מחריף מאבק התושבים בבניית מגדלים ליד הגרנד קניון

לראשונה, תושבים בשכונות הסמוכות יוצאים נגד הכוונה לבנות מגדלים נוספים על שטח החנייה אשר לדבריהם תפגע משמעותית באיכות החיים שלהם
send whatsapp messsage send FB messsage
חניית הגרנד קניון. כבר כיום המקום עמוס (צילום: אושרת ספיר)

המאבק בבניית מגדלי מגורים בחניית הגרנד קניון עולה מדרגה: התושבים באיזור, בשכונה ט' ונאות לון החלו להחתים עצומה כנגד ההקמה. לדברי אושרת ספיר, המרכזת את המאבק, תוספת למעלה מ-1,100 דיירים לאזיור שגם כך מתחיל להיות צפוף, תפגע משמעותית באיכות החיים.

זוהי הפעם הראשונה בה תושבים בבאר שבע יוצאים כנגד הכוונה לבנות בנייה צפופה, באיזור שכבר היום חסרים בו שטחים ירוקים ומבני ציבור ובעיקר, חניה. לדברי השכנים, רבים מבאי הגרנד קניון חונים כבר היום ברחובות הסמוכים לו ובעיקר בימי שישי, מדובר בצומת עמוס, עם פקקים ושיבושי תנועה גדולים. 

לדברי אושרה ספיר: "הבנייה חובקת הקניון תגדיל את אוכלוסיית שכונה ט' ונאות לון בסדר גודל של יותר מ- 10% על פני שטח בנייה מצומצם, על טפייהם ורכביהם. בשעות הבוקר, ואף ברוב שעות היום נוצר צוואר בקבוק בעייתי על עורק התנועה יגאל ידין - מצדה. יצוין שהכביש בדרך מצדה צומצם לנתיב תחבורה אחד בפרויקט של העיריה לשם הקצאת נתיב לאופניים. לפיכך המעבר מיגאל ידין, שדרות טוביהו בואכה דרך מצדה יהפוך לסיוט מתמשך. קיימות דוגמאות לא מעטות בארץ המעידות על כך שחוסר תכנון הביא לעומסי תנועה עצומים בשעות העומס ובכלל, מצב המכביד על התושבים ופוגע בשגרת ובאיכות חייהם. כנראה שפטרוני העיר לא השכילו ללמוד מטעויות של אחרים (ראו ערך מגדלי הרמב"ם). תוספת המכוניות, הבלתי נמנעת, בתום השלמת הפרויקט (והפרויקט הנוסף מצידו השני של הקניון) תפגום באופן כואב באיכות החיים של האזור כולו".

זאת ועוד: "אנו מודאגים מאוד ממצבי חירום בהם ידרשו אמבולנסים ורכבי הצלה, אשר יתקלו בעמסי תחבורה, אשר לא יאפשרו תנועה ופינוי של נפגעים בזמן אמת", אומרת אושרת. 

עומסי התנועה בצומת הגרנד קניון (צילום: אושרת ספיר)
​​​​​​​
לצורך המאבק הוקמה קבוצת פייסבוק , בה התושבים מתעדכנים בנעשה וגם מביעים דעתם והרוחות בשכונה סוערות מאוד. לדברי שכנים המתגוררים בסמיכות לשטח עליו אמור הפרויקט "באו כמו גנבים בלילה ותלו כמה מודעות שהולכים להרים פה בניינים. אלמלא היינו קוראים על זה אצלכם, היינו מוצאים את עצמנו עם עובדה מוגמרת. אנחנו לא מבינים מה בוער לבנות מגדלים לגובה בעיר שיש בה כל כך הרבה קרקעות? אתה יודע מה הולך פה ביום שישי? פעם היה לנו פה קאנטרי והייתה בריכת שחיה. הקימו במקום זה קניון. אין פה שטחים ירוקים וגם חניה אין פה היום".