ארבעה סגני ראש עיר יכהנו בב''ש: בוקר לתיק האחזקה העירונית

אל חפצי זוהר, טל אל על ועופר כראדי, שהיו סגנים במועצה יוצאת, מצטרף שעמון בוקר (ליכוד), שיקבל את תיק האחזקה העירונית. שני סגנים יכהנו ברוטציה
send whatsapp messsage send FB messsage
בוקר, כראדי, אל על וזוהר. ארבעת הסגנים בעיריית ב''ש (צילומים: דני בלר, פייסבוק, אתר עיריית באר שבע)

מחר, רביעי, תפתח באירוע חגיגי למוזמנים בלבד ישיבת המועצה הראשונה של הקדנציה השלישית של רוביק דנילוביץ'. זו הפעם הראשונה בה תיערך ישיבת מועצה במשכן אמנויות הבמה, בפני קהל של כ-800 מוזמנים. הפעם, הביקוש להזמנות לישיבת המועצה היה גבוה במיוחד, בעקבות ניצחונו המוחץ של רוביק דנילוביץ' בבחירות והיות סיעת דרך חדשה סיעת הרוב במועצה. 

ארבעה סגני ראש עיר יכהנו במועצה הנכנסת, במקום שלושה במועצה היוצאת:  ד"ר חפצי זוהר תכהן כסגנית ראשונה ומ"מ ראש העירייה. טל אל על ישמש כסגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על תיק ההנדסה. עופר כראדי ימשיך לכהן כסגן ראש העירייה והממונה על תיק הרווחה. אל שלושתם מצטרף שמעון בוקר, כסגן ראש העירייה  הממונה על תחום האחזקה העירונית, הכולל את הניקיון והגינון בבאר שבע. מדובר בתיק לא קל, בלשון עדינה - מאתגר, בשל המצב בכמה מהשכונות הותיקות, באתר נחל ברקע הנטוש שהפך למטרד סביבתי ועוד.

סכמויות תחום רישוי העסקים הואצלו לעו"ד שירלי נגר כהן, חברת ועדת הנהלהטל אל על, ישמש  כיו"ר מליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה במקום רוביק דנילוביץ'. אל על ישמש עוד כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה.

לסיעתו של דנילוביץ', דרך חדשה, יש 16 חברי מועצה, כשרק 11 מושבים נותרו בידי הסיעות האחרות. על מנת לתת מענה לשתי סיעות אחרות שקיבלו שני חברים כל אחת - גדי מזוז (הבית היהודי) יבצע רוטציה עם כראדי על תיק הרווחה. שמעון טובול (גשר) יקבל לידיו את תיק האבטחה. 

בישיבת המועצה גם יתברר סופית גודלה של האופוזיציה: האם אדם אחד, האם שתי סיעות יחיד או שמא - מועצה ללא אופוזציה בכלל. תסריט ה''אין אופוזיציה'' אפשרי, מתוך רצונן של כל סיעות היחיד להשפיע וגם, בשל העובדה שאין סיכוי לאופוזיציה בעירייה להתנגד לשום החלטה. למעשה, גם סיעות הקואלציה מחוייבות להצביע בעד. בפעם האחרונה שחבר קואליציה העיז לצייץ, הוא גמר בפינה לכמה שבועות - כפי שקרה עם פרשת השבת בחגיגות האליפות של הפועל ב''ש. תוצאות הבחירות נתנו מנדט מלא לדנילוביץ' לעשות כתפיסת עולמו. 

בפני המועצה הנכנסת מונחים לא מעט תפוחי אדמה לוהטים, בהם קיצוץ לצורך התייעלות במנגנוני העירייה, סוגיית הקמתם של מגדלי הגרנד קניון, מצבן של השכונות הותיקות והעסקים הקטנים בעיר. כמו כן, במהלך השנים קרובות אמורות להיות מקודמות תוכניות שישנו את אופיו של השוק העירוני, שעתיד להפוך לשוק איכרים ממותג.