פרגון מהיריבה הפוליטית: ח''כ מירב מיכאלי קוראת להעניק פרס ישראל לעמיר פרץ

יו''ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי פנתה לשר החינוך קיש בקריאה להעניק לשר הביטחון וח''כ לשעבר עמיר פרץ את פרס ישראל, בשל תרומתו לפיתוחה והשמשתה של מערכת ''כיפת ברזל''
send whatsapp messsage send FB messsage
כיפת ברזל (צילום: דובר צה''ל)

היריבה הפוליטית מפרגנת: יו''ר מפלגת העבודה, ח''כ מרב מיכאלי, פנתה הבוקר, חמישי, לשר החינוך יואב קיש,  להעניק לשר הביטחון וח''כ לשעבר עמיר פרץ את פרס ישראל, בשל תרומתו לפיתוחה והשמשתה של מערכת "כיפת ברזל". 
 


חילוקי הדעות שלי עם עמיר פרץ אינם סוד, ואינני נמצאת איתו בקשר. אבל בהסתכלות לאומית מפוכחת, ראוי שבימים אלה במיוחד, תהיה הכרה הולמת בתרומתו של פרץ לעיצוב יכולות ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ההגנה על העורף ובטחון ישראל - בדמותה של פרס ישראל
 



מיכאלי ופרץ יריבים פוליטיים: בשנת 2020 פרץ,  אז יו"ר מפלגת העבודה, בחר להיכנס לממשלת האחדות שהקימו נתניהו וגנץ,   מיכאלי התנגדה ונשארה באופוזיציה. בבחירות האחרונות ראש הממשלה יאיר לפיד הציע למיכאלי לחבור למרצ כדי להבטיח את כוחן של שתי המפלגות, מיכאלי סרבה, מרצ לא עברה את אחוז ההחסימה והעבודה הגישה 4 חברי כנסת בלבד. כתוצאה מכך, מיכאלי הודיעה על רוצנה לפרוש מפוליטיקה. 

מיכאלי כותבת לקיש: ‘’אני קוראת לך לפעול להענקת פרס ישראל נוסף השנה, לעמיר פרץ, על תרומתו הייחודית למדינת ישראל, ובאופו מיוחד על דוקטרינת ההגנה על העורף ותרומתו לפיתוח מערכת ההגנה האווירית, 'יכיפת ברזל."

‘’זה שנים ארוכות ש''כיפת ברזל'' מגינה על אזרחיות ואזרחי ישראל בכלל ובדרום בפרט. היום, אחרי חצי שנה של לוחמה בדרום ועימות מוגבל בצפון במהלכה שוגרו יותר מ-12,000 רקטות וכטב''מים, וביתר שאת לאחר המתקפה האווירית חסרת התקדים של איראן, תרומתן הקריטיות של דוקטרינת ההגנה האווירית ושל כיפת ברזל לביטחון המדינה, ניכרות יותר מאי פעם''.

‘’חילוקי הדעות שלי עם עמיר פרץ אינם סוד, ואינני נמצאת איתו בקשר. אבל בהסתכלות לאומית מפוכחת, ראוי שבימים אלה במיוחד, תהיה הכרה הולמת בתרומתו של פרץ לעיצוב יכולות ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ההגנה על העורף ובטחון ישראל - בדמותה של פרס ישראל''.