ההסלמה בדרום: 2 פצועים, נפגעי חרדה בשדרות מנפילת רסיסי רקטה

סימני מלחמה? יממה בלבד אחרי הירי על שדרות, שוב מטח רקטות ופגיעת רסיסי רקטה בבית בשדרות: שני נפגעים וארבעה נפגעי חרדה. צה''ל, בשיחה עם ראשי רשויות בננגב: ''איננו מעוניינים בהסלמה''
send whatsapp messsage send FB messsage
זירת הנפילה בשדרות ורסיסים (צילומים: קודקוד בטלגרם, ביטחון שוטף)

האם הנגב עומד בפני סבב לחימה נוסף, חודש בלבד לפני הבחירות? סמוך לשעה 21:00 הושמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות וביישובים רבים במועצת שער הנגב. תושבים מדווחים על קולות נפץ וככל הנראה קולות של מיירטי כיפת ברזל. דובר צה''ל הודיע כי הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים. הפרטים, כך נמסר בבדיקה. רסיסי רקטה פגעו בבית בשדרות, אישה בת 29 נפגעה כשרצה לממ''ד. בשיחה סגורה עם ראשי רשויות בדרום, אומרים בצה''ל כי למרות הירי, ניסיונות החדירה, הניסיונות לבצע פיגוע חטיפה, צה''ל אינו מעוניין בהסלמה. 

מהירי יש שני פצועים קל ו-4 פצועי חרדה כתוצאה מירי הרקטות לעבר יישובי העוטף.

זירת הנפילה (צילום: ביטחון שוטף בטלגרם)
​​​​​​​


דובר צה''ל עידכן מאוחר יותר, כי אכן, בהמשך לדיווח על אזעקות צבע אדום לפני מספר דקות, זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים.

וידאו: זירת הנפילה, בחצר הבית (צילום רץ בוואצאפ)
​​​​​​​



מדוברות שער הנגב נמסר כי ''בהמשך לאזעקות שהופעלו בשער הנגב. לא אותרו נפילות במרחב שער הנגב. רסיסים נפלו מעל ישוב, אין נפגעים בגוף''.

ממד''א נמסר כי בשעה 21:10 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על נפילת רק"ק בגזרת שדרות. אין נפגעי גוף חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לאישה כבת 30 שלקתה בחרדה. 

ממשטרת לכיש נמסר כי  כוחות משטרה וביניהם חבלני משטרת ישראל הוזעקו אל זירת נפילת שרידים בחצר בית בעיר שדרות. חבלני המשטרה מטפלים בזירה בשעה זאת.

אלא שבניגוד לדיווחים הרשמיים, תושבים מדווחים כי הפגיעה הייתה לא מרסיסי מיירט, אלא מרסיסי רקטה. בעיריית שדרות אומרים כי ''בהמשך לדיווחים על שיגור רקטה לעיר שדרות, דווח על פגיעת רסיס של טיל בחצר של בית, לא ידוע עדיין אם  דובר ברסיס של הרקטה או של המיירט, אין נפגעי גוף. צוותים רפואיים מטפלים באישה שלקתה בחרדה''.
​​​​​​​
מוקדם יותר הבוקר, בעקבות הירי אתמול בלילה,  תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.  התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. ''צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה'', נמסר.

וידאו: תקיפת צה''ל בעזה (צילום: MAHMOUD GHANEM / טוויטר)
​​​​​​​


בימים האחרונים ניכרת הסלמה בגזרת הרצועה. בין היתר, סוכל לאחרונה פיגוע חטיפה, שלו היה יוצא אל הפועל, היה יכול להכניס את ישראל למערכה רחבה ברצועה. לעת עתה, ישראל מצהירה כי אינה מעוניינת בהסלמה ומסתפקת בתקיפת דיונות ופחונים, כפי שאומרים מזה תקופה  ארוכה תושבים בעוטף. כחודש לפני הבחירות, ספק אם ישראל תגיב, וככל הנראה, תמשיך להבליג כפי שעשתה בשנה האחרונה.