תהיו גם אתם שם: אירוע התרמה למען הילד שליו בוקובזה

ביום ראשון, ה-7 במאי, ייערך מופע התרמה מיוחד בהיכל התרבות בב''ש, למען הילד שליו בוקובזה, החולה במחלה נדירה. בואו לעזור לשליו לנצח!
send whatsapp messsage send FB messsage
הילד שליו בוקובזה. ערב למענו, בהיכל התרבות (צילום: באדיבות המשפחה)

ביום ראשון, בשעה 20:30, ייערך בהיכל התרבות בבאר שבע מופע התרמה מיוחד למען הילד שליו בוקובזה, החולה במחלה נדירה. באירוע יופיעו הקומיקאים שלום אסייג, מחמד נעמה ויוסי פנסו. כל הכנסות ערב קודש להצלתו של הילד. את הערב ארגנו ציפורה חלפון ומיכל זגורי, בעלת החנות "דברים" ברחוב יוהנה ז'בוטינסקי בשכונת נווה זאב. השתיים מלוות את המשפחה ומסייעות לה להתמודד עם הקשיים שבדרך.

הילד שליו בוקובזה בן ה-5 חולה במחלת שרירים נדירה. הוריו, המתוגררים בשכונה ד' בבאר שבע, יחד עם מתנדבים אחרים, עושים כל מאמץ אפשרי לגייס את תרומות למימון טיפול רפואי שעשוי לשפר משמעותית את איכות חייו.  
כשהיה רק בי חצי שנה, שליו אובחן שלקה במחלה נדירה בשם SMA, מחלת ניוון שרירים קשה. ההורים אף התבשרו, אז, כי על פי הידע הרפואי הקיים, סיכוייו לשרוד לא היו רבים. לפני חמש שנים עוד לא היו בנמצא תרופה או טיפול למחלה. בינתיים, שליו ניצח את כל הסטטיסטיקות ושרד את המחלה הקשה על אף כל התחזיות הקודרות, כמו לוחם אמיתי. 
כיום כבר נמצא טיפול חדשני שיכול להוביל לשיפור משמעותי בחייו של שליו, כפי ששיפר את חייהם של ילדים אחרים, החולים במחלה הנדירה.

שליו זקוק לשש זריקות של התרופה הנדירה ספינרזה, אשר מחוללת פלאים בילדים במצבו של שליו. עלות כל זריקה עומדת על 125 אלף דולר. מדובר בעלות כוללת של 3 מליוני שקלים. לעת עתה, מבקשים הוריו לגייס כסף ללפחות חלק מהזריקות הנדרשות להציל אותו. התרופה לא נמצאת בסל התרופות ועבור הוריו של שליו, שעובדים רק מעט בשל הצורך של שליו בטיפול צמוד מסביב לשעון, הסכום הזה דמיוני ולא נתפס. אימו עובדת כקוסמטיקאית רק מעט שעות, כי שליו מונשם וצריך שיהיו לידו מטפלים מסביב לשעון.