צפו / כיפור בבאר שבע: מכוניות חלפו במהירות ברחובות ראשיים

במהלך יום כיפור נראו מכוניות פרטיות נעות בכבישי ב''ש, שלעיתים חלפו במהירות בסמוך לצועדים. סיכום אירועי החג - כתבה מתעדכנת
send whatsapp messsage send FB messsage
ילד נוסע על קורקינט בכביש, מכונית חולפת לידו (צילום: דני בלר)

יום כיפורים שני תחת מגפת הקורונה - אך הפעם לא בסגר: רבים יצאו בשעות הלילה, אחרי כניסת החג, להתהלך במה שחשבו שיהיו כבישים ריקים ממכוניות, אך הופתעו לגלות תנועת רכבים - לאו דווקא רכבי הצלה ומשטרה, אלא מכוניות פרטיות, שחלקן אף חלפו לידם במהירות. יש לסייג ולציין, כי הנוסעים אולי היו בדרכם לקבלת טיפול רפואי. דיווחים על כלי רכב שנסעו במהירות התקבלו גם משכונה י''א בב''ש ובאיזור דרך מצדה.

על פי דיווחי גולשים, גם בערים אחרות בנגב כלי רכב נסעו במהירות בתוך השכונות ובנס נמנעו תאונות בינם לבין הולכי רגל ורוכבי אופניים.

וידאו: תנועת מכוניות בכיפור בשדרות טוביהו (צילום: דני בלר)


לפני כניסת החג התריעו גולשים כי בשנה שעברה הייתה תופעה דומה - וקראו להציב מחסומים בכניסה לבאר שבע, על מנת למנוע ממי שאינו תושב העיר או אינו מגיע לצורך סיבה מוצדקת, כגון הבאת מטופל לסורוקה או לטיפול חירום, מלהיכנס לתוכה בכיפור. עם זאת, יש  לציין כי גם בכיפור המשטרה עוסקת בשיטור ברחבי העיר, בריכוזי מתפללים, אך לא רק בהם.

ברחבי הנגב נראתה תנועת רכבים דלילה - בחלקה של רכבי הצלה, כיבוי ושיטור, העסוקים בפעולות חיוניות ביום הקדוש. במד''א ובמשטרה קראו לפני החג שלא לפגוע בכלי רכב אלה, העסוקים לא אחת במשימות מצילות חיים. צה''ל היה ערוך בגבול הדורמי בהיערכות מיוחדת - בשל ההתרעות כי גורמים בעזה ינסו לבצע ירי רקטי או הפרות סדר בכיפור, על מנת להשיג ניצחון תודעתי.

וידאו: תנועת כלי הרכב ברחבי הנגב ביום הכיפורים, בשעה 13:30 (צילום: מצלמות נתיבי ישראל / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')


יום הכיפורים יצא בבאר שבע בשעה 19:21. המקפידים יתקעו עוד הערב יתד ראשון לסוכה, לא לפני שלגמו מכוס התה וטעמו מהעוגה המסורתיים לשבירת הצום.

כיפור בשדרות טוביהו (צילום: דני בלר)​​​​​​​

עידכונים שוטפים בצאת החג - יובאו במהלך הערב - ויעודכנו כאן:

סורוקה: 417 איש טופלו במהלך החג, 40 ילדים נפצעו ברכיבה על אופניים

צוותי המלר״ד (חדרי המיון) בסורוקה מקבוצת כללית העניקו טיפול רפואי ל - 417 מטופלים במהלך יום הכיפורים.  מתוכם 186 טופלו במיון הכללי (פנימי, מיון נשימתי, כירורגי אורטופדי וחדר טראומה), 148 במיון ילדים, כאשר 40 פונו על רקע חבלות, נפילות מאופניים וקורקינט. 83 טופלו במיון נשים ויולדות. 
48 לידות בוצעו במהלך יום הכיפורים, במרכז סבן למיילדות בסורוקה. 

44 מטופלים במחלקות קורונה, 36 במצב קשה

נכון לעכשיו מאושפזים במחלקות פנימיות קורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה 44 מטופלים.  36 מתוכם במצב קשה.

ד״ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל ביה״ח ומנהל המיון הפנימי בסורוקה: ״מלר״ד סורוקה וחדרי הלידה במרכז סבן הם הפעילים ביותר בישראל לאורך כל ימות השנה, וגם בימי חג אלה, והצוותים ממשיכים להעניק את השירות  ואת הטיפול האיכותי ביותר. 
בתקופה זו של ההתמודדות עם תחלואת הקורונה האתגר הוא כפול, לאבחן את המטופלים עם תסמינים לקורונה תוך המשך מתן טיפול לכל הפונים האחרים. אני מודה לצוותים כולם על עבודתם המאומצת לאורך כל השנה, ובפרט במהלך ימי החג״. 

שני ילדים נפגעו קשה ברכיבה על אופניים

שני ילדים מאושפזים במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה בעקבות נפילה וחבלה בעת רכיבה על אופניים, במהלך יום הכיפורים. ילד בן 9 מונשם וילדה בת 11, שניהם סובלים מפגיעות באיברים פנימיים.

​​​​​​​ד״ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה: ״מדי שנה ביום הכיפורים, אנו מקבלים לצערנו ילדים שנפצעו קשה בעת רכיבה על אופניים או קורקינט. הפגיעות נובעות בד״כ מנפילה וחבלה מהכביש או פציעות ישירות מחבלות מכידון האופניים. לשמחתנו לא פגשנו השנה חבלות ראש, ככל הנראה  מעליה במודעות לצורך בחבישת קסדות. 
החבלות מכידון האופניים יכולות לגרום לקרעים באיברים פנימיים כמו הכבד או הלבלב.  במקרים מסויימים יש צורך בניתוח דחוף ובמקרים אחרים בטיפול שמרני ובמעקב צמוד״.