חשד לחצבת בגן ילדים בב''ש. משרד הבריאות: ''הקפידו להתחסן''

שמים סוף לשמועות הרצות משעות הבוקר, על פיהן יש התפרצות חצבת: בגן ילדים בב''ש נתגלה פעוט עם חשד לחצבת והוא מקבל טיפול
send whatsapp messsage send FB messsage
פעוט חולה בחצבת (צילום: משרד הבריאות האמריקאי / נחלת הכלל)

מידע, שמקורו בשמועות, רץ מהבוקר בקרב קבוצות וואצאפ של הורים לילדים בגיל גן חובה בב''ש, על פיהן, הייתה התפרצות חצבת בלא פחות משלושה גני ילדים בעיר. מבדיקת משרד הבריאות עולה, כי מדובר בפעוט אחד בלבד ורק בחשד לתחלואה בחצבת. עם זאת במשרד מבהירים כי ''בעקבות החשיפה אנו מוודאים, כרגיל, ביצוע חיסונים לכל החשופים בכל האתרים הרלוונטיים.  מנה שניה ניתן  לתת החל מחודש לאחר המנה הראשונה''.

חצבת היא מחלה נפוצה הנגרמת על ידי נגיף, התוקף את המערכת החיסונית. זוהי המחלה הוויראלית המדבקת ביותר, ואחת המחלות הזיהומיות השכיחות בעולם.

תקופת הדגירה  נמשכת כ־7 עד 18 ימים. לאחריה  מופיעים חום לא גבוה וסימני הצטננות וכתמים ברירית הפה, בצד הפנימי של הלחי.  לאחר 4–5 ימים מופיע חום גבוה ופריחה על העור, הטיפוסית למחלה. סיבוכי החצבת הם דלקת ריאות ודלקת המוח, ולכן ממליצים על שכיבה במיטה וביקורת רפואית במשך כל תקופת המחלה. דלקת המוח מחצבת עלולה להוביל למוות או במקרים קלים יותר לחירשות, פיגור או פרכוסים. אחד מסיבוכי החצבת הוא דלקת טרשתית תת-חריפה של כלל המוח, המופיעה לעיתים שנים לאחר שהילד חלה בחצבת, שנגרמת על ידי נגיף מוטנטי של החצבת אשר נשאר במערכת העצבים. 

בשנה שעברה אירעה התפרצות חריגה של מחלת החצבת בישראל, אך לא בנגב. למעלה מ-30,000 איש, בהם ילדים, חוסנו.