מעצר החשוד בהסתה קוצר ביום, בשל "תרגום לא נכון"

תושב רהט כתב פוסט בפייסבוק ובמשטרה לא בטוחים אם זו הסתה או גינוי. בית המשפט מתח ביקורת על היעדר מתורגמן. בינתיים, ההיערכות המיוחדת בנגב תימשך לפחות עד יום רביעי
send whatsapp messsage send FB messsage
כוחות הכיבוי, ההצלה והביטחון פרוסים בנגב בהיערכות מוגברת (צילום: דוברות המשטרה)

מעצרו של החשוד להסתה ברשת, הוארך ע״י בית המשפט עד יום שני. לטענת המשטרה, החשוד, תושב רהט, הביע ברשת תמיכה במעשי ההצתה ברחבי הארץ, שהחלו בשבוע שעבר וגרמו נזק כבד ביותר. בעקבות בקשת ערעור שהוגשה ע״י הסניגור, יתקיים מחר בבוקר דיון בבקשה. לדברי סנגורו, הפוסט בפייסבוק תורגם מערבית בצורה לא נכונה והוא למעשה כתב קטע סאטירי, בו הוא מביע התנגדות למעשי ההצתה.

בית המשפט מתח ביקורת על היעדר היכולת לתרגם דברים מערבית לעברית בצורה בהירה והרוה להקדים את הדיון ממחר, שני, להיום, יום ראשון וביקש הסבר מדוע אין מתורגמן זמין שיוכל לתרגם דברים לאשורם.

בגל השריפות הנוכחי לא נרשמו אירועים בהיקף גדול בנגב: שתי שריפות, ביער דבירה ובעיר רהט, טופלו מיידית והושגה עליהן שליטה במהירות. ביער יתיר, שהוא היער הנטוע הגדול בישראל, בשטח 30,000 דונם, הוצבו תצפיתנים של קק"ל, אשר עמדו אכן לכל אירוע. אירועים הנחשבים קטנים, טופלו מיד, כגון דיקה במצבור אשפה סמוך לאחד הכפרים.
ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון, הכיבוי וההצלה, תימשך לפחות עד יום רביעי, אז, על פי תחזית מזג האוויר. צפויה להיכנס לישראל מערכת חורפית רצינית ראשונה, עם גשמים ורוחות חזקות. כזכור, כבאים מתחנות בנגב נשלחו לסייע לעמיתיהם בצפון. גם מד"א ומשטרה הסיטו כוחות צפונה, להתמודד עם הערים שנפגעו בצפון. בחיפה לבדה, כך מעריכים, נפגעו מהאש 560 דירות.