רואים את סוף המגפה? מד''א סגר את מתקני ''היבדק וסע''

מספר חולי הקורונה החדשים בישראל ירד לשפל, מספר החולים הקשים הוא הרבה מתחת למה שקבעה הממשלה - ובמד''א מקפלים את עמדות הבדיקה
send whatsapp messsage send FB messsage
מתחם ''היבדק וסע'' (צילום: דוברות מד''א)

רואים את הסוף?  מד''א סוגר את מתחמי ''היבדק וסע'' בחבי הארץ, בהם המתחם בבאר שבע והמתחמים שפעלו במגזר הבדואי. מימיו הראשונים של המשבר, מבצעים צוותי מד"א ברחבי הארץ דגימות לבדיקת נגיף הקורונה בבתיהם של אזרחים, במוסדות שונים ובמתחמי "היבדק וסע", ומפנים חולים מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז.

במתחם בבאר שבע, שנפתח ב-23 במרץ, נבדקו 5,992. ב-7 מתחמים במגזר הבדואי נבדקו 2,126 בני אדם. בסך הכל, ברחבי הארץ, נבדקו יותר מ-200,000 איש.

כמו כן, שירותי הדם של מד"א אמונים על כל נושא איסוף הפלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) ממחלימים מהנגיף, על מנת לסייע בטיפול בחולים במצב בינוני וקשה. 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מזה כחודשיים, עומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה עשרות אלפי מתנדבי ועובדי מגן דוד אדום ברחבי הארץ, ולצידם הסטודנטים לרפואה, החיילים וכל מי שנרתם לסייע במאמץ.  לצד סגירת מתחמי היבדק וסע, על כולנו לזכור כי המשבר איננו מאחורינו, וכי השיפור במצב תלוי בהמשך ההתנהלות הנכונה של כל אחת ואחד מאיתנו, אזרחי ישראל. מגן דוד אדום ערוך לכל התפתחות ולכל שינוי במצב, תוך תקווה לימים טובים יותר".