ארץ זבת, חלב ודיגיטל

איך מושפע חג השבועות מתקופת הקורונה?
send whatsapp messsage send FB messsage
צילום: אלון מסיקה

לא שאנחנו באים להיות דרמטיים, אבל בואו נהיה כנים, אחרי חודשיים בהסגר- שום דבר כבר לא יהיה אותו הדבר. מעבר לשיעול, חום גבוה וחוסר תיאבון, לתקופת הקורונה היו תופעות לוואי שרובנו מעדיפים לשכוח, אבל הם הגיעו לצד לא מעט רגעים יפים ויתרונות. למדנו לראות בצורה שונה את העבודה שלנו, את המשפחה שלנו ואת הזמן הפנוי שלנו, נאלצנו לשנות את הדרך בה אנחנו מסתכלים על קרבה, על שגרה ואפילו על תורים ופרטיות, הפכנו יצירתיים יותר, פשוטים יותר, חכמים יותר ואפילו הטכנופוביים שבנינו שהתחילו את התקופה בשיחות שסבבו בעיקר סביב "אמא, תלחצי על אייקון המצלמה למטה, אנחנו רואים רק קומקום!" מצאו את עצמם בסופה מתאהבים בקניות אונליין ומככבים בפגישות זום.

גם העסקים ברחבי הארץ והעיר נאלצו לחפש דרכים יצירתיות להישאר רלוונטיים. מוצר טוב או מקום נעים פתאום כבר לא הספיקו כדי להניע את הקהל ואת גלגלי העסק, הם היו צריכים הרבה יותר מזה. 
בין העסקים המקומיים שידעו להגיב מהר לתקופה הזאת, נתקלנו בקונדיטוריית מרטין- עסק מקומי בן למעלה מ-55 שנים שמחזיק בשני סניפים (אחד ברחוב אברהם אבינו ובסניף נוסף ברחוב הפועלים בעמק שרה) ומעיד על עצמו שהוא מצליח לשלב בין התמימות, האווירה והטעם של פעם לכל מה שטרנדי, חדשני ומפתה היום (קצת כמו אותה שיחת זום עם סבתא). עם ההגבלות שהביאה איתה תקופת הקורונה, הצליחה הקונדיטוריה לזהות את הצרכים של הלקוחות, והשיקה חנות אונליין עם מערך משלוחים מהיר שמבטיח הזמנות בקליק ומשלוחים עד פתח הבית מהיום להיום.
חנות האונליין החדשה אפשרה לקהל הלקוחות להמשיך ליהנות מהמוצרים שהם אוהבים מבלי לצאת מהבית ולהסתכן במפגש עם זרים. בתוך הסגר והריחוק – חלת השבת שהמשיכה להגיע אל השולחן, עוגת המילפיי המסורתית ועוגיות השוקולד המושחתות היו אי של שפיות, ובהמשך- הנוחות שבה מוצגים המוצרים, החסכון בזמן, הקלות והזמינות, גרמו לקהל להתאהב בקונספט.  

עכשיו, כשחג השבועות בפתח, חנות האונליין של מרטין מציעה תפריט חג מגוון שמעבר לטעמים המופלאים והנראות המוקפדת, מאפשרים לנו לפנות זמן למשפחה שלנו- כמו אז (לפני שבוע) כשהיינו בהסגר, בלי להשקיע זמן בקניות, בישולים ועמידה בתורים- הלזניה שתכננו להכין, העוגה שחשבנו לאפות, המאפים, הקישים, הקינוחים- הכל זמין בקליק אחד ומשאיר לנו את כל הזמן למה ומי שלמדנו להעריך.  

לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו פתאום מרגישים שליצור משקפת מגלילי נייר טואלט מרחיב לנו את הלב הרבה יותר מלעמוד שעות ליד הכיריים. אז... מוזר שאנחנו אומרים את זה אבל... תודה לך קורונה ו- חג שמח! 

כתבות נוספות למקרה שפספסת...