''יעלון עשה מסע שופינג של פוליטיקאי דרגה ח' מביך אצל כל המפלגות''

סגן יו''ר הכנסת, מאיר כהן (יש עתיד) תקף את הרמטכ''ל לשעבר וטען: ''אם יעלון היה מקבל מה שהוא ביקש, היה הולך אחרי לפיד לכל מקום''
send whatsapp messsage send FB messsage
מאיר כהן בשבתרבות ב''ש (צילום: עיריית באר שבע)

מאיר כהן, סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן, לשעבר ראש עיריית דימונה, התארח הבוקר ב"שבת תרבות" באר שבע. ח"כ כהן התייחס לאמירותיו של משה "בוגי'' יעלון על יאיר לפיד. בין יעלון ללפיד שורה של מחלוקות, בהן בנושא גיוס החרדים. בעבר טען יעלון כי לפיד גרם לנזק עצום כשהתעקש לגייס את החרדים לצה''ל וכי מדיניות זו לא תרמה להעלאת אחוזי הגיוס.  

מאיר כהן בשבתרבות ב''ש (צילום: עיריית באר שבע)
​​​​​​​


 "אני לא רוצה לספר על מסע השופינג המביך של בוגי בכל המפלגות כולל מפלגת יש עתיד רק לפני חודשיים. הוא עשה מסע שופינג מביך של פוליטיקאי דרג ח'. אם היה מקבל כל מה שרוצה היה הולך אחרי יאיר לפיד לכל מקום, ברגע שאמרנו לו לא הוא תוקף את לפיד. שיתבייש לו", אמר כהן.

חה"כ כהן התייחס למפלגת חוסן לישראל: "אני רוצה לשמוע ממפלגת חוסן ישראל יותר מהות. גנץ אדם ראוי וערכי. יש עוד שבועיים זה הרבה זמן בפוליטיקה. מעבר לשאלות על מי מקום 1 ומי 2 אנחנו צריכים לשמוע ממנו על מהות. אני אומר ליאיר לפיד רק אתה צריך להוביל את הגוש הזה, זה עמדתי מתוך היכרות עם הנבחרת הטובה ביותר. לי יש את הניסיון כשר רווחה וליעל כשרת בריאות, אנחנו יודעים להיכנס לתפקידים ולהתחיל לעבוד ישר''.

בין היתר, נשקלה לאחרונה אפשרות של חיבור בין מפלגתו של גנץ לזו של יאיר לפיד, כאשר התנאי הוא שכל אחד מהם יכהן כראש ממשלה חצי קדנציה. המגעים לא הבשילו לכדי יצירת גוש. על פי סקרים שונים, לליכוד ולגוש ימין-חרדים רוב חוסם, שיאפשר להם להקים ממשלה אחרי הבחירות שייערכו בעוד פחות מחודשיים. גוש המרכז-שמאל הולך ומתפורר בעיקר בגלל ויכוחים פנימיים. על פי סקרים שונים, ייתכן אף כי העבודה ומרצ לא יעברו את אחוז החסימה, אך הרשימה המשותפת (אחרי הפיצול), שלא תיכנס לממשלות ימין או מרכז-ימין, מתחזקת במנדט.