עיריית באר שבע מקדמת רכב שיתופי כמו בתל אביב. האם זה יתאים לבירת הנגב?
עיריית באר שבע ממשיכה לקדם פתרונות תחבורה מתקדמים: בימים הקרובים צפוי להתפרסם מכרז ראשון מסוגו בעיר להפעלת שירות רכב שיתופי. מדובר בצעד נוסף כחלק מתפיסת תחבורה חכמה, ירוקה ונגישה, שתאפשר לתושבים אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.
שירות הרכב השיתופי, שצובר תאוצה בערים כמו תל אביב, חיפה וראשון לציון, מאפשר שימוש לפי דרישה ברכב באמצעות אפליקציה – בלי הוצאות על ביטוח, דלק, חנייה או טיפולים. המהלך נועד להפחית עומסי תנועה, לחסוך בעלויות תחבורה ולתמוך באורח חיים סביבתי ויעיל.
לטענת גורמים בעירייה, השירות ייתן מענה מצוין במיוחד לצעירים ולסטודנטים בעיר, שאין ברשותם רכב פרטי, וזקוקים לאפשרות התניידות זמינה וגמישה. ''מערכות רכב שיתופי הוכחו ככלי נוח ויעיל בתחבורה העירונית – ויהוו תוספת חשובה לפתרונות התחבורה המתפתחים בעיר'', ציינו.
המהלך משתלב במגמה רחבה של שדרוג תשתיות התחבורה בבאר שבע, כולל פרויקטים של שבילי אופניים, קידום תחבורה ציבורית, והנגשת פתרונות טכנולוגיים חכמים.
מה המחירים - והאם זה בכלל מתאים לבאר שבע
עלות ההשכרה של רכב שיתופי עומדת על כ-150 שקלים ליממה (מחיר בסיסי) - לרכב מיני. רכב משפחתי עולה כ-207 שקלים ליממה, לא כולל דמי מנוי חודשיים. כיום השירות זמין בערים אנחנו פועלים בערים: תל אביב, ירושלים, חיפה, נתניה, רמת גן, גבעתיים, חולון, כפר סבא, רעננה, רמת השרון, הרצליה, פתח תקווה, בת ים ומודיעין.
השירות מהווה פתרון מצויין למי שלא רוצים להתחייב באחזקה של רכב פרטי. בין היתרונות של השירות: חניות יעודיות, כיסוי הוצאות הדלק והרשמה פשוטה דרך אפליקציה.
השירות בבאר שבע יכול להתאים למי שזקוקים לרכב שני מזדמן, או ממעטים לנסוע ולא רוצים להתעסק בין היתר עם נושא גניבות הרכב וחלקי הרכב. בגלל העובדה שרכבים כאלה מצויידים במערכות אבטחה מתקדמות, הם פחות קוסמים לגנבי הרכב.













































