הפריימריז בליכוד: 'ב''ש לא ידעה להתעלות על עצמה ולבחור בנציג שלה'

בלי בלונים ונקניקיות: מפלגת השלטון בוחרת היום את הנציגים שלה לכנסת. למרות שבאר שבע עיר ימנית שמצביעה ליכוד, היא לא חלק מהדילים. גם לח''כ אמיר אוחנה, באר שבעי בעבר, אין בדיוק הסבר לזה / משה פריאל,
send whatsapp messsage send FB messsage
עו''ד פיני דלויה, בפריימריז בב''ש (צילום: משה פריאל)

דיווחו של משה פריאל, כתבנו הפרלמנטרי

מפלגת השלטון בוחרת את נציגיה לכנסת: הבוקר, שלישי, בשעה 10:00 בדיוק נפתחו כ-600 קלפיות ברחבי הארץ, בהן יצביעו כ-120,000 מתפקדי הליכוד. השנה המצביעים נדרשו להצביע בשלוש מערכות: בארצית, במחוזית ובמרכז הליכוד וכן לענות על השאלה של ראש הממשלה האם הם תומכים או מתנגדים להצעתו לשריין לו שלושה מקומות (21,28, 36). בבאר שבע הבחירות נערכו באולם מרסל וינו.

וידאו: הפריימריז בבאר שבע, ראיון עם ח''ע עו''ד אמיר אוחנה (צילום: משה פריאל)

אם בעבר הפריימריז של הליכוד לוו בחגיגה לעינים של משרוקיות ,בלונים ונקניקיות בניסיון של המועמדים לקדם את עצמם הפעם האווירה אחרת.  בעוד שבביתן 14 בגני התערוכה בתל אביב פתחו את הבוקר והצביעו חברי הכנסת המכהנים, ביניהם יולי אדלשטיין, דודי אמסלם והאיש העומד במרכז הבחירות המקדימות, גדעון סער. לבאר שבע, לפחות עד השעה 12:00, הגיע רק חבר כנסת אחד, באר שבעי לשעבר, עו''ד אמיר אוחנה, שבחר להצביע בעיר הולדתו.

ח''כ עו''ד אמיר אוחנה זכה ללא מעט ביקורת מצד קהילת הלהט''ב בסוגיית הפונדקאות, בעניין זכויות הלהט''ב בישראל והאפשרות לאפשר אימוץ לזוגות להט''ביים. אוחנה, צריך להזכיר, הצביע בעד חוק הפונדקות לזוגות להט''ביים, זאת בניגוד למשמעת הקואליציונית, אך החוק נפל בקריאה טרומית ברוב של 49 נגד, 42 בעד. 

אוחנה נשאל מדוע במפלגת השלטון אין נציג באר שבעי והשיב, כי בניגוד למפלגות אחרות, הבחירות בליכוד פתוחות לכולם ותמיד ניתן לטעון כי מגזר כזה או אחר קופח. לדבריו, זה עניין של לבוא ולהתמודד. אמיר אוחנה נולד וגדל בבאר שבע, אך עזב לפני כ-20 שנה למרכז והפעם הוא מתמודד למשבצת הארצית.

מי שמתמודד על משבצת הנגב הוא עורך דין אחר,  פיני דלויה, מספר 360. לדבריו, התוצאות ידועות מראש :"יש ארבעה דילים מרכזיים שאני לא מחבב. שניים של ראש הממשלה ושל ח"כ ישראל כ''ץ  ודיל של חברי הכנסת חיים כץ  ודודי אמסלם ודוד ביטן עם פעילים מרכזיים. אותם אנשים רוצים להכתיב רשימה . אני מקווה שהבוחר יהיה נבון לבחור רשימה משלו".

באשר למשבצת הנגב, מקווה דלויה שבוחרי באר שבע יתעלו על עצמם: "על משבצת הנגב מתמודדים שישה, אך לדעתי אני הכי אותנטי אבל כמו שאנחנו יודעים, באר שבע אף פעם לא ידעה להתעלות על עצמה ולבחור במועמד באר שבעי לליכוד".

באשר לפרשת סער-נתניהו השיב: "חבל. זה מיותר. גדעון סער הוא בשר מבשרנו. נתניהו הוא ראש התנועה וצריך להתעלות מעל זה ולא להגיע למצב כזה זה סתם בושה".

בלי ספק, הסיפור המרכזי שמושך עניין בבחירות מקדימות אלה הוא ללא ספק באיזה מקום ייתברג גדעון סער: אם יהיה במקום גבוה זה יפורש כחוסר אמון בראש הממשלה וההיפך.