הדקו חגורות: בעקבות התקדמות החוק של ח''כ אלמוג כהן, שרת התחבורה בהצהרה כי שדה התעופה יקום בנבטים

אחרי שנים של דיונים ומאבקים ציבוריים, נראה כי חזונו של דוד בן גוריון לפיתוח הנגב עומד להפוך למציאות. חוק שדה התעופה בנבטים, אותו מקדם חבר הכנסת אלמוג כהן, זוכה לתמיכה רחבה ולדחיפה משמעותית מצד שרת התחבורה, מירי רגב. רגב הכריזה כי נבטים יהיה האתר הראשון בו יחל תהליך הקמת שדה התעופה הבינלאומי הבא של ישראל, מה שמביא עמו תקווה חדשה לתושבי הדרום.
שרת התחבורה רגב הבהירה כי היא פועלת בתיאום עם שר הביטחון ישראל כץ לקידום ההחלטה, וצפויה להביא את הנושא להכרעת ראש הממשלה בקרוב. ההחלטה מהווה ציון דרך משמעותי בפיתוח התשתיות הלאומיות והאזוריות, עם דגש על חיזוק הכלכלה הדרומית.
ראשי הרשויות בדרום מברכים על ההחלטה:
בני ביטון, ראש עיריית דימונה: "שדה התעופה הבינלאומי בנבטים יחולל מהפכה כלכלית ויביא עשרות אלפי משרות לנגב. זהו מהלך לאומי הכרחי."
יאיר מעיין, ראש עיריית ערד: "השדה בנבטים הוא מנוף כלכלי אדיר לערד ולנגב המזרחי, עם אלפי מקומות עבודה חדשים בתחומי לוגיסטיקה, תחבורה ותעשיות תומכות."
שלומי נומה, סגן ראש עיריית באר שבע: "הקמת השדה בנבטים תהפוך למנוע כלכלי וחברתי משמעותי לכל הדרום. זהו מהלך נכון לישראל."
עו"ד נילי אהרון, ראש עיריית ירוחם: "שדה התעופה בנבטים הוא הזדמנות היסטורית לחיזוק הנגב ולפיתוח כלכלי מואץ לאחר מלחמת חרבות ברזל."
השפעה כלכלית ואסטרטגית על הנגב
הקמת שדה התעופה צפויה להביא תנופה כלכלית אדירה לאזור הדרום. לצד יצירת עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, השדה ימשוך השקעות בתחומים כמו תיירות, תעשייה ולוגיסטיקה. תשתיות התחבורה ישודרגו, והנגב יתחבר בצורה יעילה יותר למרכז הארץ ולעולם.
בנוסף, השדה יספק אלטרנטיבה חיונית לנתב"ג, יפחית עומסים ויתרום לביזור התעופה בישראל. מדובר במהלך אסטרטגי שיחזק את הביטחון הלאומי ויגביר את חוסנה הכלכלי של המדינה.
הדרך להחלטת ממשלה
המהלך דורש כעת החלטת ממשלה רשמית, והלחץ מצד ראשי הרשויות והציבור בדרום גובר. התמיכה הרחבה של חברי הכנסת והשרים מעלה את הסיכוי שהפרויקט ייצא לדרך בקרוב.
שדה התעופה בנבטים אינו רק מיזם תשתיתי – הוא סמל למחויבות המדינה לפיתוח הנגב ולצמצום הפערים הגיאוגרפיים והחברתיים.
הדרום ממריא קדימה – והעתיד נראה מבטיח.