stdClass Object
(
[id] => 21192
[title] => שלומי נומה חושף: הפרויקט שישנה את באר שבע – ומתי יתחילו ההיתרים לפינוי-בינוי
[subtitle] => סגן ראש העיר, המחזיק בתיק ההנדסה, מסכם שנה ראשונה רוויית אתגרים, מדבר על החזון הגדול, הרכבת הקלה, הפארקים החינמיים, ועל היעד שכולם מחכים לו: התחדשות עירונית אמיתית
[description] =>
בין מלחמה ליזמות, בין שכונות חדשות לעיר עתיקה – שלומי נומה, סגן ראש עיריית באר שבע, פועל בשקט לקידום פרויקטים שישנו את פני העיר. בראיון חגיגי לסיכום השנה הראשונה בתפקיד, הוא מדבר על הקשיים, ההצלחות, השאיפות לעתיד – ומסביר איך בדיוק נראית עיר שמתכוננת למחר.
סיכום השנה הראשונה: כיצד אתה מסכם את השנה הראשונה שלך בתפקיד? מהם ההישגים המרכזיים ומהם האתגרים שהתמודדת עמם? שנה מורכבת. מצד אחד עשיה רבה של מנהל ההנדסה והעירייה כולה. קידום פרויקטים בתחומי התשתיות והתחבורה שמשנים את פניה של העיר, לצד עבודה משמעותית לשיפור השירות לתושבים וליזמים. מנגד, אנו חיים במציאות כואבת של מלחמה, שגובה נופלים ופצועים, בהם גם מהעיר באר שבע. משפחות רבות נותרו שבורות וכואבות ו-59 החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס, שיש להחזירם כמה שיותר מהר. השתדלתי לשלב בשנה הזו, למידה והיכרות משמעותית של התהליכים והפרויקטים ותוך כדי לקדם נושאים ופרויקטים, אם בועדה לתכנון ובניה ואם בחשיבה חדשה אחרת שאני מביא עימי לתפקיד.
בכנס של עובדי חברת ‘’כיוונים''
פיתוח טיילת פלח 7: ציינת בעבר את תוכנית הפיתוח של טיילת פלח 7 במסגרת תוכנית הייעור העירונית. מהי התקדמות הפרויקט וכיצד הוא ישפיע על איכות החיים בעיר? גילוי נאות, אני מתגורר בשכונת נאות אילן (פלח 7), אז אני מעדיף להרחיב את ההסתכלות על כל שכונות העיר. העירייה משקיעה תקציבים רבים לפיתוח שכונות מגורים שיעניקו לתושבים איכות חיים. באר שבע מובילה בארץ בכמות הפארקים וגני המשחקים לילדים, בכל שכונה הקימה בשנים האחרונות פארק יפיפה ואטרקטיבי, ובחינם. זו גם בשורה חברתית חשובה. במקביל, ממשיכים כל הזמן בתהליכי התחדשות בשכונות הוותיקות. חידוש תשתיות ופיתוח גינות, לצד עידוד יזמים להתחדשות עירונית למגורים. פרויקטים כמו הקמה של טיילת משלבים גם נראות ואטרקטיביות לשכונה, מעודד פעילות גופנית בחינם, וגם תומכת במאמץ להוספה משמעותית של עצים וצמיחה למרחב הציבורי.
באר שבע היא העיר המובילה בישראל בכמות הפארקים וגני המשחקים – והכל בחינם. זו לא רק בשורה סביבתית, זו גם אמירה חברתית חשובה
קידום פרויקטים עירוניים: אילו פרויקטים משמעותיים בתחום ההנדסה קודמו במהלך השנה האחרונה, וכיצד הם תורמים להתפתחות העירונית של באר שבע? אם ניקח לדוגמה את המהלך האסטרטגי המשמעותי של התחדשות השכונות הוותיקות, אני יכול לציין את מתחם יעקב אבינו ואת חברת אפריקה ישראל, ב.ס.ר ואלקטרה שמקדמות פרויקטים למגורים בשכונות המגורים. יש בכך מעשה חברתי חשוב, שמחייה את השכונות הוותיקות, מושך אוכלוסייה, ומחזק את העיר. בנוסף, קידום שלב ג' בפרויקט רגר, פרויקטים תחבורתיים נוספים כדוגמת יהודה הלוי תורמים רבות לעיר ומאפשרים לעיר להמשיך ולהתפתח ולגדול, ומסייעים להגברת בטיחות משתמשי הדרך.
עם רוביק דנילוביץ' וחברי הרשימה, במערכת הבחירות
רכבת קלה: תת"ל 140 (תוכנית תשתית לאומית) -רק"ל ב"ש-ליקות יהיה קו רק"ל ראשון מתוך רשת קווי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירה נוסעים) שאושרה במטרופולין ב"ש ביחד עם משרד התחבורה. הפרויקט ייקשר בין התחנה המרכזית לרכבת צפון ומשם לבסיס המודיעין בליקית , מה שיאפשר שיפור התניידות בצורה איכותית ואטרקטיבית. בית החולים החדש: יהווה מוקד תעסוקה משמעותי בנגב, ישדרג את היצע שירותי הבריאות וכך יאפשר לצמצם את הפערים בין באר שבע למרכז. מינהל הנדסה נערך לשלבים הראשוניים למימוש בית החולים ובעבודה אינטנסיבית מול משרד התחבורה, להקמת מחלפים והתשתית תחבורתית להגעה לבית החולים. בנוסף, אנו בוחנים את הארכת קו הרק"ל באר שבע – ליקית שיגיע דרך יגאל אלון עד לבית החולים לטובת מקסום הקישוריות.
אתגרים בתכנון ובנייה: מהם האתגרים המרכזיים שאתה מזהה בתחום התכנון והבנייה בעיר? אם נחזור שוב לנושא התחדשות עירונית, האתגר בעיניי הוא האיזון בין הרצון והצורך לחדש לבין הרצון למנוע עומסי תנועה, ושמירה על צביון השכונה ואופייה. אתגר נוסף, חשוב בעיניי, שאני בהחלט מתכוון לקדמו הוא השרות לתושבים וליזמים. ככל ונהיה יעילים, מהירים ושירותים יותר, העיר תצמח ותתפתח. זה אינטרס משותף. אני רואה את המחויבות של העובדות והעובדים ומאמין שבעבודה יעילה וטובה נוכל לעמוד במשימה . בכלל למגזר העסקי חשיבות מכריעה בהתפתחותה ועוצמתה של העיר. למנהל ההנדסה תפקיד חשוב מאוד מול המגזר העסקי. מנהלי מנהל ההנדסה, יחד עם הלשכה המשפטית וגורמים נוספים צריכים כל הזמן לחשוב איך פותרים ואיך מקדמים. מהיכרותי עם אותם עובדים ועובדות אני אופטימי. אי אפשר שלא להתייחס לעיר העתיקה. אני יודע שהנושא קרוב לליבו של ראש העיר ואני לא אדבר בשמו אבל העירייה כולה תדרש בשנה הקרוב ובבאות, להתחדשות העיר העתיקה. מורכב, יצריך משאבים רבים, אבל חשוב ואני אופטימי. אני מכיר את הסוחרים, אני מכיר את התושבים ואני מכיר את הייחודיות והפוטנציאל שאפשר להביא את העיר העתיקה. כמחזיק תיק ההנדסה אני מקדם פרויקטים ברחבי העיר מתוך אמונה בכוחם של יזמים להיות שותפים אמיתיים לעשייה. בעיני יזמות היא לא רק מנוע צמיחה-היא כלי שבאמצעותו נוכל לממש את החזון לפיתוחה של העיר באר שבע, עיר מתקדמת ומותאמת לעתיד.
שיתוף הציבור בתהליכי תכנון: כיצד אתה פועל לשיתוף התושבים בתהליכי התכנון העירוני, ומהי חשיבות המעורבות הציבורית בעיניך? אם פעם ראינו את התושב כ"לקוח", היום התושב רואה עצמו כמעורב, לעיתים אפילו כמחליט. אני בעד לשתף כמה שיותר, בעיקר במקומות שאפשר ואין צורך באנשי מקצוע. התושבים יכולים וצריכים לקבוע אילו מתקני משחק עדיפים עליהם, או אם מעדיפים גן לשחרור כלבים, ואף בנושאים תכנוניים משמעותיים יותר כמו תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, רחובות משולבים ועוד. התושבים מביאים ראיה המחוברת למציאות. הם יודעים טוב מאוד מה הבעיות ולעיתים מביאים גם פתרונות טובים. צריך לראות איך משלבים את הראיה הזו עם ההנחיות המקצועיות, הנהלים והחוקים.
הקשר עם הקהילה: הסוד להצלחה
תוכניות לעתיד: אילו יוזמות או פרויקטים מתוכננים לשנה הקרובה בתחום ההנדסה, וכיצד הם צפויים להשפיע על התפתחות העיר? בניה למגורים בשכונות ותיקות במתווה התחדשות עירונית, חידוש תשתיות תחבורה, המשך פיתוח השכונות החדשות וחידוש הוותיקות, ואיך משפרים את התחבורה הציבורית בעיר. אומנם הנושא תלוי במשרד התחבורה, אבל אנחנו נפעל מולו לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר. את העשייה הזו ילוו כל הזמן מהלכים לשיפור השירות. אם נצליח, ואני מאמין שנצליח במשימות האלה, העיר תהיה חזקה יותר, יפה יותר, בטוחה יותר ואיכותית יותר למגורים.
התמודדות עם גידול האוכלוסייה: כיצד מחלקת ההנדסה מתכננת להתמודד עם הצרכים ההנדסיים הנובעים מגידול האוכלוסייה וההתרחבות העירונית? מנהל ההנדסה, לא מחלקת ההנדסה. ההנדסה כיום היא מנהל, המשרת התפתחות וצרכים של מטרופולין. ראש העיר, הנהלת העיר, וודאי אני מחויבים לפעול כל הזמן לשפר את השירות, לטפח מקצועיות ולהרחיב את מתן השירותים בהתאם. העירייה ידעה לעשות כך בהסכם הגג כשהקימה שכונות חדשות, יודעת לעשות זאת בחידוש הוותיקות ותדע לעמוד במשימות שיגיעו.
באירוע זיכרון לעולים שנפלו בדרכם לישראל
קיימות ובנייה ירוקה: מהי גישתך לקידום בנייה ירוקה ופרויקטים בני-קיימא בעיר, ואילו צעדים ננקטים בכיוון זה? בסופו של דבר אי אפשר שלא לחשוב על העתיד, אנחנו צריכים להשאיר לילדים ודורות הבאים כמה שפחות נזק. אני בהחלט מעודד בניה ירוקה ופרויקטים שמשלבים עקרונות של שמירה על איכות הסביבה והתמודדות עם משבר האקלים. בשנים האחרונות מקודמות מספר תוכניות בנושא כגון: • תכנית ייעור והצללה אשר מגדילה את השטחים המוצלים בעיר. • מבני הציבור בעיר מחויבים לעמוד בתנאי תקן בניה ירוקה ע"פ החלטת פורום ה-15. • בשל ההתחממות הגלובלית, הוקם צוות אשר אמון על בניית תכנית אקלימית אשר מתאימה את תכנון המרפסות והתאמת הקיימות לאקלים המדברי .
במוזיאון הצלמניה: התרבות היא אחת מאבני היסוד של באר שבע
שיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים: כיצד מתבצע שיתוף הפעולה בין מחלקת ההנדסה בעירייה לבין משרדי הממשלה השונים לקידום פרויקטים עירוניים? אני חושב שהדוגמה הטובה ביותר היא הסכם הגג של באר שבע, שנחתם מול משרד השיכון בשם ממשלת ישראל. העירייה מקדמת רפורמות בבניה, בהתחדשות עירונית, בתכנון ובנייה שמוכתבות על ידי המדינה. קיים שיח ושיתוף פעולה בין הרשות למשרדי הממשלה. לא תמיד יש הסכמות ולא תמיד רואים בעין אחת את הפתרונות, אבל תמיד יש שיח, ואנחנו בעירייה נפעל ככל שנוכל שהאינטרס הציבורי הוא זה שינצח.
חזון אישי: מהו החזון שלך לתחום ההנדסה והפיתוח העירוני בבאר שבע בשנים הקרובות, ואילו מטרות מרכזיות אתה שואף להשיג? אני באמת מעדיף להתרכז בעשייה ולא לפזר הבטחות. אני יודע שאם נעבוד קשה, נשתף פעולה גם ביננו וגם מול הממשלה, נמשוך יזמים ונאפשר חלופות מגורים מגוונות ואיכותיות – העיר באר שבע תצמח ותתחזק כמטרופולין איכותי בישראל. המשימה שלנו היא לפתח את העיר בחוכמה, בראיית נכונה של המציאות והעתיד ויצירה של חלופות מגוונות של דיור ותחבורה שיאפשרו איכות חיים.
שתי תוכניות פינוי-בינוי כבר אושרו – ואנחנו נערכים לראות היתרים ראשונים כבר בשנים הקרובות. זו מהפכה של ממש בשכונות הוותיקות
פינוי-בינוי וההתחדשות העירונית: בבאר שבע הוגשו מספר רב של פרויקטים לפינוי-בינוי, אך בפועל טרם החלו עבודות בשטח. מהם הגורמים לעיכובים אלו, ומה הצעדים שננקטים כדי לזרז את התהליכים ולהביא לתחילת ביצוע הפרויקטים? התחדשות עירונית מהווה חלק אינטגרלי מחזון פיתוח העיר לשנים הבאות. אנחנו מאמינים בקידום של פרויקטים איכותיים המשלבים בין פיתוח באיכות תכנונית גבוהה תוך שדרוג התשתיות הפיזיות ומוסדות הציבור עם חיזוק והעצמה של הקהילה המקומית .הודות לעבודה מאומצת שנעשתה בעירייה ,כיום אנחנו מקדמים כבר מעל 20 מתחמי פינוי בינוי ברחבי השכונות הוותיקות. פרויקטים אלה מלווים ע"י המנהלת להתחדשות עירונית, הפועלת במנהל ההנדסה, ומתכללת את כל ההיבטים התכנוניים, החברתיים והכלכליים של הפרויקטים, כמו גם את ההיערכות למימוש המתחמים. שתי תוכניות ראשונות לפינוי בינוי בעיר כבר קיבלו תוקף – מתחם אורות בשכונה ג' ומתחם יעקב אבינו בשד' רגר, מול האוניברסיטה וביה"ח סורוקה, בלב רובע החדשנות. במתחמים אלה אנחנו כבר נערכים למימוש במטרה לראות היתרים ראשונים כבר בשנים הקרובות.
[column_id] => 0
[addedby] => 1
[created] => 2025-04-10 20:07:16
[modified] => 2025-04-10 20:07:16
[modifiedby] => 1
[draft] =>
[text] => דדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד...דדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד...לאחר שנה בתפקידך כסגן ומ'מ ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק ההנדסה, נשמח לשמוע את תובנותיך בנוגע להישגים והאתגרים שעמדו בפניך:1. סיכום השנה הראשונה: כיצד אתה מסכם את השנה הראשונה שלך בתפקיד? מהם ההישגים המרכזיים ומהם האתגרים שהתמודדת עמם?שנה מורכבת. מצד אחד עשיה רבה של מנהל ההנדסה והעירייה כולה. קידום פרויקטים בתחומי התשתיות והתחבורה שמשנים את פניה של העיר, לצד עבודה משמעותית לשיפור השירות לתושבים וליזמים.מנגד, אנו חיים במציאות כואבת של מלחמה, שגובה נופלים ופצועים, בהם גם מהעיר באר שבע. משפחות רבות נותרו שבורות וכואבות ו-59 החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס, שיש להחזירם כמה שיותר מהר.השתדלתי לשלב בשנה הזו, למידה והיכרות משמעותית של התהליכים והפרויקטים ותוך כדי לקדם נושאים ופרויקטים, אם בועדה לתכנון ובניה ואם בחשיבה חדשה אחרת שאני מביא עימי לתפקיד. 2. פיתוח טיילת פלח 7: ציינת בעבר את תוכנית הפיתוח של טיילת פלח 7 במסגרת תוכנית הייעור העירונית. מהי התקדמות הפרויקט וכיצד הוא ישפיע על איכות החיים בעיר?גילוי נאות, אני מתגורר בשכונת נאות אילן (פלח 7), אז אני מעדיף להרחיב את ההסתכלות על כל שכונות העיר. העירייה משקיעה תקציבים רבים לפיתוח שכונות מגורים שיעניקו לתושבים איכות חיים. באר שבע מובילה בארץ בכמות הפארקים וגני המשחקים לילדים, בכל שכונה הקימה בשנים האחרונות פארק יפיפה ואטרקטיבי, ובחינם. זו גם בשורה חברתית חשובה. במקביל, ממשיכים כל הזמן בתהליכי התחדשות בשכונות הוותיקות. חידוש תשתיות ופיתוח גינות, לצד עידוד יזמים להתחדשות עירונית למגורים.פרויקטים כמו הקמה של טיילת משלבים גם נראות ואטרקטיביות לשכונה, מעודד פעילות גופנית בחינם, וגם תומכת במאמץ להוספה משמעותית של עצים וצמיחה למרחב הציבורי.3. קידום פרויקטים עירוניים: אילו פרויקטים משמעותיים בתחום ההנדסה קודמו במהלך השנה האחרונה, וכיצד הם תורמים להתפתחות העירונית של באר שבע?אם ניקח לדוגמה את המהלך האסטרטגי המשמעותי של התחדשות השכונות הוותיקות, אני יכול לציין את מתחם יעקב אבינו ואת חברת אפריקה ישראל, ב.ס.ר ואלקטרה שמקדמות פרויקטים למגורים בשכונות המגורים. יש בכך מעשה חברתי חשוב, שמחייה את השכונות הוותיקות, מושך אוכלוסייה, ומחזק את העיר.בנוסף, קידום שלב ג' בפרויקט רגר, פרויקטים תחבורתיים נוספים כדוגמת יהודה הלוי תורמים רבות לעיר ומאפשרים לעיר להמשיך ולהתפתח ולגדול, ומסייעים להגברת בטיחות משתמשי הדרך.רכבת קלה: תת'ל 140 (תוכנית תשתית לאומית) -רק'ל ב'ש-ליקות יהיה קו רק'ל ראשון מתוך רשת קווי מתע'ן (מערכת תחבורה עתירה נוסעים) שאושרה במטרופולין ב'ש ביחד עם משרד התחבורה. הפרויקט ייקשר בין התחנה המרכזית לרכבת צפון ומשם לבסיס המודיעין בליקית , מה שיאפשר שיפור התניידות בצורה איכותית ואטרקטיבית.בית החולים החדש: יהווה מוקד תעסוקה משמעותי בנגב, ישדרג את היצע שירותי הבריאות וכך יאפשר לצמצם את הפערים בין באר שבע למרכז.מינהל הנדסה נערך לשלבים הראשוניים למימוש בית החולים ובעבודה אינטנסיבית מול משרד התחבורה, להקמת מחלפים והתשתית תחבורתית להגעה לבית החולים. בנוסף, אנו בוחנים את הארכת קו הרק'ל באר שבע – ליקית שיגיע דרך יגאל אלון עד לבית החולים לטובת מקסום הקישוריות. שדרוג וחידוש יהודה הלוי ושד' רגר4. אתגרים בתכנון ובנייה: מהם האתגרים המרכזיים שאתה מזהה בתחום התכנון והבנייה בעיר, אם נחזור שוב לנושא התחדשות עירונית, האתגר בעיניי הוא האיזון בין הרצון והצורך לחדש לבין הרצון למנוע עומסי תנועה, ושמירה על צביון השכונה ואופייה.אתגר נוסף, חשוב בעיניי, שאני בהחלט מתכוון לקדמו הוא השרות לתושבים וליזמים. ככל ונהיה יעילים, מהירים ושירותים יותר, העיר תצמח ותתפתח. זה אינטרס משותף. אני רואה את המחויבות של העובדות והעובדים ומאמין שבעבודה יעילה וטובה נוכל לעמוד במשימה . בכלל למגזר העסקי חשיבות מכריעה בהתפתחותה ועוצמתה של העיר. למנהל ההנדסה תפקיד חשוב מאוד מול המגזר העסקי. מנהלי מנהל ההנדסה, יחד עם הלשכה המשפטית וגורמים נוספים צריכים כל הזמן לחשוב איך פותרים ואיך מקדמים. מהיכרותי עם אותם עובדים ועובדות אני אופטימי.אי אפשר שלא להתייחס לעיר העתיקה. אני יודע שהנושא קרוב לליבו של ראש העיר ואני לא אדבר בשמו אבל העירייה כולה תדרש בשנה הקרוב ובבאות, להתחדשות העיר העתיקה. מורכב, יצריך משאבים רבים, אבל חשוב ואני אופטימי. אני מכיר את הסוחרים, אני מכיר את התושבים ואני מכיר את הייחודיות והפוטנציאל שאפשר להביא את העיר העתיקה.כמחזיק תיק ההנדסה אני מקדם פרויקטים ברחבי העיר מתוך אמונה בכוחם של יזמים להיות שותפים אמיתיים לעשייה. בעיני יזמות היא לא רק מנוע צמיחה-היא כלי שבאמצעותו נוכל לממש את החזון לפיתוחה של העיר באר שבע, עיר מתקדמת ומותאמת לעתיד.5. שיתוף הציבור בתהליכי תכנון: כיצד אתה פועל לשיתוף התושבים בתהליכי התכנון העירוני, ומהי חשיבות המעורבות הציבורית בעיניך?אם פעם ראינו את התושב כ'לקוח', היום התושב רואה עצמו כמעורב, לעיתים אפילו כמחליט. אני בעד לשתף כמה שיותר, בעיקר במקומות שאפשר ואין צורך באנשי מקצוע. התושבים יכולים וצריכים לקבוע אילו מתקני משחק עדיפים עליהם, או אם מעדיפים גן לשחרור כלבים, ואף בנושאים תכנוניים משמעותיים יותר כמו תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, רחובות משולבים ועוד.התושבים מביאים ראיה המחוברת למציאות. הם יודעים טוב מאוד מה הבעיות ולעיתים מביאים גם פתרונות טובים. צריך לראות איך משלבים את הראיה הזו עם ההנחיות המקצועיות, הנהלים והחוקים.6. תוכניות לעתיד: אילו יוזמות או פרויקטים מתוכננים לשנה הקרובה בתחום ההנדסה, וכיצד הם צפויים להשפיע על התפתחות העיר?בניה למגורים בשכונות ותיקות במתווה התחדשות עירונית, חידוש תשתיות תחבורה, המשך פיתוח השכונות החדשות וחידוש הוותיקות, ואיך משפרים את התחבורה הציבורית בעיר. אומנם הנושא תלוי במשרד התחבורה, אבל אנחנו נפעל מולו לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר. את העשייה הזו ילוו כל הזמן מהלכים לשיפור השירות. אם נצליח, ואני מאמין שנצליח במשימות האלה, העיר תהיה חזקה יותר, יפה יותר, בטוחה יותר ואיכותית יותר למגורים.7. התמודדות עם גידול האוכלוסייה: כיצד מחלקת ההנדסה מתכננת להתמודד עם הצרכים ההנדסיים הנובעים מגידול האוכלוסייה וההתרחבות העירונית?מנהל ההנדסה, לא מחלקת ההנדסה. ההנדסה כיום היא מנהל, המשרת התפתחות וצרכים של מטרופולין. ראש העיר, הנהלת העיר, וודאי אני מחויבים לפעול כל הזמן לשפר את השירות, לטפח מקצועיות ולהרחיב את מתן השירותים בהתאם. העירייה ידעה לעשות כך בהסכם הגג כשהקימה שכונות חדשות, יודעת לעשות זאת בחידוש הוותיקות ותדע לעמוד במשימות שיגיעו.8. קיימות ובנייה ירוקה: מהי גישתך לקידום בנייה ירוקה ופרויקטים בני-קיימא בעיר, ואילו צעדים ננקטים בכיוון זה?בסופו של דבר אי אפשר שלא לחשוב על העתיד, אנחנו צריכים להשאיר לילדים ודורות הבאים כמה שפחות נזק. אני בהחלט מעודד בניה ירוקה ופרויקטים שמשלבים עקרונות של שמירה על איכות הסביבה והתמודדות עם משבר האקלים.בשנים האחרונות מקודמות מספר תוכניות בנושא כגון:• תכנית ייעור והצללה אשר מגדילה את השטחים המוצלים בעיר. • מבני הציבור בעיר מחויבים לעמוד בתנאי תקן בניה ירוקה ע'פ החלטת פורום ה-15. • בשל ההתחממות הגלובלית, הוקם צוות אשר אמון על בניית תכנית אקלימית אשר מתאימה את תכנון המרפסות והתאמת הקיימות לאקלים המדברי .9. שיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים: כיצד מתבצע שיתוף הפעולה בין מחלקת ההנדסה בעירייה לבין משרדי הממשלה השונים לקידום פרויקטים עירוניים?אני חושב שהדוגמה הטובה ביותר היא הסכם הגג של באר שבע, שנחתם מול משרד השיכון בשם ממשלת ישראל.העירייה מקדמת רפורמות בבניה, בהתחדשות עירונית, בתכנון ובנייה שמוכתבות על ידי המדינה. קיים שיח ושיתוף פעולה בין הרשות למשרדי הממשלה. לא תמיד יש הסכמות ולא תמיד רואים בעין אחת את הפתרונות, אבל תמיד יש שיח, ואנחנו בעירייה נפעל ככל שנוכל שהאינטרס הציבורי הוא זה שינצח. 10. חזון אישי: מהו החזון שלך לתחום ההנדסה והפיתוח העירוני בבאר שבע בשנים הקרובות, ואילו מטרות מרכזיות אתה שואף להשיג?אני באמת מעדיף להתרכז בעשייה ולא לפזר הבטחות. אני יודע שאם נעבוד קשה, נשתף פעולה גם ביננו וגם מול הממשלה, נמשוך יזמים ונאפשר חלופות מגורים מגוונות ואיכותיות – העיר באר שבע תצמח ותתחזק כמטרופולין איכותי בישראל.המשימה שלנו היא לפתח את העיר בחוכמה, בראיית נכונה של המציאות והעתיד ויצירה של חלופות מגוונות של דיור ותחבורה שיאפשרו איכות חיים.11. פינוי-בינוי וההתחדשות העירונית: בבאר שבע הוגשו מספר רב של פרויקטים לפינוי-בינוי, אך בפועל טרם החלו עבודות בשטח. מהם הגורמים לעיכובים אלו, ומה הצעדים שננקטים כדי לזרז את התהליכים ולהביא לתחילת ביצוע הפרויקטים?התחדשות עירונית מהווה חלק אינטגרלי מחזון פיתוח העיר לשנים הבאות. אנחנו מאמינים בקידום של פרויקטים איכותיים המשלבים בין פיתוח באיכות תכנונית גבוהה תוך שדרוג התשתיות הפיזיות ומוסדות הציבור עם חיזוק והעצמה של הקהילה המקומית .הודות לעבודה מאומצת שנעשתה בעירייה ,כיום אנחנו מקדמים כבר מעל 20 מתחמי פינוי בינוי ברחבי השכונות הוותיקות. פרויקטים אלה מלווים ע'י המנהלת להתחדשות עירונית, הפועלת במנהל ההנדסה, ומתכללת את כל ההיבטים התכנוניים, החברתיים והכלכליים של הפרויקטים, כמו גם את ההיערכות למימוש המתחמים. שתי תוכניות ראשונות לפינוי בינוי בעיר כבר קיבלו תוקף – מתחם אורות בשכונה ג' ומתחם יעקב אבינו בשד' רגר, מול האוניברסיטה וביה'ח סורוקה, בלב רובע החדשנות. במתחמים אלה אנחנו כבר נערכים למימוש במטרה לראות היתרים ראשונים כבר בשנים הקרובות. יעקב אבינו – מצ'ב תמונה, קרדיט לחברות אפריקה ישראל, ב.ס.ר ואלקטרה
[status] => active
[status_ru] => active
[tags] => ראיון, שלומי נומה, סגן ראש עיריית באר שבע, בניה, התחדשות עירונית
[img_small] =>
[img_big] =>
[video] =>
[video_link] =>
[podcast_spotify] =>
[podcast_apple] =>
[audio] =>
[generilist_id] => 85
[category_id] => 1
[subcategory_id] => 70
[alias] => news-1744304836
[is_approve] => 1
[keywords] => ראיון, שלומי נומה, סגן ראש עיריית באר שבע, בניה, התחדשות עירונית
[position_homeslider] => 00
[position_homeslider_ru] => 00
[position_catslider] => 00
[position_catslider_ru] => 00
[hor_image] => crop_1744304806_11e18f26b1b73a946776.jpg
[square_image] =>
[alternative_text] => צילומים: רשתות, עיריית באר שבע / על פי סעיף 27 א'
[alt] => שלומי נומה חושף: הפרויקט שישנה את באר שבע – ומתי יתחילו ההיתרים לפינוי-בינוי
[article_type] => 1
[meta_desc] => סגן ראש העיר, המחזיק בתיק ההנדסה, מסכם שנה ראשונה רוויית אתגרים, מדבר על החזון הגדול, הרכבת הקלה, הפארקים החינמיים, ועל היעד שכולם מחכים לו: התחדשות עירונית אמיתית
[pixeln] =>
[share_count] =>
[commentsbox_count] =>
[total_count] =>
[img_resize] => 0
[category] => news
[hebr_cat] => חדשות
[subcat] => חדשות מקומיות
[subcat_alias] => news-1473608376
[user_name] => דני בלר
[profile_image] => bb521a01f2a9ff0d799bcbc0b17a9ed8_thumb.jpg
[user_alias] => דני_1468925035
[first_name] => דני
[last_name] => בלר
[user_description] => עורך ראשי, חדשות באר שבע והנגב
דני בלר הוא עיתונאי ועורך בעל ניסיון של יותר מארבעה עשורים, העומד בראש אתר חדשות באר שבע והנגב.
את דרכו החל בתחילת שנות ה־80 במקומון “כל־בי” מרשת “זמן הנגב”, שם שימש ככתב וכסגן עורך והיה לדמות מרכזית בעיתונות המקומית בדרום.
במהלך השנים כתב וערך במגוון פלטפורמות בישראל, ושיתף פעולה עם כלי תקשורת ורשתות זרות. בלר נמנה עם כותבי “שיחה מקומית”, והמשיך לבסס קו סיקור עצמאי, ביקורתי ומעמיק סביב סוגיות מוניציפליות, חברתיות וקהילתיות בבאר שבע ובנגב.
יליד בואנוס איירס, ארגנטינה, שעלָה לישראל,
בלר רואה בעיתונות כלי שליחות ציבורית: חשיפת עובדות, מתן במה לקולות מהפריפריה, ושמירה עקבית על אמינות, דיוק ומקצועיות.
תחומי סיקור בולטים:
מוניציפלי וניהול מקומי; חברה ורווחה; קהילה ותרבות בנגב; פיתוח אזורי וכלכלה מקומית; תחקירים ונושאי זכויות תושב.
עצמאות מערכתית | בדיקת עובדות קפדנית | אחריות ציבורית | כתיבה בהירה ומדויקת | מחויבות לקוראים בדרום.טל׳: 052-2394026
)