אלימות בטרנר: הפועל ב''ש ומכבי חיפה צפויות לעונשים כבדים (תיעוד)

הפועל באר שבע ניצחה את מכבי חיפה 2:1, אבל האירועים האלימים שליוו את המשחק עלולים לעלות לשתי הקבוצות ביוקר
send whatsapp messsage send FB messsage
המהומה אחרי המשחק (צילום רשתות ללא קרדיט / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

זה היה אמור להיות משחק העונה, אך מה שקרה לפניו ואחריו, עלול לעלות לקבוצת הפועל באר שבע ולמכבי חיפה מאוד יוקר. כמה ביוקר? בית הדין של ההתאחדות יצטרך להכריע על כך.  ארז כלפון יו"ר מנהלת הליגות, אמר הבוקר, שלישי: "אני רואה בחומרה את האירועים האלימים הערב באיצטדיון טוטו טרנר בהשתתפות שחקנים ובעלי תפקידים.  מצופה משחקני כדורגל ובעלי תפקידים להוותדוגמא לאוהדים, בני נוער וילדים שנושאים אליהם את עיניהם. נקבל את דו"ח  השופט והמשקיף ונפעל בחומרה כנגד כל המעורבים".

וידאו: תיעוד חלק מהאירועים (רשתות / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')


כבר לפני המשחק המשטרה עצרה אוהדים, שהגיעו לטרנר כשברשותם סכין ואמצעי פירוטכניקה אסורים. 8 מהם עוכבו לחקירה במשטרה. אחרי פרשת האבוקות, לא בהפועל באר שבע ולא בהתאחדות החליטו לקחת צ'אנסים לפני משחק כל כך רגיש. 

המשטרה הרחיקה 23 אוהדים  ל-60 ימים ממגרשי הכדורגל בגין חשד להפרות סדר, החזקת סכין, ספסרות, החזקה של אבוקות ואמצעי פירוטכניקה.  במהלך המשחק שוטר נפצע בראשו מאבן שנזרקה לעברו והוא פונה למרכז הרפואי סורוקה לקבלת טיפול רפואי.

המשחק אובטח בהיקף חריג:  מאות שוטרים של מחוז דרום, לוחמי מג"ב, שוטרי מתנ"א וסדרנים במקביל לצוותי מד"א וכב"ה , הוצבו לאבטחה, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה, לפני ובמהלך משחק הכדורגל שנערך באצטדיון טרנר בבאר שבע. ההיערכות הייתה בפיקוד מפקד תחנת באר שבע נצ"מ טירן יהוד.

וידאו: תיעוד משטרתי (צילום: משטרת ישראל)

בזכות הבידוק הקפדני, טרם המשחק ובמהלכו, הצליחו השוטרים לחשוף ולתפוס 3 רימוני עשן, 8 אבוקות, מברג, פגיון וכלי תקיפה ולמנוע השלכתם למגרש ולסכן את הקהל והשחקנים. לכלל המעורבים התקיים שימוע בפני קצין משטרה, שהחליט להרחיקם באופן מיידי, למשך 60 ימים, ממגרשי הכדורגל.

בסיום המשחק נזרקו אבנים לעבר כוחות המשטרה וכתוצאה מכך נפצע שוטר בראשו והוא פונה למרכז הרפואי סורוקה לקבלת טיפול רפואי.

ולא רק האוהדים נהגו באלימות: לא בפעם הראשונה שחקני הפועל באר שבע ומכבי חיפה מתעמתים ביניהם בסיום המשחק. שניות אחרי שריקת הסיום פרצה קטטה על כר הדשא, במהלכה הבלם עבדולאי סק התקוטט עם אנשי הפועל באר שבע וצעק "Fuck you" וסימן ''נא בעין'' לעבר הקהל הבאר שבעי, שהחל לזרוק חפצים לעבר שחקני מכבי.

גם השחקנים הלכו מכות

אחרי שלב הקהל, החל שלב האלימות בקרב השחקנים: שי אליאס, בסאם זערורה ושאפי סוליימאנוב הכו באגרופים, כך נטען על ידי נוכחים במקום. על פי צילומים שהופצו ברשתות החברתיות, אדריאן פאון דרך על באסם זערורה, שהחזיר אגרוף. מאבטחת  טוענת שהותקפה על ידי אחד משחקני חיפה.  קשר מכבי חיפה מוחמד אבו פאני התלונן על קריאות "מחבל" לעברו.

כעת, הקבוצות נערכות לפרסום הדו"ח של  השופט במשחק, רועי ריינשרייבר, אשר לאור הכתוב בו יחליט תובע ההתאחדות מי יועמד לדין. לשתי הקבוצות צפויים עונשים כספיים קשים והפחתת נקודות בפועל.



​​​​​​​​​​​​על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''חדשות באר שבע והנגב 24/7'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

 תוכלו להעביר ישירות דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 או במייל  daniel.beller@gmail.com

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים

https://chat.whatsapp.com/LB60TYzq8jt3UOYQLJcg8C