נוסעים לצפון קפריסין? אתם עלולים להיעצר, מזהיר משרד החוץ

קפריסין התורכית חביבה מאוד על באר שבעים רבים, אולם מדובר בשטח כבוש שבעלות תורכיה עליו אינה מוכרת בעולם. משרד החוץ הוציא אזהרה, על פיה ישראלים עלולים להיאסר או להיתבע אם ייכנסו דרך החלק היווני
send whatsapp messsage send FB messsage
כתובת בשבח אתא תורכ על צלע הר בצפון קפריסין (צילום: Dickelbers / CC BY SA 2.0)

קפריסין התורכית חביבה מאוד על באר שבעים רבים, הנוסעים בעיקר לבתי הקזינו ובתי המלון, שבמושגים ישראליים זולים מאוד, אולם היום מחדש משרד החוץ אזהרת מסע בדבר שימוש בנמלים ונמלי תעופה בחלק הצפוני של קפריסין.
 
על פי הודעת השלטונות הקפריסאים מטיילים המגיעים לרפובליקה של קפריסין יכולים להיכנס ולצאת ממנה אך ורק דרך נקודות המעבר המוכרזות ע"י ממשלת קפריסין: נמלי התעופה בלרנקה בפאפוס ונמלי הים בלרנקה, לימסול, לטסי, ופאפוס.
 
כל אדם שאשר נכנס דרך קפריסין הצפונית, אם משדה התעופה או מנמל ימי, ויעבור לקפריסין היוונית יקבל מידית חותמת שחורה ולא יוכל להיכנס יותר לקפריסין היוונית לתקופה של 10 שנים ומסתכנים בעונשים הקבועים בחוק ובכלל זה מאסר עד 12 חודשיםו/או קנס.
 
מהודעת משרד החוץ הקפריסאי, עולה גם, כי השימוש במלונות בחלקו הצפוני של האי מעלה סיכון משפטי לשוהים, היות ובעלות הקרקעות נמצאת במחלוקת ויתכנו תהליכי הסגת גבול, לאלו המתעתדים לשהות במלונות המדוברים. עוד ציין משרד החוץ הקפריסאי סייגים אודות מסע בכלים ימיים לאזור הצפוני ועריכת עסקאות נדל"ן.

בהקשר זה, בימים האחרונים עוכבו נוסעים ישראלים ונשאלו אודות מקום לינתם וקיימת האפשרות כי כניסת נוסעים ישראלים לקפריסין תמנע, במידה ובידיהם הזמנות למלונות הללו.

בעקבות עדכון משרד החוץ, עדכן משרד התירות את סוכנויות הנסיעות בהתאם. 
 
למידע נוסף, שגרירות קפריסין בישראל: 03-9273000 או 03-9273025