נשיא חדש למכללת ספיר: פרופ' שי פלדמן

פרופ' פלדמן הוא מנהל מרכז קראון ללימודי המזה"ת, חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת הרווארד ובעבר שימש בתפקיד בכיר באוני' ת''א
send whatsapp messsage send FB messsage
פרופ' שי פלדמן (צילום: יח''צ)

נשיא חדש למכללת ספיר: הפרופ' שי פלדמן. חבר הנאמנים של המכללה האקדמית ספיר אישר את המלצת הוועד המנהל למנות את פרופ' פלדמן לתפקיד והוא יחל בתפקידו בשנת הלימודים הקרובה.

הנשיא החדש נבחר פה אחד עפ"י המלצת וועדת האיתור, והוא יחליף בתפקידו את הנשיא היוצא הפרופ' עמרי ידלין שהצעיד את המכללה להישגים רבים בתקופת כהונתו. כמו כן, הוועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר בחר בפרופ' ניר קידר כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים. פרופ' קידר כיהן כראש ביה"ס למשפטים בספיר ויחל גם הוא בתפקידו בשנה"ל הקרובה. 

פרופ' פלדמן הוא מנהל מרכז קראון ללימודי המזה"ת ומרצה בחוג לפוליטיקה באוניברסיטת ברנדייס, מסצ'וסטס, ארה"ב. בנוסף, משמש פרופ' פלדמן כחבר חבר הנאמנים של המרכז למדע ויחסים בינ"ל של אוניברסיטת הרווארד, ארה"ב. בעבר כיהן פרופ׳ פלדמן כחוקר בכיר ומאוחר יותר כראש מרכז יפה ללימודים אסטרטגיים באונ' ת"א. כמו כן, הוא כיהן כחבר הוועדה המייעצת למזכ״ל האו״ם בנושאי פירוק ובקרת נשק. פרופ' פלדמן פרסם 8 ספרים, זכה בפרסים ומענקים רבים עבור מחקריו, בין היתר מקרנות פורד ורוקפלר היוקרתיות, וכן כתב עשרות מאמרים ופרקים בספרים בנושאי האסטרטגיה הפוליטית-ביטחונית של ישראל במזה"ת.   
 
יו"ר הוועד המנהל, עו"ד גלעד שר: "אני מברך על המינויים החדשים ומשוכנע כי בהובלתם תגיע המכללה להישגים בכל תחומי פעילותה. אני מודה בשם הוועד המנהל לנשיא היוצא, פרופ' עמרי ידלין ולמשנהו, פרופ' אבי בסר, על תרומתם הרבה לקידומה של מכללת ספיר ולפיתוחה כמכללה הציבורית הגדולה בישראל, תוך עמידה באתגרים ייחודיים למכללה ולאזור."