בית הספר לסייבר של צה''ל נחנך בבאר שבע

בית הספר עבר ממחנה השלישות ברמת גן לפארק ההיי טק, הסמוך לשכונה ג'. ''בעזרת השם נעשה ונצליח'', בירך ראש עיריית באר שבע בחנוכת המקום
send whatsapp messsage send FB messsage
בית הספר לסייבר בבאר שבע (צילום: עיריית באר שבע)

בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של אגף התקשוב של צה"ל נחנך היום, שלישי, בבאר שבע, בפארק ההייטק "גב ים נגב" באר שבע. בית הספר שכן עד כה ברמת גן. ראש עיריית באר שבע חתך את הסרט, יחד עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' חיימוביץ' ונציגי צה''ל ובירך: ''בעזרת ה' נעשה ונצליח''.

הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי, אמר כי במעבר צה''ל לנגב מגיעים לאיזור טובי האנשים של צה''ל, אולם יש לרתום אותם למעבר ביצירת תנאים הולמים, של תחבורה, של תעסוקה, שיגרמו להם להישאר גם בבאר שבע.

במסגרת מעבר היחידות הטכנולוגיות והמודיעין לבאר שבע, אוכלס השבוע בניין 4 בפארק ההייטק בבית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. מדובר בבשורה חשובה שתחזק את קהילת החדשנות, הידע והטכנולוגיה בבאר שבע, כמובילה בישראל ופורצת דרך בעולם.

חותכים את הסרט (צילום: משה פריאל)​​​​​​​

השלב הבא במעבר צה"ל דרומה הוא פתיחת הקמפוס הטרום צבאי של חיל המודיעין בשכונת רמות בשבועות הקרובים. 

נשיא אוניברסיטת בן גוריון פרופ דניאל חיימוביץ'. פתח בחידון נוסטלגי לנוכחים: " כגנטיקאי של צמחים אני יושב ושואל את עצמי מה אני עושה פה איך הגעתי לנקודה הסטורית " פנה לנוכחים והמשיך . "בהיותי פרופ' באולם הרצאות  אני רוצה להתחיל במבחן 
אני אגיד לכם ציטוט ואתם תגידו לי מי אמר?  ''תחשבוני למשוגע ואידיוט אני חולם על אוכספורד עברית בנגב". ומיד השיב " בן גוריון ב-1963 בזמן שהיו 63 אלף תושבים בבאר שבע ו80 אלף גמלים וכל המקום הזה היה האוניברסיטה ןפארק ה ייטק היה מדבר מי היה יכול לחלום  ב1963 כי באוניברסיטה היום יהיו 20 אלף סטודנטים ושאנחנו נעמוד כאן היום .  אם אנחנו רוצים לבנות את הנגב צרכים לתת עבודה והיום 60% מהמהנדסים פה בפארק הם בוגרי אוניברסיטת בן גוריון.".

בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר (בראשי תיבות: בסמ"ח, ידוע גם כיחידה 95), הוא היחידה העיקרית להכשרת חיילים בתחום המחשוב והסייבר בצה"ל. עד שנת 1994 הייתה בסמ"ח חלק מממר"ם, ולכן בוגרי הקורסים הארוכים בו עדיין מכונים בטעות "בוגרי ממר"ם". זאת, אף על פי שרוב בוגריו משרתים ביחידות אחרות, ואף המדריכים שנשארים ביחידה לתפקידי הדרכה ופיקוד, אינם כפופים לממר"ם כבעבר.

וידאו: חנוכת בית הספר לסייבר (צילום: משה פריאל)
​​​​​​​

​​
עד שנת 2022 שכן בית הספר במחנה מקלף (השלישות) ברמת גן, וכיום הוא שוכן בקריית התקשוב שבבאר שבע. מפקדת בסמ"ח הנוכחית היא סא"ל ליאת ליטבק. בחנוגת בית הספר השתתפו נצגי צה''ל וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. 

וידאו: הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי (צילום: משה פריאל)
​​​​​​​


בין הקורסים הנלמדים בבית הספר הצה''לי: תכנות, הגנת סייבר, בודקות ובודקי תוכנה, מפתחות ומפתחי לומדה, מנתחי/ות דאטה, מנהלי/ות דאטה ועוד.





​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬


 תוכלו להעביר ישירות דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 או במייל  daniel.beller@gmail.com

רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3J84mAm

כתבות נוספות למקרה שפספסת...