מדינה יקרה לנו: מפגיני יוקר המחיה בב''ש חסמו את צומת קניון הנגב

בעוד שמאות הפגינו נגד יוקר המחיה בתל אביב, בבאר שבע התייצבו רק כ-30 איש, שחסמו את צומת קניון הנגב. ''הצבעתי כחלון, אבל גם אני באתי להפגין, כי יקר לי'', הסבירה דניאלה חרמון
send whatsapp messsage send FB messsage
כ-30 איש הפגינו הערב בבאר שבע, שד' רגר נחסמו (צילום: דני בלר)

הערב נערכה הפגנה כנגד יוקר המחיה בתל אביב, אשר על פי דיווחים שונים, השתתפו בה כמה מאות איש. בבאר שבע, החל מהשעה 18:30, הפגינו כ-30 איש בצומת קניון הנגב וחסמו את שדרות רגר למשך דקות ארוכות. חלק מהמפגינים התאכזבו מהיענות הדלה, אבל אחרים ראו בקומץ הקולני דווקא סוג של הצלחה. ''אנחנו עומדים פה בקור ומפגינים נגד יוקר המחיה, יש תושבים בבאר שבע שהעדיפו הלילה להישאר בבית'', אומר תמיר חג'ג', ממובילי המחאה בבאר שבע. ''יקר לכולנו, אין פה ימין או שמאל - יש יוקר מחיה שפוגע בכל אחד מאיתנו''.

ההפגנה, הערב, כפי שהועברה בשידור חי על ידי ברנז'ה NEWS (צילום: דני בלר)
​​​​​​​


אף על פי שחלק מהחברות שהתכוונו לייקר את מוצריהן נסוגו מכוונתן, ב-1 בינואר נכנסים לתוקפם תקנות ועידכונים, שעומדים לייקר את הוצאות משקי הבית במאות שקלים. גם איש אינו יכול להבטיח שחברות גדולות אחרות לא ייקרו את המוצרים. למרות הורדת המכסים וביטול מיסי הקניה, חלק גדול מהוזלות המחירים לא הגיעו אל הצרכנים, במיוחד בתחום מוצרי החשמל וההלבשה. זאת ועוד: השנה נכנסות לתוקפן תקנות שונות בתחום המיסוי, בהן הטלת קנס על עצמאיים קטנים שלא מפרישים לפנסיה.

(צילום: דני בלר)​​​​​​​

יוקר המחיה פוגע בעיקר במי שאין לו ובאלפי באר שבעים שמשתכרים מתחת לשכר מינימום. ''השכר החודשי של חבר הכנסת עולה על מה שנכה מקבל בשנה שלמה. הכל יקר פה. הכל שליטת מונופולים. זה פוגע במדיה שווה בכולם, לא משנה לאיזו מפלגה הצביעו ואני יודע שיש מי שמנסים להדביק לנו תוויות מפלגתיות כדי למנוע מאחרים להצטרף אלינו. ישראל יקרה, יקר בבאר שבע, בדימונה, בכל מקום''.

ההפגנה בבאר שבע, גם אם הייתה קולנית, נערכה בסדר מופתי. אל המקום נשלחה ניידת משטרה והשוטרים ביקשו מהמפגינים שלא לסכן עצמם ולחזור למדרכה. בשעה בה נערכה ההפגנה הצומת הייתה כמעט נטושה, אבל מכוניות עברו וצפרו ורוב הנהגים גילו סבלנות קלפי המפגינים, במיוחד אלה שחזרו מתחנות הדלק.