הרקטה שנפלה בב''ש: טיל מייצור חמאס, הנושא 20 ק''ג חומר נפץ

בתום בדיקת הזירה, מתברר: הטיל שנפל בשכונה בבאר שבע וזרע הרס רב, הוא טיל מייצור עצמי של חמאס, בקוטר 220 מ''מ, שלא אותרה על ידי כיפת ברזל. צה''ל תוקף ברחבי רצועת עזה
send whatsapp messsage send FB messsage
הנזק בבאר שבע (צילומים מתוך רשת חברתית)

הסלמה מטורפת - כך מכנים במערכת הביטחון את ירי רקטת 220 מ''מ על שכונה בבאר שבע. במערכת הביטחון לא הייתה התרעה לגבי אפשרות הירי על באר שבע. מתברר כי נורו שתי רקטות, אחת שנפלה בשכונה בבירת הנגב ואחרת לכיוון מרכז הארץ, שנפלה בים, מול אחת הערים הגדולות. הרמטכ''ל גדי אייזנקוט קטע את ביקורו בארצות הברית וחוזר לישראל. צה''ל תוקף ברחבי הרצועה: בשעה זו מטוסי קרב החלו בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה'', אומרים בדובר צה''ל.

שכן במקום הנפילה, דמות מוכרת בבאר שבע, אומר: ''שמענו פיצוץ גדול. כשהייתה אזעקה רצנו לממ''ד וזה מה שהציל אותנו. אחרי ניסינו לצאת החוצה וראינו שבשל הנזק, לא ניתן היה לצאת החוצה''. 

הרקטה שנפלה בבאר שבע היא, ככל הנראה, מדגם J-80, לה מטען של 20 ק''ג חומר נפץ, המסביר את הנזק הרב בזירה.  זוהי רקטה ארוכת טווח מייצור עצמי של ארגון החמאס. הרקטה מגיעה לטווח של עד 80 קילומטר, ובעת שיגור מרצועת עזה מסוגלת לפגוע בין היתר בגוש דן, בדרום השרון ובאזור ירושלים.

הנזק הרב בזירת הנפילה (צילום: דוברות המשטרה)
​​​​​​​

הרקטה נכנסה לשימוש לראשונה ביולי 2014 במהלך מבצע צוק איתן, עת שוגרה לעבר תל אביב, בת ים, פתח תקווה וערים נוספות. שם הרקטה מייצג את טווח ההגעה שלה בצירוף שם משפחתו של אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של החמאס שחוסל על ידי צה"ל במהלך מבצע עמוד ענן בשנת 2012.

בניגוד ליתר הרקטות שברשות החמאס, הרקטה מצוידת בטכנולוגיה שגורמת לה להתנדנד בהיותה באוויר ולכן היא עשויה להטעות את מערכת כיפת ברזל.

הירי מתרחש כשראש המודיעין המצרי נמצא בעזה, בדיונים על רגיעה. חמאס לא לקח אחריות על האירוע. 

תיעוד הנפילה בבאר שבע, כפי ששודר בכלי התקשורת בעזה (מקור: טוויטר)
​​​​​​​

בצה''ל רואים את האירוע בחומרה רבה, אבל ההחלטה אם לצאת לתקיפה נרחבת בעזה נתונה בידי הדרג המדיני, אך ישיבת הקבינט שהייתה צריכה להיערך היום בוטלה. בנוסף לתקיפת מטרות הטרור ברחבי הרצועה, הוחלט לסגור את המעברים ולצמצם את מרחב הדיג.

בתום הערכת מצב הוחלט לבטל את הלימודים בבאר שבע ובעומר. ''בעקבות האירועים בדרום לא יתקיימו לימודים היום בעומר.
פיני בדש, ראש המועצה נמצא בקשר הדוק עם גורמי הבטחון הרלוונטים ומבקש מהתושבים להיות קשובים להנחיות פיקוד העורף'', אומרים הבוקר במועצה.

​​​​​​​הלימודים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מתקיימים היום כרגיל.

במועצה האיזורית שדות נגב הוחלט לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר מול הצבא כי כל מוסדות החינוך: מעונות יום, גני ילדים ובתי הספר והמסגרות השונות במועצה יחלו בשלב זה לפעול החל מהשעה 10.00 בבוקר. ''במידה ויהיו התפתחויות ועידכונים נוספים נעדכן אתכם מיד. לידיעתכם, הקו החם במועצה עובד 24 שעות ביממה ובכל תחושה של מצוקה ניתן להתקשר ולקבל סיוע בטלפון: 089941091'', אומרים במועצה.

עיריית שדרות הודיעה כי ''לאור הנחיות הצבא, הלימודים בכל מוסדות החינוך, כולל מעונות והחינוך המיוחד, יתחילו היום, יום רביעי, 17/10/18, בשעה 10:00. אגף החינוך דואג לתיאום מול חברת ההסעות. נזכיר, שמרכז חוסן ומוקד מידע ושירות לתושב לשירותכם לכל צורך שעולה בטלפון 8516*''. 

חה"כ מאיר כהן (יש עתיד), תושב הדרום אומר הבוקר: "הנס הגדול שאירע הבוקר בבאר שבע, כבר לא מותיר ספק. בעוד ראש הממשלה מלאה את תושבי הדרום בשיח על הסדרה, ממשיך חמאס להכות בישראל ולהכתיב את שגרת חיי תושבי הדרום. חוסר קבלת ההחלטות של נתניהו מקומם, ונדאלת השאלה,  עד מתי הוא יאזוק את ידי צה"ל. כנראה שרקטה בלב ליבה של הנגב, גם כן משעממת אותו".

בעקבות החלטת ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילביץ' וראש מועצת עומר, פיני בדש, הסתדרות המורים מודיעה כי עובדות ועובדי הוראה עם ילדים קטנים יוכלו להישאר בביתם ולא להגיע לבתי הספר. ההנחיה סוכמה עם מנהל המחוז במשרד החינוך, רם זהבי.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד ״אני רוצה לחזק את כל תושבי הדרום ומאחלת לימים שקטים. הסתדרות המורים מלווה את עובדי ועובדות ההוראה בדרום ותעניק להם כל סיוע שיידרש״.