בגלל חודש הרמאדן: דן באר שבע מצמצמת בתדירות הקווים

רמאדן כארים לתושבי באר שבע: חברת דן ב''ש מודיעה שבגלל חודש הרמאדן, תאלצו לחכות יותר זמן לאוטובוס וגם - יחל השימוש בכריזה בערבית. הנוסעים לא עברו על זה בשקט
send whatsapp messsage send FB messsage
בגלל הרמאדן, תדירות הקווים פחתה (צילום מסך)

"נוסעים יקרים, בשל חודש הרמאדן תדירות הקווים פחותה מהרגיל. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומאחלים חג שמח ונסיעה נעימה ובטוחה", כך הודיעה הבוקר בפוסט בפייסבוק, חברת דן באר שבע. בימים האחרונים הגיעו למערכת ברנז'ה NEWS תלונו רבות על זמני המתנה גבוהים מהרגיל, בחלק מהקווים. עובדים בחברה סיפרו לברנז'ה NEWS, כי על הנהגים מוטל עומס רב, עם ימי עבודה ארוכים ושוחקים. השבוע, כך נאמר לנו, עזבו את העבודה בחברה כ-7 נהגים מדי יום ואחרים, כ-15 במספר כל פעם, לקחו חופשות מחלה. 
הבוקר, הודיעה החברה שבשל חג הרמאדן, תדירות הקווים בבאר שבע תפחת. עבור העיר באר שבע מדובר בימי עבודה רגילים. נוסעים רבים התלוננו באוזנינו, כי עליהם לקחת מוניות או להמתין שעות ארוכות.

 החברה גם מודיעה, בעמוד הפייסבוק שלה, כי "כפי שעולה מתשובת משרד התחבורה לבג"צ בעניין הכריזה בשפה הערבית בתחבורה הציבורית בבאר שבע:
החל מיום רביעי, 07.06.2017, תיישם דן באר שבע את הנחיית המשרד התחבורה, ותחל בכריזת שמות תחנות בערבית בכריזה הפנימית באוטובוסים". בפעם האחרונה שהחברה ניסתה ליישם את הכריזה בערבית, היא נאלצה לבטל אותה בשל לחץ שהפועל על עיריית באר שבע דרך הרשתות החברתיות, כאשר מצד שני, העיר באר שבע הצטיירה כלא סובלנית, אם להתבטא בעדינות. המחאה הציבורית הזו מצטרפת אל מחאות אחרות, הנובעות מרגישויות הציבור הבאר שבעי, שגם יצא בקול מחאה גדול נגד קיום מצעד הגאווה בעיר, נגד פעילות הפורום לדו קיום, נגד האקדמיה ועוד. מדובר, בכריזה דו לשונית, כאשר ברוב המקרים, קריין חוזר על שמות הרחובות, במבטא ערבי, ולא מתרגם אותם. הנוסעים הבאר שבעים, כך מסתבר, רגישים גם למבטא, לא רק לשפה. 

הגולשים לא איחרו להגיב: 
רות עובדיה כתבה: "בכוח רוצים להפוך את מדינתנו לעוד מדינה ערבית !
לא צריך כריזה בערבית בכלי התחבורה במדינה ! כאן לא עוד מדינה ערבית !!!! כאן מדינת היהודים ומי שחי בה מסתגל אל אופיה היהודי ולא להפך !!!! השפה הרשמית במדינת היהודים היא עברית ושפה שנייה אנגלית לתיירים".

חנית שלמה כתבה: "ביזיון. פשוט חברה מזעזעת. לא מספיק נהגים ערבים ששובתים בגלל הרמאדן. עכשיו גם לדחוף לנו בכוח את השפה שלהם?! אנחנו בבאר שבע, לא בשטחים". 

ענת אזורה פינטו כתבה: ".חוק הלאום קובע שעברית היא השפה הרשמית. בקרוב".

בדן באר שבע ולא רק בה, אלא בכל מוסדות הציבור בעיר ובעסקים פרטיים רבים, עובדים בני כל הדתות, לצד עולים שהגיעו לבירת הנגב מ-60 גלויות ומספר דומה של שפות. 

ההודעה בדף הפייסבוק של דן באר שבע, על החזרת הכריזה בערבית:

​​​​​​​

לתשומת לב נוסעינו,

כפי שעולה מתשובת משרד התחבורה לבג"צ בעניין הכריזה בשפה הערבית בתחבורה הציבורית בבאר שבע:
החל מיום רב...

Posted by ‎דן באר שבע‎ on lunes, 5 de junio de 2017




​​​​​​​