stdClass Object
(
    [id] => 20685
    [title] => חשד לזיופים ושימוש לרעה: משרד התחבורה יבחן מאות אלפי תגי חניה לנכים
    [subtitle] => בעקבות עלייה חדה במספר התגים מ-90 אלף ב-2020 ליותר מ-650 אלף כיום, משרד התחבורה יבדוק מחדש את הזכאות ויבחן מעבר לתג דיגיטלי שימנע שימוש לרעה
    [description] => 

משרד התחבורה יוצא במהלך רחב היקף לבחינה מחדש של הזכאות לתגי נכה לרכב, בעקבות זינוק חד במספר התגים שהונפקו בשנים האחרונות וחשדות גוברים לשימוש לרעה. לפי התוכנית המתגבשת, יוזמנו לבדיקת זכאות מחודשת כל מי שקיבלו תג נכה בחמש השנים האחרונות, למעט קטועי גפיים ומשותקים ברגליהם, שאופן זכאותם מובהק. מדובר בהליך שצפוי להשפיע על מאות אלפי מחזיקי תגים.

המהלך מגיע לאחר דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת, בו נחשף כי מאז 2020 גדל מספר כלי הרכב בישראל הנושאים תג נכה מ-90 אלף ליותר מ-650 אלף. במקביל, התרבו החשדות לניצול לרעה של התגים, כולל דיווחים על הצעות למכירת תגי נכה מזויפים ושימוש בלתי חוקי של בני משפחה וקרובים.

בעקבות אינפלציית התגים, חלה ירידה משמעותית בזמינות חניות הנכים, מה שפוגע ישירות בזכאים האמיתיים. כיום, מקומות חניה המיועדים לנכים רבים נתפסים על ידי אנשים שאינם נזקקים לתג, דבר שיוצר קושי משמעותי עבור בעלי מוגבלויות בניידות.

משרד התחבורה בוחן גם החמרה של הקריטריונים לקבלת תג נכה, כך שאנשים שמסוגלים לצעוד מרחקים מסוימים ייתכן שלא יהיו זכאים עוד לתג. בנוסף, נשקל מעבר לתג דיגיטלי, שיאפשר לוודא שהשימוש בתג נעשה רק כאשר בעל הזכאות נמצא ברכב, ובכך למנוע ניצול לרעה על ידי קרובי משפחה וחברים.

בתוך כך, במשרד התחבורה מתכוונים להציג בתוך חודש רפורמה מקיפה במערך הנפקת התגים, אשר תכלול קריטריונים חדשים ומדיניות מחמירה יותר. על רקע אי הבהירות, במשרד ממליצים למבקשים להנפיק תג נכה בימים אלו לפנות לביטוח הלאומי או למשרד הביטחון, אך הביטוח הלאומי הכחיש כל שינוי במדיניות והבהיר כי נושא ההנפקה יישאר באחריות משרד התחבורה בלבד.

ממלא מקום יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אליהו ברוכי, קרא למשרד התחבורה לייעל את תהליך הטיפול בבקשות לתג נכה, להשלים במהרה את גיבוש המדיניות החדשה ולהציג את הנהלים החדשים בתוך 30 יום. כמו כן, הוועדה המליצה לבחון מחדש את הקריטריונים, להחמיר ענישה כנגד מפרי החוק ולזרז את תיקוני החקיקה הדרושים למניעת ניצול לרעה של תגי הנכה.

קראו עוד באותו נושא:
שערוריית תווי הנכה בבאר שבע: מי באמת זקוק להם ומי מנצל את השיטה?

[column_id] => 0 [addedby] => 1 [created] => 2025-02-21 08:34:02 [modified] => 2025-02-21 08:34:02 [modifiedby] => 1 [draft] => [text] => חשד לזיופים ושימוש לרעה: משרד התחבורה יבחן מאות אלפי תגי חניה לנכים...בעקבות עלייה חדה במספר התגים מ-90 אלף ב-2020 ליותר מ-650 אלף כיום, משרד התחבורה יבדוק מחדש את הזכאות ויבחן מעבר לתג דיגיטלי שימנע שימוש לרעה...משרד התחבורה יוצא במהלך רחב היקף לבחינה מחדש של הזכאות לתגי נכה לרכב, בעקבות זינוק חד במספר התגים שהונפקו בשנים האחרונות וחשדות גוברים לשימוש לרעה. לפי התוכנית המתגבשת, יוזמנו לבדיקת זכאות מחודשת כל מי שקיבלו תג נכה בחמש השנים האחרונות, למעט קטועי גפיים ומשותקים ברגליהם, שאופן זכאותם מובהק. מדובר בהליך שצפוי להשפיע על מאות אלפי מחזיקי תגים.המהלך מגיע לאחר דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת, בו נחשף כי מאז 2020 גדל מספר כלי הרכב בישראל הנושאים תג נכה מ-90 אלף ליותר מ-650 אלף. במקביל, התרבו החשדות לניצול לרעה של התגים, כולל דיווחים על הצעות למכירת תגי נכה מזויפים ושימוש בלתי חוקי של בני משפחה וקרובים.בעקבות אינפלציית התגים, חלה ירידה משמעותית בזמינות חניות הנכים, מה שפוגע ישירות בזכאים האמיתיים. כיום, מקומות חניה המיועדים לנכים רבים נתפסים על ידי אנשים שאינם נזקקים לתג, דבר שיוצר קושי משמעותי עבור בעלי מוגבלויות בניידות.משרד התחבורה בוחן גם החמרה של הקריטריונים לקבלת תג נכה, כך שאנשים שמסוגלים לצעוד מרחקים מסוימים ייתכן שלא יהיו זכאים עוד לתג. בנוסף, נשקל מעבר לתג דיגיטלי, שיאפשר לוודא שהשימוש בתג נעשה רק כאשר בעל הזכאות נמצא ברכב, ובכך למנוע ניצול לרעה על ידי קרובי משפחה וחברים.בתוך כך, במשרד התחבורה מתכוונים להציג בתוך חודש רפורמה מקיפה במערך הנפקת התגים, אשר תכלול קריטריונים חדשים ומדיניות מחמירה יותר. על רקע אי הבהירות, במשרד ממליצים למבקשים להנפיק תג נכה בימים אלו לפנות לביטוח הלאומי או למשרד הביטחון, אך הביטוח הלאומי הכחיש כל שינוי במדיניות והבהיר כי נושא ההנפקה יישאר באחריות משרד התחבורה בלבד.ממלא מקום יו'ר ועדת הכלכלה, ח'כ אליהו ברוכי, קרא למשרד התחבורה לייעל את תהליך הטיפול בבקשות לתג נכה, להשלים במהרה את גיבוש המדיניות החדשה ולהציג את הנהלים החדשים בתוך 30 יום. כמו כן, הוועדה המליצה לבחון מחדש את הקריטריונים, להחמיר ענישה כנגד מפרי החוק ולזרז את תיקוני החקיקה הדרושים למניעת ניצול לרעה של תגי הנכה.קראו עוד באותו נושא:שערוריית תווי הנכה בבאר שבע: מי באמת זקוק להם ומי מנצל את השיטה? [status] => active [status_ru] => active [tags] => תגי נכה, באר שבע [img_small] => [img_big] => [video] => [video_link] => [podcast_spotify] => [podcast_apple] => [audio] => [generilist_id] => 85 [category_id] => 1 [subcategory_id] => 70 [alias] => news-1740119642 [is_approve] => 1 [keywords] => תגי נכה, באר שבע [position_homeslider] => 00 [position_homeslider_ru] => 00 [position_catslider] => 00 [position_catslider_ru] => 00 [hor_image] => crop_1740119456_e589dd2cffc154561c18.jpg [square_image] => [alternative_text] => צילום המחשה [alt] => חשד לזיופים ושימוש לרעה: משרד התחבורה יבחן מאות אלפי תגי חניה לנכים [article_type] => 1 [meta_desc] => בעקבות עלייה חדה במספר התגים מ-90 אלף ב-2020 ליותר מ-650 אלף כיום, משרד התחבורה יבדוק מחדש את הזכאות ויבחן מעבר לתג דיגיטלי שימנע שימוש לרעה [pixeln] => [share_count] => [commentsbox_count] => [total_count] => [img_resize] => 0 [category] => news [hebr_cat] => חדשות [subcat] => חדשות מקומיות [subcat_alias] => news-1473608376 [user_name] => דני בלר [profile_image] => bb521a01f2a9ff0d799bcbc0b17a9ed8_thumb.jpg [user_alias] => דני_1468925035 [first_name] => דני [last_name] => בלר [user_description] => עורך ראשי, חדשות באר שבע והנגב דני בלר הוא עיתונאי ועורך בעל ניסיון של יותר מארבעה עשורים, העומד בראש אתר חדשות באר שבע והנגב. את דרכו החל בתחילת שנות ה־80 במקומון “כל־בי” מרשת “זמן הנגב”, שם שימש ככתב וכסגן עורך והיה לדמות מרכזית בעיתונות המקומית בדרום. במהלך השנים כתב וערך במגוון פלטפורמות בישראל, ושיתף פעולה עם כלי תקשורת ורשתות זרות. בלר נמנה עם כותבי “שיחה מקומית”, והמשיך לבסס קו סיקור עצמאי, ביקורתי ומעמיק סביב סוגיות מוניציפליות, חברתיות וקהילתיות בבאר שבע ובנגב. יליד בואנוס איירס, ארגנטינה, שעלָה לישראל, בלר רואה בעיתונות כלי שליחות ציבורית: חשיפת עובדות, מתן במה לקולות מהפריפריה, ושמירה עקבית על אמינות, דיוק ומקצועיות. תחומי סיקור בולטים: מוניציפלי וניהול מקומי; חברה ורווחה; קהילה ותרבות בנגב; פיתוח אזורי וכלכלה מקומית; תחקירים ונושאי זכויות תושב. עצמאות מערכתית | בדיקת עובדות קפדנית | אחריות ציבורית | כתיבה בהירה ומדויקת | מחויבות לקוראים בדרום.טל׳: 052-2394026 )