המלחמה באוקראינה עלולה להשפיע גם על החקלאות בנגב

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: ''מי שבונה על ביצים מאוקראינה וגרעינים לבעלי חיים ובני אדם, רצוי שיסתמך על תוצרת הארץ, ייבוא הוא רק השלמה הכרחית''
send whatsapp messsage send FB messsage
סגן שר הביטחון, אלון שוסטר - ועבגניה מקומית (צילום: תקשורות)

אלון שוסטר, תושב הנגב וסגן שר הביטחון, התיחחס בתערוכה החקלאית בערבה התיכונה על הפלישה הרוסית לאוקראינה, שעלולות להיות לה הלשכות חמורות על שוק המזון: ישראל החליטה לייבא ביצים מהמדינה וגם חלק גדול מהחיטה והמספוא לבעלי חיים בישראל מיובא משם. 

"לישראל יש אינטרסים חשובים במזרח התיכון שצריך לשמור עליהם והקפדה על שמירת העצמאות והריבונות של אוקראינה", אמר שוסטר, יליד מפלסים, מי שבעבר שימש ראש מועצת שער הנגב ושר החקלאות. 

על ייבוא תוצרת חקלאית: "מי שבונה על ביצים מאוקראינה וגרעינים לבעלי חיים ובני אדם, רצוי שיסתמך על תוצרת הארץ, ייבוא הוא רק השלמה הכרחית". ייבוא ביצים, כפי שמתכננת הממשלה, עלול להביא לסגירת משקים משפחתיים רבים בפריפירה.

עוד התייחס סגן השר שוסטר לנושא ייבוא תוצרת חקלאית טרייה, ואמר כי יש חובה לחתוך את המעגל הרע של קיטון בהשקעות בענף החקלאות, שמוביל לפריון נמוך, לרווחיות יורדת ולפחות מגדלים ויותר ייבוא. יש להוקיר חקלאים להשקיע בחקלאות ולעודד הציבור לצרוך תוצרת כחול לבן. מי שמזניח את תוצרת הארץ ומסתמך על ייבוא מזון, מסכן את ביטחון המזון של ישראל ואת הביטחון התזונתי של תושביה. ייבוא הינו רכיב לגיטימי, כהשלמה לייצור כחול לבן. עלינו להוקיר את חקלאי ישראל ואת המדענים והיזמים שמשתפים פעולה למען ביטחון המזון ולמען חיזוק החוסן הכלכלי של מדינת ישראל. כלכלה של עידוד הייבוא ודיכוי הייצור המקומי הינה תקלה, שתפגע גם במאמץ להוזיל את יוקר המחייה".

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה מאיר צור אמר: "שמחנו לארח היום בתערוכה החקלאית את סגן שר הביטחון אלון שוסטר, ח"כ יאיר גולן וח"כ נירה שפק, שגריר אוסטרליה וסגן שגרירת תאילנד, ראשי ארגונים חקלאים, מנכ"לי החברות, חקלאים, חוקרים ומדריכים כמו גם תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות, כאשר הכותרת היא שמירה על חקלאות כחול לבן וביטחון המזון. בימים האחרונים שביטחונן של מדינות באירופה מתערער רצוי כי הממשלה תבין כי אין להסתמך על ייבוא תוצרת חקלאית טרייה ממדינות זרות, כי אנו עלולים למצוא את עצמנו בשעת חירום ללא מזון, על הממשלה לתמוך רק בחקלאות ישראל".


רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3BMuCfS
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬