חדשות טובות לתושבי מיתר וכרמית: השר בן גביר מבקש להכיר בנזקי ירי כטרור לאומני המצדיק פיצוי

היישובים מיתר וכרמית סופגים נזקי ירי מיישובים בדואים שכנים ומעבר לתחושת הפחד, יש נזקים לרכוש. כעת מסתמן: התושבים יפוצו
send whatsapp messsage send FB messsage
צילומים מתוך הסיור: דוברות השר

לפני שלושה שבועות ביקר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביישובים מיתר וכרמית שבנגב במטרה לעמוד בקרוב אחר פעילות המשטרה. במהלך אותו ביקור הציגו קציני מרחב נגב בפני השר בן גביר והתושבים את עבודת ופעילות המשטרה, את השינוי הגדול שחל במדיניות וכי בניגוד לחודשי הרמדאן הקודמים צוותי המשטרה נכנסים ליישובים מהם מתבצע הירי ומבצעים מעצרים באופן יומיומי, יחד עם חברי כיתת הכוננות של היישובים.
 


את המינימום שמדינת ישראל מחויבת לספק לתושביה – מתן פיצוי כלכלי על נזקים שנגרמו כתוצאה מאירועים לאומניים– משרד האוצר, שלא באשמתו, לא מסוגל לספק במסגרת הנוכחית
 



 

השר בן גביר סייר בקו התפר ושמע מנציגי הישובים את הבעיות וההתמודדות עם היריות מהישובים הבדואיים הסמוכים. בעקבות הסיור, ולאור הטענות של התושבים, ערכו במשרד לביטחון לאומי מספר דיונים על מנת למצוא מזור לבעיות הן של הרעש והן בהיבט הנזקי וברמת הפיצוי לתושבים.

בתוך כך, שיגר השר בן גביר מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בו הוא מבקש  לבחון להכיר בנזקי רכוש כתוצאה מירי כטרור לאומני המצדיק פיצוי: ״מדינת ישראל נטלה על עצמה בחקיקה לפצות את תושביה על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו כתוצאה ממעשי איבה או פעולות מלחמה שונות. הפיצוי נעשה מכוח חוק מס רכוש וקרן פיצויים התשכ"א – 1961. עפ"י החוק האמור משולם גם פיצוי בגין נזקי בצורת באזורים גאוגרפיים מסוימים״.

השר בן גביר הדגיש במכתבו כי אין מדובר בתופעה נקודתית ליישובים המדוברים אלא בתופעה הקיימת בעוד מקומות. לדברי השר בן גביר, ״אלא שלדאבון הלב, במצב החוקי הקיים קשה עד בלתי אפשרי לייחס לאותם אירועי ירי מניע לאמוני – פח"עי, וכפועל יוצא המדינה, באמצעות הקרן, לא מפצה את התושבים על הנזקים הללו. למי שעוד היה ספק, אירועי השביעי לאוקטובר שבו וחידדו כי חובה ליישב את כל חלקי ארץ ישראל״.

השר בן גביר הוסיף: ״דא עקא שאת המינימום שמדינת ישראל מחויבת לספק לתושביה – מתן פיצוי כלכלי על נזקים שנגרמו כתוצאה מאירועים לאומניים– משרד האוצר, שלא באשמתו, לא מסוגל לספק במסגרת הנוכחית״.

השר בן גביר חתם את מכתבו: ״בנסיבות אלה, אני פונה אליך ומבקש כי תפעל לשינוי המצב, על מנת למצוא פתרון מהיר לסוגיה כה חשובה זו. מיותר לציין כי אשמח לסייע בכל מה שנדרש״.