אין זכויות לעובדים? אין חשמל למפעלים

תחנת הכוח באשכול מושבתת בשל סכסוך עבודה, על רקע מחלוקת על זכויות העובדים המועסקים בה
send whatsapp messsage send FB messsage
תחנת החשמל אשכול הנטושה (צילום: דוברות ההסתדרות)

מתגברים הצעדים הארגוניים שנוקט ועד העובדים של חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז). החל מהיום (ה') עצרו העובדים את פעילות התחזוקה שביצעו בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול. תחנת הכוח, שנמצאת בהדממה שתוכננה מראש לשם פעילות התחזוקה, לא תוכל במצב זה לשוב לעבודה בתאריך המיועד - 3 בנובמבר. צעדים אלו באים בהמשך לשיבושי העבודה שננקטים על ידי העובדים בעבודות חיבור תחנת הכוח של מפעלי כיל בים המלח לתשתית הולכת הגז הטבעי של ישראל ובעבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", סמוך למגדל העמק.

הצעדים הארגוניים, שנמשכים מזה מספר שבועות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, נערכים על רקע כישלון המו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה וגרירת רגליים במו"מ מצד הנהלת נתג"ז. בחברה הממשלתית קיים סכסוך עבודה פתוח למעלה מחמישה חודשים על רקע הסחבת המכוונת שנוקטת ההנהלה במו"מ שמתנהל כבר למעלה משנתיים ללא תוצאות.

העובדים מוחים על כך שהנהלת נתג"ז מקפידה על הצבת עמדות קשיחות ובלתי מתפשרות, בניסיון להימנע מהסדרת זכויותיהם בהסכם קיבוצי. זאת תוך שהיא מקפיאה את דיוני השכר בחברה ומנצלת את תקופת המו"מ כדי להנהיג נהלים חדשים ודרקוניים בנושאים כגון נוכחות, נסיעות ועוד. לצד זה בתקופת המו"מ ההנהלה פגעה במכוון בכוח הארגוני של העובדים וקלטה עובדים חדשים לתפקידי ליבה (טכנאי גז וחשמלאים), במתכונת של מיקור חוץ, וזאת למרות שישנם תקנים פנויים בחברה אותם ניתן לאייש באופן מיידי.


כתבות נוספות למקרה שפספסת...