ב''ש בדרך לצבע ירוק - אך אחוז הבדיקות החיוביות גבוה מהממוצע

באר שבע הולכת ומתקרבת לצבע הירוק של רמזור הקורונה, אך בין חולי הקורונה במצב קשה יש גם צעירים. 2,793 איש בבידוד, אחרי שלא התחסנו ובאו במגע עם חולה מאומת
send whatsapp messsage send FB messsage
חיסון במוקד של מד''א (צילום: דוברות מד''א)

בדרך לחזור לחיים נורמליים? אחרי שכמעט ונגעה בצבע האדום, באר שבע מתקרבת להפרוך ליישוב ירוק על פי מתווה הרמזור. עם פתיחת המשק, לפני כשבוע, גם התגלתה עובדה עצובה: עסקים רבים לא שרדו את המשבר ובעיר העתיקה של באר שבע תלויים שלטים רבים של ''להשכרה'' ו''למכירה''. נכון להיום, שני, יש בבאר שבע 773 חולים מאומתים. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 4%, כפול כמעט מהממוצע הארצי, העומד על 2.4%. 

אלא שגם במערכת הבריאות מזהירים מפני אווירת סוף קורונה. באר שבע מפגרת באחוזי ההתחסנות אחרי יישובים מבוססים בנגב: מעט יותר מ-60% בלבד התחסנו בחיסון הראשון, לעומת 80% בעומר ו-74% בלהבים. עדות לאחוז התחסונות נמוך בבאר שבע ניתן למצוא במספר המבודדים: 2,793 איש בבידוד, אחרי שלא התחסנו ובאו במגע עם חולה מאומת. 

חשש נוסף מגיע מפני כניסתם של וריאנטים של הנגיף  לישראל - אשר טרם ידוע אם החיסון של פייזר מספק כנגדם הגנה.

הירידה בתחלואה בב''ש  (מקור: משרד הבריאות - שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

ומה קורה בסורוקה: ביחידה לטיפול נמרץ קורונה, מאושפזים כעת 13 מטופלים, מתוכם 7 מחוברים למכונת האקמו. בעקבות החמרה במצבה הריאתי של היולדת שנותחה בניתוח קיסרי בשבוע שעבר, נאלץ הצוות הרפואי לחברה לאקמו. בתוך כך, אישה נוספת בשנות  ה-30 לחייה חוברה היום גם היא לאקמו בשל מצבה הקשה.

בשל מצבה הנשימתי הקשה של האישה ההרה שאושפזה בטיפול נמרץ קורונה, החליט הצוות כבר בשבוע שעבר לנתחה על מנת לא לסכן אותה ואת עוברה. מיד לאחר הלידה התינוק הועבר לטיפול בפגיה ומצבה הנשמתי של האם המשיך להיות קשה. עקב החרפה במצבה החליט הצוות לחברה לאקמו. אישה נוספת ביחידה לטיפול נמרץ קורונה חוברה הבוקר גם היא לאקמו.

ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה ומנהל שרות האקמו לכשל נשימתי חריף: ״לצערי, מדובר בשתי נשים צעירות. היולדת ללא מחלות רקע התקבלה לבית החולים במצב קשה מספר ימים לאחר שהחלה לחוש ברע, אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ קורונה. כבר בשבוע שעבר אבחנו שמצבה הריאתי הולך ומתדרדר, וצוות רב מקצועי החליט לנתחה בניתוח קיסרי. 
למרות זאת, מצבה הריאתי המשיך להדרדר משמעותית ולכן נאלצנו לחברה היום לאקמו״.


על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתים בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: gvanim.bs@gmail.com