מכון התקנים עוזב את באר שבע לטובת אופקים, הונחה אבן פינה לאתר החדש

מכון התקנים עוזב את המקום בו שכן בבאר שבע משך עשרות שנים - ובמקומו יוקמו מגדלי מגורים. שר הכלכלה: ''אנחנו מחזקים את אופקים ומעצימים אותה צעד נוסף קדימה''
send whatsapp messsage send FB messsage
הנחת אבן הפינה (צילום: עיריית אופקים)

אחרי עשרות שנים במיקומו הנוכחי בבאר שבע, בשדרות שז''ר, בצמוד למכון לחקר הנגב, מכון התקנים עובר לאופקים, שם יוקם מתקן חדיש. באתר בבאר שבע יוקמו במקום מכון התקנים והמכון לחקר הנגב מגדלי מגורים.

במתקן החדש באופקים יוקמו מגוון של מעבדות, ביניהן מעבדת אגרוטק, מעבדת תאימות אלקטרומגנטית ומעבדת אנטנות. מעבדות אלו ישרתו את הייצוא והתעשייה המתקדמת, ויהוו מרכז טכנולוגי חדיש שיוביל בדיקות בטיחות ואיכות ברמה בין-לאומית.
 


דווקא עכשיו, החלטתי שמכון התקנים יעבור לעיר אופקים שממשיכה לצמוח ולשגשג, על אף הנסיונות של הטרוריסטים לפגוע בעיר
 





הקרקע עליה יושבים שני המכונים בבאר שבע נחשבת לבעלת שווי נדל''ני רב. פעילי סביבה קראו לשמר את הצמחייה הייחודית של המכון לחקר הנגב, שהוקם לפני 67 שנה - והוא אחד החלוצים ברמה העולמית בחלקאות מדבר. מכון התקנים, הפועל בסמוך, הוקם גם לפני עשרות שנים והעניק שירות מקצועי לאיזור הדרום. 

 

מכון התקנים הוותיק בבאר שבע (גוגל מפות)

הנחת אבן הפינה התקיימה השבוע במעמד שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, שהגיע לעודד ולחזק את תושבי הדרום, עובדי מכון התקנים, ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, יו"ר מכון התקנים אייל חיימובסקי ומנכ"ל מכון התקנים ד"ר גלעד גולוב.

"דווקא עכשיו, החלטתי שמכון התקנים יעבור לעיר אופקים שממשיכה לצמוח ולשגשג, על אף הנסיונות של הטרוריסטים לפגוע בעיר", אמר שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת. "המסר שלנו לטרור הוא שאנחנו ממשיכים לבנות את מדינת ישראל, לחזק אותה ולהביא אותה לשיאים חדשים. כל ניסיון שלכם לפגוע בנו רק מחזק אותנו ומגדיל את המוטיבציה שלנו. ידידי ראש העיר, איציק דנינו שעושה עבודה יוצאת דופן מוכיח כי ביסוס העיר בהיבט הטכנולוגי הוא צעד משמעותי בפיתוחה. במיוחד אחרי ניסיונות אויבנו לפגוע בנו, כעת אנחנו מחזקים את אופקים ומעצימים אותה צעד נוסף קדימה. המעבר של מכון התקנים לאופקים יביא איתו מקומות עבודה חדשים רבים ויגדיל את הביקושים בעסקים בעיר. אופקים אנחנו איתך״.

 

פה יוקם המכון  (צילום: עיריית אופקים)



"זהו ציון דרך משמעותי וצעד חשוב נוסף בצמיחה של אופקים", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "הקמת מכון התקנים בעיר היא לא רק הוכחה ליכולת של אופקים למשוך אליה מוסדות מובילים ולשתף פעולה עם גופים חשובים במשק, אלא גם הזדמנות ייחודית להטמיע כאן טכנולוגיות חדשניות שישרתו את תושבי הדרום ואת כלל התעשייה הישראלית. אנו מודים לשר הכלכלה, ניר ברקת, ולמנכ"ל מכון התקנים, ד"ר גלעד גולוב, על השותפות לחזון, ומצפים לפירות רבים לטובת העיר והתושבים".

"אנו מקפידים להוביל ולהיות בחוד החנית של הידע הטכנולוגי וההנדסי, בכדי לקדם יזמים ולעודד את החדשנות בארץ", הוסיף מנכ"ל מכון התקנים, ד"ר גלעד גולוב. "אנו בטוחים שבעזרת הבדיקות שנבצע כאן באופקים בעזרת טובי עובדינו ובעזרת ציוד חדיש ומתקדם, נשרת את אלפי לקוחותינו".
מכון התקנים הישראלי הוא הגוף הטכנולוגי הגדול בישראל, ופעילותו מסייעת לכל מגזרי המשק. המכון פועל על פי חוק התקנים והוא מתמקד בתחומי התקינה, הבדיקות, האישורים, התעודות והענקת הידע באמצעות מכללת מכון התקנים.