סוחרי העיר העתיקה יפגינו מחר מול העירייה: השיפוצים הבריחו לקוחות

עסקים נסגרו, אחרים בפני קריסה ועבודות השיפוץ בקק''ל מתנהלות, על פי עדות הסוחרים, באטיות רבה.
send whatsapp messsage send FB messsage
קק''ל נראית כמו אתר בניה - וסוף השיפוצים אינו נראה באופק (צילום: דני בלר)

מחר, חמישי, בשעה 9:30 בבוקר, תיערך הפגנה ברחבת עיריית באר שבע, "לזירוז שיפוץ קק''ל בעיר העתיקה". עיריית באר שבע יצאה בתוכנית גרנדיוזית לשפץ את שדרת האוכל ברחוב קק''ל, אלא שלדברי הסוחרים במקום, העבודה מתנהלת בעצלתיים. בברנז'ה NEWS דיווחנו לראשונה על הקשיים של הסוחרים, שמקור פרנסתם הפך לאתר בניה אחד גדול.  הגישה נחסמה לגמרי לכלי רכב והותר רק מעבר צר להולכי רגל. 
בר נחמיאס, עבוד בקיוסק אשר על קטע הרחוב בשיפוצים, סיפר לנו שמה שפעם היה מקום שוקק, ננטש כמעט לגמרי על ידי הלקוחות. גם שירי'ס בשר מרגישים את הירידה בתנועת הקונים ובעלי עסקים אחרים שוקלים פשוט לסגור. מעט מאוד קונים מגיעים למקום, אבל המסים וההיטלים נשארו כשהיו. פחות קונים, מתורגם לפחות הכנסות ויש מי ששלח כבר עובדים הביתה. ''לא נעים להודות, אבל אנשים לא באים", אומר לנו א', שיש לו חנות מטרים ספורים מהמתחם העבור שיפוץ. "מתחילת השבוע כמעט לא מכרתי דבר. אנשים מבינים שהאיזור הזה סגור ופשוט מוותרים".
לדורון אפרתי יש חנות למכירת ותיקוני סלולאר, על רחוב קק'ל, בקטע העובר שיפוצים: "החנות זו הפרנסה שלי. זו חנות שאני הקמתי לפני שנתיים והיא מפרנסת אותי. אין לי עבודה אחרת. מאז שהתחילו השיפוצים, כמות הלקוחות ירדה ב-70 אחוזים. אנשים פשוט לא באים. אני מתקשה לשרוד, עסקים אחרים לידי פשוט קרסו ונאלצו לסגור. העבודה פה מתנהלת מאוד לאט: עובדים ואז מגלים שלא עשו בסדר ונאלצים לחזור על העבודה וגם ככה, עובדים כמה שעות ביום בלבד. נפגשו איתנו מקשרי הקהילה, אבל לא רואה שדברים זזים".

קטע הרחוב בשיפוצים בקק''ל. עסקים נאלצו לסגור (צילום: דני בלר)​​​​​​​