לא רק בב''ש: תל שבע ואום בטין קיבלו אישורי בנייה לאלפי יח''ד

האוכלוסיה ביישובי הבדואים גדלה במהירות, אין לא בניה מוסדרת ולא תשתיות,
send whatsapp messsage send FB messsage
תל שבע בתנופת בנייה (צילום: דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיוויקי)

הנדל''ן רותח לא רק בבאר שבע: הוועדה המחוזית דרום החליטה להפקיד תוכנית לבניית כ-4,750 יחידות דיור ביישוב תל שבע, אשר אוכלוסייתו גדלה במהירות.  הבנייה החדשה תשרת אוכלוסיה של  כ-84 אלף איש. גם ביישוב אום בטין הופקדה תוכנית לבניית כ-4,500 יחידות דיור.

במהלך השבוע הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום שבמינהל התכנון  שתי תוכניות הכוללות כ-9,000 יחידות דיור ביישובי הבדואים תל שבע  ואום בטין אשר בקרבת באר שבע. התוכניות מבקשות לתת פתרון לבנייה הבלתי חוקית ביישובים אלו.
 
כיום מתגוררים בתל שבע כ-18 אלף איש. התוכנית מאפשרת את הגדלת זכויות הבנייה במגרשים למבנים ולמוסדות ציבור עבור היקף אוכלוסייה של יותר מ-84 אלף תושבים.
 
היישוב תל שבע הינו היישוב הבדואי הראשון שהוקם על ידי המדינה בשנת 1968.  היישוב הוקם זמן קצר אחרי ביטול הממשל הצבאי. בטרם אושרה התוכנית, יכולתו של היישוב להתרחב הייתה מוגבלת. הגידול המהיר באוכלוסייה גרם לבנייה לא חוקית, ללא אפשרות לקבל חשמל, מים ותשתיות. התוכנית נותנת פתרון למצוקת הדיור הקשה של צעירי היישוב באמצעות בניית יחדיות דיור כתוספת קומות או לצד המבנים במגרשים הקיימים, אמרו בוועדה.