דרום הר חברון נצבע לבן, בב''ש - חוזרים ללימודים רגילים

תושבי דרום הר חברון קמו לבוקר לבן, בב''ש וביישובי הנגב קמו לבוקר חורפי מושלם - ובחזרה מלאה ללימודים
send whatsapp messsage send FB messsage
בית יתיר, הבוקר (צילום: משה פריאל)

וידאו: יער יתיר הבוקר. צילום: אודי בן ארי, יחידת חילוץ ערד / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

מאת: משה פריאל, כתבנו הפוליטי

בוקר לבן לתושבי דרום הר חברון, בוקר של חזרה מלאה ללימודים לתושבי באר שבע והנגב ולילה מאוד עסוק לאנשי חברת החשמל: הסופה אלפיס לא אכזבה והביאה לישראל ''קצת אירופה'', אחרי שהורידה על היוונים והתורכים שלגים ורוחות - ונחלשה מעל הים התיכון. 

יישובי דרום הר חברון זכו הבוקר, חמישי, להנות מהשלג, אולם השנה בניגוד לאשתקד, לא נרשמו תקלות האספקת החשמל והמים.
למיטיבי הזיכרון זכורה התמונה שפורסמה בברנזה שתושבת בית יתיר מרתיחה סיר ובו שלג , בעקבות היעדר  מים וחשמל בישוב בשל מזג האוויר. למעט הכבישים  המובילים לקריית ארבע וגוש עציון כל הכבישים פתוחים. בשל מזג האוויר לא ייתקימו לימודים בבתי הספר בסוסיא ואור יאיר. כל יישובי דרום הר חברון הנמצאים בגובה של מעל 700 מטר זכו לשלג.

עובדי חברת החשמל לא כל כך זכו לשבת ליד התנור - ויצאו לתקן תקלות ברשת (צילום: דוברות חברת החשמל / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

מי שהיו עסוקים הם עובדי חברת החשמל, אשר תיקנו הלילה פגיעות רבות ברשת, בשל עצים שקרסו וחפצים שעפו ופגעו בכבלי חשמל. אמש דווח על שבירת שיא בצריכת החשמל וההערכות הן כי גם הערב ישבר שיא נוסף. חברת החשמל פועלת במתכונת מתוגברת לתיקון הנזקים והשבת האספקה הסדירה.

ומה בבאר שבע? בירת הנגב קמה לבוקר חורפי והחל מהיום יפעל מתווה ״בודקים ולומדים״ של 2 בדיקות שבועיות לכלל ילדי מערכת החינוך, בעיר וביישובי הנגב, במטרה: להשיב הילדים ללימודים בסביבה נקייה ככל האפשר מקורונה. 

בתוך כך, החל מהבוקר תלמידים שיש ברשותם ערכת בדיקה יבצעו בדיקה, וידווחו על כך בפורטל:
https://apps.education.gov.il/NmmNetAnt/Antigen 

תלמידים שאין ברשותם ערכת בדיקה ומרגישים טוב, יגיעו לבית הספר ויחלו בבדיקות החל מיום ראשון הקרוב, ה-30 בינואר.

טיפות של גשם על העדשה - אך התנועה בבא שבע זורמת: צומת שרה, ומימין - שכונת פארק הנחל (צילום: מצלמת נתיבי ישראל / שימוש הוגן ע''פי סעיף 27 א')​​​​​​​

עוד מהימים הקרים: בעיריית באר שבע קשובים לעובדה כי בבירת הנגב יש דרי רחוב: במסגרת הערכות העירייה למזג האוויר החורפי, יינתן מענה לדרי הרחוב (מחוסרי בית) 24 שעות ביממה. בתוך כך, יתבצעו סיורים ברחבי העיר ובמידה ויאותרו דרי רחוב יוצע להם פתרונות, דוגמת בית חם, יחד עם ציוד ללינה וחימום. אם אתם מזהים דרי רחוב, פנו למוקד העירוני 106.





רוצים להתעדכן בכל החדשות לפני כולם?? הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים:  https://bit.ly/3FSWzTO
​​​​​​​
על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: branzanews.br7@gmail.com‬