באר שבע עוברת למהפכת שירות: מערכת סיילספורס חדשה תהפוך את העיר לעיר החכמה המתקדמת בישראל

העירייה משיקה אחד מפרויקטי הדיגיטציה הגדולים בארץ: מערכת אחודה לניהול פניות תושבים, אוטומציה מלאה ושילוב עתידי של בינה מלאכותית
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
מערכת שירות תושבים חכמה בעיריית באר שבע – פרויקט Salesforce חדש משמאל לימין: ליז עובדיה, מנכ"לית עיריית באר שבע, ורד גושן, מנהלת אגף אסטרטגיה בעירייה, ובני קשת, המנמ"ר של העירייה. צילום: יח"צ

עיריית באר שבע ממשיכה לתקוע דגל בתחום החדשנות העירונית: מהלך רחב־היקף שהחל בחודשים האחרונים צפוי לשנות מן הקצה אל הקצה את הדרך שבה תושבי העיר מקבלים שירות. מטריקס, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל, החלה להטמיע בעירייה את מערכת Salesforce – פלטפורמת ה-CRM המתקדמת בעולם – שתהפוך את באר שבע לאחת הרשויות הטכנולוגיות והמובילות בישראל.

הפרויקט החל בספטמבר האחרון ומוגדר כאחד מפרויקטי הדיגיטציה הגדולים שנעשו ברשויות המקומיות. הוא צפוי להסתיים במחצית שנת 2026 – אך השפעתו בפועל תורגש הרבה קודם.

מהפכת השירות: “בלי טפסים, בלי סחבת – מענה מיידי לתושב”

בעירייה מגדירים את הפרויקט כנדבך מרכזי בחזון “העיר החכמה”: מהלך שמטרתו לייעל את השירות, לקצר תהליכים, להפסיק את המרדף אחרי טפסים ולהפוך כל פנייה למסודרת, מתועדת ושקופה.

ליז עובדיה, מנכ״לית עיריית באר שבע, מתארת את היעד בצורה ברורה:
“שירות עירוני חכם, שקוף ונגיש בלחיצת כפתור. בלי טפסים, בלי סחבת – מענה מיידי לכל תושב.”

לדבריה, כבר בתחילת הדרך הושקה מערכת דיגיטלית ראשונית ששימשה את גורמי השטח בזמן אמת. הצלחת השלב הראשוני פתחה את הדלת למהלך הרחב – שכעת נכנס לעומק המערכת העירונית.

פלטפורמה אחת – כל העיר מחוברת

הטמעת Salesforce תייצר לראשונה “מערכת עצבים מרכזית” לשירות העירוני:
מאגר תושבים אחוד במקום עשרות מאגרים מפוזרים
ממשק פניות מאוחד שמרכז טפסים, מוקד טלפוני, ערוצים דיגיטליים וצ׳אט
אוטומציה מלאה של תהליכים בין המחלקות
דשבורדים בזמן אמת לקבלת החלטות מבוססות נתונים
אינטגרציה מלאה עם מערכות נוספות בעירייה

המערכת תכלול את Salesforce PSS לניהול תהליכים, Digital Engagement לקשרי תושב 360°, Mulesoft לשכבת הממשקים, ו–Data Cloud לאיחוד מידע – כל אלו יאפשרו ראייה כוללת של העירייה על כל תושב ותושב.

דור העתיד: AI שינגיש את השירות 24/7

אחד המרכיבים שהופכים את באר שבע לעיר חלוצה הוא השילוב הצפוי של יכולות בינה מלאכותית:

• פתיחת פנייה על סמך צילום תמונה וניתוח אוטומטי
• איתור מקלטים או מידע בעת חירום בשניות
• טפסים מקוונים מותאמים אישית
• תרגום וניתוח נתונים ממצלמות אבטחה לטובת תגובה מהירה
• מתן מידע ומענה לתושב באופן עצמאי – ללא צורך בהמתנה

בעתיד, המערכת תתחבר לפתרונות Agentforce של Salesforce, המאפשרים סוכני AI חכמים שמסייעים באופן מיידי.

“מודל לרשויות אחרות בישראל”

איתי מרגלית, סגן נשיא אזורי ומנהל הפעילות העסקית של Salesforce בישראל, מגדיר את הפרויקט בבאר שבע כתקדימי:

“זהו הפרויקט הראשון מסוגו בארץ – בהיקפו, במורכבותו ובחזון שלו. הוא יהפוך מודל לרשויות נוספות.”

לדבריו, היכולת להפוך כל אינטראקציה בין תושב לרשות להזדמנות לשיפור השירות – היא ליבת החדשנות העירונית.

השירות העירוני החדש: באר שבע כעיר חכמה באמת

הפרויקט משקף שינוי עומק בתפיסה:
מעירייה שמגיבה – לעירייה שיוזמת, מזהה בעיות מראש ונותנת מענה אחוד, שקוף ויעיל.

תושב שלא צריך להסביר שוב ושוב מה קרה, פקיד שמקבל תמונת מצב מלאה, מערכת שמזהה בעיות ומתריעה בזמן אמת – זה העתיד שמתחיל לקרות כבר היום בבירת הנגב.

במילים אחרות: שירות עירוני שלא נראה בישראל עד כה.