סערה בקיבוץ משמר הנגב: ''השלט להשבת החטופים - פוליטי'', טוען הוועד

סערה בקיבוץ משמר הנגב, אחד הוותיקים הנגב: חברי הקיבוץ ביקשו להציב שלט עם הכיתוב ‘’להשיב את החטופים מיד''. וועד הקיבוץ הטיל וטו. המילה ‘’מיד'', לטענת הוועד, מייצגת עמדה פוליטית. בעזה חטופים כיום 120 ישראלים, נשים, תינוקות, מבוגרים, חיילות וחיילים, שנחטפו במתקפת הטרור בנגב, ב-7.10, בה נרצחו כ-1,400 איש, מאות מהם במסיבת הנובה, קיבוצים חרבו ו-250 איש, בהם תינוקות, נחטפו לעזה.
זה אינו המקרה היחידי בו יישובים מתנגדים לתליית שלטים: גם מועצת מצפה רמון הגבילה את המקומות בהם ניתן לתלות שלטים והצהירה כי תקנוס את העוברים על החוק.
גיל ענבר, חבר קיבוץ משמר הנגב, אומר לחדשות באר שבע והנגב שהוא נדהם מהחלטת הוועד. לדבריו, השלט היה אמור לייצג את כלל חברי הקיבוץ, בו מתגוררים גם תושבים שאינם חברים במסגרת הרחבות, ובשל כך, הוועד טען כי המילה ‘מיד’ היא בעלת הקשר פוליטי ואינה מייצגת את כלל המתגוררים ביישוב.
‘’זו בושה וכלימה'', אומר גיל. ‘’לא כתבתי ממשלה, לא כתבתי פה ראש הממשלה, לא כתבתי הדחה, כתבתי ‘השיבו’, הפניתי את זה לכל מי שעוסק במשא ומתן, ביידן, סינואר, נתניהו, ראש השב''כ, כולם. להשיב את ההחטופים ומיד. עכשיו, אפילו למילה ‘מיד’ התנגדו בוועד. הם אמרו שזו דרישה קשה מדי, לכתוב ‘מיד’.
‘’הסברנו לוועד שקיבוץ משמר הנגב עלה במבצע ‘אחת עשרה הנקודות’, יחד עם קיבוץ בארי, ב-6.10 1946, יחד עם קיבוץ נירים, איפה הלויאליות שלנו לחברי בארי, איפה הלויאליות לחברי נירים. יתרה מזאת, במשמר הנגב יש מתגורר סבו של אלון שמריז ז''ל, שנהרג בעזה מאש צה''ל, יחד עם החטופים יותם חיים וסאמר טלאלקה זכרונם לברכה. במשמר הנגב יש משפחות שנהרגו להם ונחטפו להם קרובי משפחה. איפה הלויאליות של יישוב כמו משמר הנגב, יישוב מהגדולים בנגב, שלא מוכן להעלות שלט בדירשה להשיב את החטופים - ומיד''.
מוועד הקיבוץ נמסר: ‘’ועד האגודה תומך בתליית שלט הקורא להחזרת החטופים. הועד מייצג את כלל התושבים והחברים ולכן החליט כי העניין יובא לדיון בנוסח השלט בישיבה הקרובה, אליה הוזמנו בני משפחות החטופים המתגוררים בקיבוץ. הועד מצר על פירסומים שגויים ומטעים''.