22 מיליון שקלים לקליטת עולים בנגב ובגליל

השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר הודיע הבוקר כי הוא צפוי לאשר בועדת השרים לפיתוח נגב-גליל, תוכנית לעידוד עלייה ליישובי הנגב והגליל בהיקף של כ- 22 מיליון ש"ח
send whatsapp messsage send FB messsage
השר עודד פורר (צילום: יניב מורוזובסקי/103fm / CC BY-SA 4.0)

מאת: משה פריאל, כתבנו בכנסת

​​​​​​​קבינט השרים נגב גליל שיתקיים ביום שני בנוף הגליל צפוי לאשר את הצעתו של השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, עודד פורר המוגשת בשיתוף עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שאטה, לעידוד עלייה ליישובי הנגב והגליל בהיקף של כ- 22 מיליון ₪.

בתוך כך המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד העלייה והקליטה ומשרד האוצר יגבשו תכנית משותפת שתרחיב את הסיוע לעולים לצד מענקים ישירים לעולים חדשים "בעלי מקצועות שבמחסור". במקביל תינתן תמיכה לרשויות מקומיות בנגב ובגליל הקולטות עולים. התמיכה לרשויות תינתן על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות סל תמריצים ייחודי, שיפוץ והצטיידות מועדוני עולים המהווים מסגרת חינוכית חברתית לפעילויות פנאי ותרבות ולפעילויות לשילוב העולים בחברה הישראלית.
 
השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל עודד פורר: "עליית החירום שאנו עדים לה כעת מאקוראינה והאיזור, היא הזדמנות חד פעמית לנגב ולגליל לצמיחה משמעותית. עליה ליישובי הנגב והגליל תביא להרחבת מאזן ההגירה החיובי, תתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק ההתיישבות באזורים אלה לצד סיוע בצמצום פערי תעסוקה ומתן מענה למקצועות בהם קיים מחסור. הכוונת עולים לקליטה בנגב ובגליל לצד הגברת יכולת קליטת העליה של הרשויות המקומיות באזורים אלה, עולה בקנה אחד עם חוק עדיפות לאומית.

אין ספק כי להתיישבות בנגב ובגליל פוטנציאל גבוה יותר להצלחת הליכי הקליטה של העולים והשתלבותם בחברה הישראלית שכן כאשר עולים מהתפוצות יודעים שיגיעו לסביבה עם תמיכה חברתית אוהדת, ברשויות מקומיות עם ניסיון רב בקליטת עלייה הם מגלים פחות חשש מהעלייה לישראל. אסור למדינת ישראל לפספס את ההזדמנות להרחבת ההתיישבות בגליל ובנגב והממשלה כולה מחוייבת לחזון הזה".


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3BMuCfS
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬