צפו: סרט הסיום המרגש של ילדי בית הספר הדו-לשוני

לכבוד סוף שנת הלימודים והעובדה שבשנה הבאה כל אחד ילמד בחטיבה בבית ספר אחר, ילדי בית הספר הדו לשוני הכינו סרט נוגע ללב
send whatsapp messsage send FB messsage
בית הספר הדו-לשוני בבאר שבע (צילום: עמותת הגר)

עולים לחטיבה - ונפרדים מפרק מרגש ומשמעותי בחייהם: תלמידי כיתה ו'  בבית הספר הדו לשוני בבאר שבע סיימו השנה את לימודיהם והחליטו לתעד בסרט אותו צילמו וערכו בעצמם. הסרט מתעד את מסלול חייהם מילדות לבגרות בבית הספר הדו-לשוני, דרך מפגש איתם, עם משפחותיהם וחייהם. 

הסרט של ילדי בית הספר הדו לשוני - מילדות לבגרות / من الطفولة الى البلوغ


 עמותת הגר, מפעילה את בית הספר הדו-לשוני בבאר שבע מזה  כעשור לפעילותה. ילדי בית הספר, יהודים וערבים, לומדים בשתי השפות, בכיתות מעורבות, נחשפים אלה לתרבותם של אלה ובית הספר מעורב במגוון פעילויות בקהילה. זהו מיזם בו שותפים עיריית באר שבע, סוכנות הסיוע של ממשלת ארצות הברית USAID, משרד החינוך ויוזמת השלום של האיחוד האירופאי.

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' כרמי, בעת הענקת הפרס לבית הספר הדו-לשוני (צילום: עמותת הגר)​​​​​​​

בבית הספר מאוד היו רוצים להמשיך להעניק לילדים חינוך בגילאי חטיבה ותיכון. בית הספר זכה בשבחים רבים על פעילותו החינוכית ועל תרומתו הרבה לילדים הלומדים בו. בשבוע שעבר זכה בית הספק בפרס ברלסון על תרומה לקידום ההבנה בין יהודים וערבים. פרס זה הוא פרי עבודה מאומצת ויומיומית של עשרות מורות ומורים, גננות, סייעות ואנשי צוות, אומרים בבית הספר.  הפרס הוענק באוניברסיטת בן גוריון  על ידי הנשיאה,  פרופ' רבקה כרמי וסגנה פרופ' סטיב רוזן. ,אנו מבטיחים שנמשיך ביחד אתכם בעבודה חינוכית וקהילתית לקידום ההבנה בין יהודים וערבים, מהסיבה הפשוטה שהעתיד שלנו פה הוא יחד", אומרים בבית הספר.
עמותת הגר נוסדה בשנת 2006 על ידי הורים ערבים ויהודים שחיים בנגב ומאמינים שבניית מרחב קהילתי חינוכי דו לשוני שמבוסס על הכרות סובלנות וכבוד הדדי, יוכל לפרק את חומת הפחד והבורות שמפרידה בין אנשים ערבים ויהודים. בעוד שערביי ישראל דוברים עברית רהוטה, האוכלוסיה היהודית כמעט ואינה דוברת את השפה וכך לא נחשפת לתרבות, להלכי הרוח וגם לא מבינה את הציבור הערבי.
הילדים בגן ובבית הספר לומדים בשתי השפות. הם גדלים לתוך מציאות אחרת, מתחנכים אחרת.