דרס למוות וניסה לברוח באמבולנס: כך פוענחה הקטטה הקטלנית ברהט

קטטה בין משפחות בעיר הבדואית הגדולה הסתיימה במותו של גבר ופציעתה של אישה, אחרי שחשוד דהר בג'יפ לתוך ההמון . אחרי שדרס למוות, ניסה להימלט מהמקום באמבולנס
send whatsapp messsage send FB messsage
זירת הדריסה ברהט (צילום: דוברות המשטרה)

חוקרי יחידה מרכזית במשטרת ישראל פענחו את אירוע מותו של אדם ופציעתה של אישה אשר אירעו במהלך קטטה ברהט בעקבות אירוע דריסה קטלני ועל פי החשד מכוון. ב-27 ביולי התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות קטטה מרובת משתתפים בין שתי משפחות ברהט. גורמי רפואה קבעו את מותו של גבר בן 30 שהיה במקום ועל פי החשד נדרס ופצועת דריסה נוספת.

כוח משטרה גדול הוזרם לעיר, על מנת להשליט סדר ולמנוע הסלמה בין המשפחות. השוטרים השליטו סדר ופתחו בתחקור האירוע, במהלכו הבחינו באמבולנס אשר יוצא מאזור האירוע. האמבולנס עוכב ולאחר שהתברר כי יושב בו חשוד במעורבות באירוע הדריסה הוא הורד ממנו ונעצר.

וידאו: זירת הדריסה ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
​​​​​​​

עוד אותו הלילה, בתום הערכת מצב, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במרחב נגב. מעצרו של החשוד, תושב רהט בן 23, הוארך מעת לעת בחשד לגרימת מוות בכוונה תחילה, הפקרת פצוע, נהיגה בחוסר זהירות.

מחקירת האירוע עלה החשד כי תוך כדי הקטטה החשוד הגיע למתחם מגוריו, שם לקח ג'יפ פג'רו אשר הוכן מראש ונמרח בבוץ על מנת למנוע את זיהויו ונסע במהירות לתוך ההמון, כשהוא דורס בכוונה תחילה ופוגע  בגבר ואישה. אחרי שדרס, התרחק עם הרכב תוך שהוא עושה סיבוב פרסה ועולה על המדרכה בדרכו חזרה אל זירת הדריסה. נהיגתו הקטלנית הופסקה לאחר שאירע תקר בשני גלגליו האחוריים של הרכב.

 זירת הדריסה (צילום: משטרת ישראל)​​​​​​​

החשוד נמלט רגלית לביתו ונעצר שעה שניסה להתפנות מהאזור באמבולנס. עם תום מלאכת החקירה הוגשה ב-13 באוגוסט הצהרה בדבר כוונת התביעה להגיש כנגדו כתב אישום והיום, שישי, צפויה פרקליטות מחוז דרום להגישו בבימ"ש המחוזי בבאר שבע. "משטרת ישראל מנהלת מאבק עיקש בנגע האלימות ופעלה במקרה זה כמו במקרים אחרים תוך הפעלת מיטב הכלים העומדים לרשותה וגילוי נחישות מבצעית וחקירתית", אומרים במשטרה.

וכך, הבוקר, פרקליטות  מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סנאד אלקאדי, תושב רהט בן 23, המייחס לו ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, נסיון לרצח ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רננה לוי, ב-27 ביולי,   השתתף הנאשם בקטטה שהתפתחה ברהט בין שתי משפחות והוכה במהלך הקטטה. כעבור זמן מה, התרחק הנאשם ממקום הקטטה, רץ לקצה הרחוב, נכנס לתוך רכב שעמד מונע בצד הכביש, וכאשר הוא פסול מלהחזיק רישיון נהיגה כלל, נסע הנאשם ישירות אל תוך מקום הקטטה בו עמדו עשרות אנשים, במהירות גבוהה, בכוונה לגרום למותם. במהלך נסיעתו, פגע הנאשם באמצעות הרכב בדודתו והעיף אותה אל צידי הכביש. הנאשם לא חדל מנסיעתו ולא הגיש עזרה לדודתו, ובמקום זאת המשיך בנסיעה מהירה בתוך ההמון. גיסו לעתיד של הנאשם, עאטף אבו בלאל, אשר הבחין בנאשם כשהוא שועט לעברו, סימן לנאשם בידיו שיעצור, אך הנאשם המשיך ונסע לכיוונו, במהירות גבוהה, עד שפגע בו. מותו של המנוח נקבע במרכז הרפואי סורוקה.

הנאשם עצר את הרכב רק לאחר שהרכב התנגש ברכב אחר שחנה בצד הכביש. לאחר שהרכב נעצר, נמלט הנאשם מהמקום וכעבור זמן קצר, פנה לקבלת טיפול רפואי, באמבולנס שהמתין סמוך למרפאה, שם נעצר. התיק נחקר על ידי ימ"ר נגב. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, נסיון לרצח, נהיגה בפסילה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.