טרור בלוני התבערה חזר: שתי שריפות ביערות בנגב

בעוד שבלוני התבערה חזרו לנגב וגרמו לשתי דליקות ביערות, הגיע היום שב''ס להבנות עם אסירי החמאס והגי'האד האיסלמי - ובתום משא ומתן אלה הפסיקו את שביתת הרעב שלהם
send whatsapp messsage send FB messsage
(צילום ארכיון: משה ברוכי, יערן קק''ל)

טרור התבערה חוזר לנגב: צוות כיבוי וצוות קק"ל פעלו הערב בשתי שריפות שונות ביער בארי וביער שוקדה.לאחר כיבוי השריפות נפתחה חקירה על ידי חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום ומסקנת החקירה היא כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

בשירותי הכיבוי אומרים  כי מדובר בשריפות קטנות שהושגה בהן שליטה מהירה. עם זאת, ביישובי עוטף עזה נערכים לקיץ נוסף של בלוני תבערה ונפץ, העלולים להוביל לסבב לחימה נוסף. למרות ההבנות בין ממשלת ישראל לבין חמאס, מדי יום יש הפגנות על הגדר וניסיונות חדירה של חמושים.

במקביל, שירות בית הסוהר הגיע להבנות עם אסירי החמאס, שזכור פתחו בשביתת רעב. החשש בישראל היה כי האסירים השובתים רעב היו נכנסים למצב מסכן חיים, מצב שהיה מסבך אותה במישור הבינלאומי. שירות בתי הסוהר נענה לחלק מדרישות האסירים. המיסוך הסלולרי ישאר, אך יותקנו להם טלפונים ציבוריים. 

האסירים הביטחוניים דרשו גם את החזרת ביקורי המשפחות לאסירי החמאס והג'יהאד האיסלמי וביטול הסנקציות נגדם, אך שב''ס דחה בקשה זאת. 

​​​​​​​