מהנגב לעולם: שתי סטודנטיות פיתחו אפליקציית AI שתזהה את רגשות הלקוחות

ירין חורב-סעדה ואמלי בן סדון מ־SCE, שהתמודדו עם פינוי, מילואים והיריון בעוטף, פיתחו כלי חדשני שינתח אוטומטית את רגשות הלקוחות מתוך ביקורות – ויעזור לחברות לשפר את השירות
שיתוף בווטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר שיתוף באימייל הדפסת כתבה
מהנגב לעולם: שתי סטודנטיות פיתחו אפליקציית AI שתזהה את רגשות הלקוחות צילום: אביחי סעדה

אמלי בן סדון וירין חורב-סעדה, סטודנטיות להנדסת תעשייה וניהול ב־SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, הצליחו לפתח במהלך לימודיהן אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית לניתוח סנטימנטים מביקורות של לקוחות. הכלי מאפשר לחברות – בראשן חברות תעופה – להבין בזמן אמת האם הביקורת חיובית, שלילית או ניטרלית, ולהגיב בהתאם לשיפור חוויית השירות.

הפיתוח נולד בתקופה מורכבת במיוחד עבור שתיהן: אמלי, שעלתה מאוסטריה וחיה בקיבוץ ניר עוז, נמנעה במקרה מלהגיע לפסטיבל נובה ב־7 באוקטובר – אירוע שהציל את חייה. בן זוגה גויס למילואים כבר באותו שבוע, והיא מצאה עצמה מתנדבת ותומכת בקהילתה שנפגעה קשה. ירין, תושבת העוטף, חוותה את תקופת הלימודים כשהיא בהיריון ראשון, בזמן שבן זוגה במילואים מהיום הראשון ללחימה, ואף ילדה והמשיכה לעבוד על הפרויקט עם תינוקת בבית.
האפליקציה שיצרו נועדה לחסוך לחברות את הצורך בהקצאת משאבים רבים לניתוח ידני של ביקורות, ומספקת כלי מהיר, מדויק וחסכוני – לא רק לתעופה, אלא גם לעסקים קטנים בתחומים אחרים. המערכת בוחנת פרמטרים כמו נוחות המושב, שירות הדיילות או איכות המנות, ומספקת תמונת מצב רגשית מקיפה של חוויית הלקוח.
כיום אמלי מתגוררת בבאר שבע, ירין בשוקדה – ושתיהן ממשיכות לקדם את המיזם במטרה להביאו לשוק הרחב. פרופ' ברוך קרן, ראש המחלקה ב־SCE, אמר כי מדובר בפתרון חדשני הממחיש את היכולת של הסטודנטים לפתח טכנולוגיות מעשיות גם בזמנים מאתגרים.