תחת אבטחה כבדה, מאות השתתפו במצעד הגאווה של מצפה רמון

אחרי שנאלצו לפנות לבג''ץ וספגו איומים - מאות מחברי קהילת הלהט''ב של מצפה רמון, צעדו היום, שישי, כשהם מאובטחים ברמה המכסימלית
send whatsapp messsage send FB messsage
מצעד הגאווה במצפה רמון (צילום: באדיבות מעיין דרוויש / מרחב גאווה מצפה רמון)

''לא חוכמה לצעוד בתל אביב, המטרה שלנו היא לקבל נראות ציבורית גם בפריפריה ובמצפה רמון'', מספר י', שיחד עם מאות מחברי קהילת הלהט''ב במצפה רמון צעד היום במסלול אותו חברי הקהילה ביקשו מלכתחילה. מצעד הגאווה במצפה רמון עמד בסכנת ביטול, אחרי שבידי המשטרה הצטבר מידע קונקרטי על כוונה לפגע בצועדים, על רקע התנגדות של גורמים קיצוניים ואנטי-להט''ביים ביישוב. 

וידאו: מצעד הגאווה במצפה רמון (צילום: באדיבות מעיין דרוויש / מרחב גאווה מצפה רמון)


בסופו של דבר, המצעד של מצפה עבר ללא אירועים מיוחדים. במקומות רבים בנגב חייהם של חברי קהילת הלהט''ב אינם קלים. אפילו בבאר שבע, בה נערך השנה המצעד השישי בתולדות העיר, העירייה תומכת בבית הגאה, מינתה רפרפנט לתחום הלהט''בי ובאירועי הקהילה, יש קולות הקוראים לצמצום התמיכה ולביטול האירועים.

פרשי משטרה מאבטחים המצעד  (צילום: יואב מאיר)​​​​​​​

מצפה רמון מבקשת מזה שנים למתג עצמה כעיר של תיירות, מלונאות מדבר וגם כ-''סיליקון וואדי'' - מקום בו יפעלו קהילות היי-טק ואליו יעברו צעירים ממרכז הארץ. יש גורמים במצפה רמון אשר אינם רוצים שלקהילה הלהט''ב תהיה נראות ציבורית ואפילו קוראים שלא להעסיק מי שידועים או נחשדים כלהט''ביים, שכך ייתייאשו ויעזבו את היישוב המדברי.

אתמול, חמישי בערב, נעצר תושב מצפה רמון בן 50, החשוד שאיים על אחד ממארגני המצעד. המשטרה הודיעה שתבקש להאריך את מעצרו. השבוע בג''ץ דן במסלול המצעד, שמסלולו זהה למצעד הדגלים שנערך בעיר.  מארגני מצעד הגאווה עתרו נגד המשטרה אשר סירבה לאבטח את התוואי המקורי. לטענתה, קיים חשש לביטחון הצועדים שיעברו במרחק של כמה עשרות מטרים מישיבת "מדברה כעדן". 

במסמכים שהוגשו על-ידי משטרת ישראל לבג"ץ, תיאר מפקד תחנת המשטרה במצפה  נכתב כי צפויים להגיע פעילי ימין קיצוני שלא תהיה לישיבה המקומית שליטה עליהם.

וידאו: הדיון בבג''ץ בעתירה בנושא מסלול המצעד (צילום: דוברות הרשות השופטת)

שופטי בג"ץ הסבירו למשטרה כי עליה לאבטח את המצעד כפי שתוכנן ולא להעביר מסר שעל הצועדים להחביא את עצמם. כזכור, בנתיבות היה אמור להתקיים אירוע דומה, אשר בוטל, אחרי שמארגני המצעד קיבלו איומים ממשיים לפגיעה בהם וחלקם הותקפו. 


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים: https://bit.ly/3iQmqmo

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬

​​​​​​​