החבלה בקו הרכבת לבאר שבע: תנועת הרכבות תחודש הלילה
אחרי שעות בהן עובדי הרכבת עמלו במרץ לטפל בחבלה בקווי תקשורת ליד להבים, אחרי שמאות מטרים של כבלים נגנבו ממערכת האיתות, תנועת הרכבות תחודש הערב.
הבוקר, שבת, פורסם כי דיווחה כי במהלך הלילה (בין שישי לשבת), נחתכו ונגנבו מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות של רכבת ישראל באזור להבים. הפגיעה גרמה לנזק ניכר, עד כדי השבתת מערכות האיתות וניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום. ברכבת עמו במרץ לתיקון התקלה, לקראת מוצאי שבת ויום ראשון, ימים קריטיים לנוסעים.
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים הניסיונות לפגע בתנועת ההרכבות בדרום, בין היתר על ידי חיתוך כבלי תקשורת וחמור מכך, הנחת סלעים על המסילות, במטרה לגרום לתאונה רבת נפגעים. בחלק מהמקרים נעצרים חשודים. אל אלה מצטרפים גם ידויי אבנים לעבר הקרונות. באחד המקרים החמורים, לפני מספר שנים, התגלה מצבור גז פיראטי, הגדול מסוגו בישראל. תקלה הייתה יוצרת פיצוץ אדיר.
לפעמים גם לא צריך להיות מתוחכמים מדי: כמעט על בסיס יומי גמלים וחמורים משוטטים עולים על המסילות - ולעיתים רכבות פוגעות בהם.
מתל אביב לבאר שבע בפחות משעה: הנוסעים עדיין מחכים
הרכבת הייתה התקווה לקרב את באר שבע למרכז ואחד המרכיבים המרכזיים באסטרטגיה של העברת מחנות צה''ל לנגב. בעבר, אנשי קריית המודיעין התנגדו למעבר לבאר שבע, בשל נשא התחבורה. סרטון התדמית של העיר באר שבע, מלפני 10 שנים, הציג יזם הייטק צעיר, המופתע מכך שהגיע מתל אביב לבאר שבע בפחות משעה.
המציאות אחרת: תלוי על איזה רכבת אתם עולים, נסיעה מתל אביב לבירת הנגב תארוך כשעה וחצי בממוצע. אפשר היה אולי לנצל את הנסיעה לעבודה, אבל בקטעים נרחבים לאורך הדרך אין קליטה של אינטרנט סלולרי. בשעות מסויימות הרכבות עמוסות לעייפה.
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים הניסיונות לפגע בתנועת ההרכבות בדרום, בין היתר על ידי חיתוך כבלי תקשורת וחמור מכך, הנחת סלעים על המסילות, במטרה לגרום לתאונה רבת נפגעים. בחלק מהמקרים נעצרים חשודים
אל כל אלה מצטרף בשנים האחרונות אובדן הביטחון בנגב: הרכבת הפכה יעד לגניבת מתכות, לפגיעה בתשתיות שלה ולניסיונות פיגוע, למרות השימוש במילים מכובסות יותר מצד הרשויות. בכל שיבוש כזה נפגעות תוכניותיהם וסדר יומים של עשרות אלפי נוסעים, שצריכים או להתניע את הרכב הפרטי או לקוות שבתחנה המרכזית בבאר שבע יוכלו לעלות על אוטובוס לתל אביב, בתקווה שזה לא נופל על ימי ראשון או חמישי, בהם התחנות עמוסות בחיילים.
''אני עובד בתל אביב, גר בבאר שבע, החברה בה אני מועסק ממש קרובה לתחנת סבידור ואנחנו מתחילים את העבודה בשעה 9:30, ככה שאני לא חייב להתגורר במרכז בשביל לעבוד שם והמעסיק שלי משלם לי על מנוי הרכבת'', מספר דרור, מתכנת, שעובד בחלק מהשבוע מביתו ומספר ימים נוכח במשרד. ''ביום שיש שיבושים ברכבת אני חייב לנסוע ברכב ולשרוף דלק. בסופו של דבר, אצטרך לעזוב את באר שבע. המעסיק שלי לא מוכן לקבל יותר מדי הסברים על תקלות ברכבת ויכול בקלות למצוא מתכנת אחר''.
רכבת ישראל מפעילה מערכי אבטחה, גלויים וסמויים, למנוע פגיעה במסילות והתשתיות, אך הדבר כנראה אינו מונע מגורמים עברייניים בנגב לפגוע במסילות ובתשתיות, עד כדי ניתוק הדרום מתנועת הרכבות. בכך, נגרמת פגיעה כלכלית ויש מי שחושבים פעמיים על המושג ''לקרב את באר שבע למרכז''.
תגובות
מרכבת ישראל נמסר: "משטרת ישראל וגורמי הביטחון נמצאים במקום וחוקרים את הגניבה. צוותי רכבת ישראל, טכנאים ומהנדסים נמצאים בנקודה ועובדים במרץ לתקן את הנזקים שנגרמו".
מהמשטרה נמסר: ''בתחנת רהט התקבל דיווח אודות גניבת תשתיות חשמל בתחנת הרכבת להבים- רהט עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה''.
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''חדשות באר שבע והנגב 24/7'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: [email protected]
תוכלו להעביר ישירות דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 או במייל [email protected]
רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3UrCqMK