אחרי יממה של 40 בלוני תבערה - ירי רקטות לעבר הנגב ואשקלון

תנועת הרכבות שובשה אחרי הצהריים בעקבות מטען שנחת על מסילה סמוך לשדרות - אזעקות הערב באשקלון ובעוטף עזה, בעקבות ירי רקטות
send whatsapp messsage send FB messsage
יירוט אחת הרקטות (צילום: רשתות חברתיות ללא קרדיט / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

עידכון 21:30: ירי רקות לעבר אשקלון ועטף עזה. תושבים מדווחים על קולות נפץ במרחב וככל הנראה, על ירי רקטות לעבר ישראל. על פי דובר צה''ל, בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד.

בישראל קיוו להגיע לסוף הרמאדן מבלי להיגרר לעימות מול עזה, אבל ירי רקטות והמשך הפרחת בלוני הנפץ, מקרבים ככל הנראה את ישראל לעימות רחב היקף.

וידאו: האזעקה הערב והיירוט (מקור: רשתות חברתיות, ללא קרדיט, שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')
​​​​​​​


שיבושים בתנועת הרכבות בדרום בעקבות דליקות מבלוני תבערה: בשל שריפה סמוכה למסילה באיזור שדרות, הופסקה בהנחיית גורמי הכיבוי והמשטרה ובאופן זמני, תנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות (קו הנגב המערבי), ותחנת שדרות נסגרה זמנית לשירות. מרכבת ישראל נמסר כי היסעים הוזמנו לתחנות נתיבות ואשקלון. נוסעים שיעדם או מוצאם באר שבע ישתמשו בקו הנוסע דרך תחנות לוד, קריית גת, להבים רהט וכ', אשר פעיל כסדרו.

וידאו: הדליקה ביער בארי (צילום: עזרא ששון רשות הטבע והגנים)


ברגעים אלה שריפה גדולה בשמורת הטבע בארי. חלקים גדולים מהשמורה נשרפו. כוחות כיבוי ופקחי רשות הטבע והגנים פועלים לכיבוי השריפה.

חבלני משטרת ישראל פעלו במסילת הרכבת סמוך לגבים, בעקבות בלון ואליו מחובר חפץ חשוד שאותר במקום. במקביל, פועלים כוחות המשטרה יחד עם צוותי כב"ה בשטח גדול באזור שדרות והישובים, בעקבות מספר מוקדי שריפות, ולצורך כך ישנן חסימות לסירוגין של הצירים 34, 334 ו-232 (שדרות לאיבים).

במשטרה מדגישים לציבור, להתרחק ממוקדי השריפות וכן לשמור מרחק מבלונים חשודים, ולדווח על כך למוקד המשטרה.

מדובר ביממה נוספת של הצתות בנגב, שמקורן בבלוני תבערה ונפץ מעזה, כאשר אתמול נורתה גם רקטה לעבר כיסופים, שנפלה בשטח פתוח. עם זאת, ישראל נמנעת מתגובה, על מנת שלא להיגרר למערכה גדולה, בימים שאין ממשלה מתפקדת. חמאס, מצדו, שולט על גובה הלהבות - תרתי משמע. 


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com