''בטל את המזימה להכשיר אקדמית את לוחמי 8200 בת''א במקום בב''ש''

כך עובר צה''ל לנגב? עוה"ד אהוד ערב פנה בשם העמותה למען הנגב לשר הביטחון, על רקע הכוונה לערוך את ההכשרות של לוחמי 8200 באוני' תל אביב, במקום באוני' בן גוריון
send whatsapp messsage send FB messsage
יח' 8200 (צילום ארכיון: דובר צה''ל)

עוה"ד אהוד ערב פנה בשם העמותה למען הנגב  לשר הביטחון: '' בטל את המזימה לאפשר את ההכשרה האקדמית של לוחמי המודיעין על ידי אוניברסיטת תל אביב במקום אוני' בן גוריון''. כפי שדיווחנו לראשונה בברנז'ה חדשות באר שבע והנגב, אמנם יחידות המודיעין של צה''ל צפויות לעבור בעוד כמה שנים, לכשתושלם בניית הקרייה, לנגב, אך ההכשרה המקצועית של הלוחמית תשאר בתל אביב. 

רבות דובר על ''יצירת אקוסיסטם'' שיכלול את קריית המודיעין בנגב, אוניברסיטת בן גוריון ומערכת החינוך המקומית, תוך יצירת הזדמנויות שוות עבור חיילים מבאר שבע והנגב לשרת ביחידות המודיעין. אולם לאחרונה התברר כי המעבר של 8200 לא יהיה שלם וההכשרה תשאר בתל אביב.

''האם ייתכן שאלפי חיילי וקציני המודיעין שיגיעו לשרת בקריית המודיעין שתוקם בליקית שבנגב, יקבלו את ההכשרה האקדמית שלהם באוניברסיטת תל אביב דווקא ולא – כמתבקש – באוניברסיטת בן גוריון ?'', כתב לשר הביטחון עו''ד ערב.

''מוזר ככל שזה נשמע יש לכך סיכויים טובים אם תצלח תכניתה של אוניברסיטת תל אביב להפעיל את קשריה וכובד משקלה כדי לאלץ את משרד הביטחון להוציא למיכרז פומבי את נושא ההכשרה האקדמית של משרתי המודיעין שיבואו לנגב למלא את שירותם הצבאי'' נמסר בהודעה מטעם העמותה.

''ההודעה על כוונת אוניברסיטת תל אביב בענין המכרז על הכשרת לוחמי המודיעין - התקבלה בתדהמה באוניברסיטה הדרומית שנערכת כבר שנים בהשקעות של עשרות מיליוני שקלים לקליטת אלפי אנשי המודיעין ללימודים לתואר ראשון שני ואף מעבר לכך''.

''הדברים הגיעו לידיעתה של הד"ר אסתר לוצאטו יו"ר העמותה "ישראל למען הנגב" הפועלת לקידום ענייני הנגב בכלל ומעבר צה"ל דרומה בפרט. לבקשתה פנה היועץ המשפטי של העמותה עוה"ד אהוד ערב ממשרד "כהן ערב" אל שר הביטחון בני גנץ בדרישה לעצור לאלתר את ההתפתחות הדרמטית והמפתיעה הזאת''.

עוה"ד ערב כתב בין השאר לשר הביטחון : "אוניברסיטת בן גוריון שמלווה את פרויקט מעבר בסיסי צה"ל דרומה השקיעה משאבים רבים, כספיים וארגוניים, בהתאמת האוניברסיטה לצרכי הצבא. כחלק מכך בין הייתר היא פיתחה את הקמפוס הצפוני כדי להיערך לקליטת החיילים כסטודנטים. והנה חרף המשאבים האדירים שהאוניברסיטה הקצתה לטובת הענין וחרף החלטות ממשלה מפורשות שנועדו להקצות משאבים רבים לפיתוח אוניברסיטת בן גוריון ישנו חשש ממשי כי המשאבים הללו שיועדו לפיתוח אוניברסיטת בן גוריון יוסטו לפיתוח מוסדות אקדמאיים אחרים במרכז הארץ המפותח ממילא..."

עוה"ד ערב תובע משר הביטחון בשם העמותה כולה ליישם את החלטת הממשלה מס' 625 הנוגעת להקצאת המשאבים לפיתוח הנגב כחלק מגיבוי וחיזוק מעבר צה"ל דרומה – ולהבטיח שאוניברסיטת בן גוריון תהיה זאת שתכשיר את לוחמי המודיעין מבחינה אקדמית לצד שירותם הצבאי בליקית. וכן לבטל את הרעיון של הוצאת מיכרז ובמקומו לבחון חקיקה מיוחדת שתהפוך את האוניברסיטה לספק יחיד לצורך העניין הזה.

יו"ר עמותה הד"ר אסתר לוצאטו סיכמה: "אלפי שעות אדם השקיעה אוניברסיטת בן גוריון בהכנת תשתיות ומסלולי לימוד מיוחדים לקציני המודיעין. בין הייתר גיוס חברי סגל חדשים בתחומים רלוונטיים, בניית תכניות לימוד מותאמות הקמת מרכזי מחקר משותפים עם צה"ל ועוד.

"כל מהלך הורדת צה"ל דרומה מבוסס על הרציונל של צמיחה אזורית באמצעות כוחות מקומיים. כדי שהגורמים המקומיים ייהנו מפירות המעבר, זה נכון לגבי קבלנים וספקים דרומים שילוו את הקמת קריית המודיעין וזה נכון שבעתיים לגבי ההכשרה האקדמית של אנשי המודיעין. עלינו לעשות הכל כדי להבטיח את חיזוקה והעצמתה של אוניברסיטת בו גוריון  לטובת עתידו של הנגב."

קרא עוד:
8200 עוברת לנגב, אוני' תל אביב תפעיל את המסלול הלימודי?



רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬