רעידת אדמה בתורכיה: כדורגלן ישראלי יגורש מהמדינה בגלל תמיכה בחטופים

שגיב יחזקאל, כוכב אנטליהספור התורכית הבקיע שער והקדיש אותו לחטופים. תוך זמן קצר הוא מצא עצמו במעצר, ככל הנראה בהוראה מגבוה. הבוקר שוחרר וככל הנראה יגורש מהמדינה
send whatsapp messsage send FB messsage
הצילום שעורר את הסערה (רשתות ללא קרדיט), וידאו (מתוך שידור)

רעש אדמה  בתורכיה: הקשר הישראלי של אנטליהספור התורכית ולשעבר שחקן הפועל באר שבע, שגיב יחזקאל, הובא הבוקר, שני, בפני שופט, בעקבות המחווה לחטופים הישראלים בעזה שעשה, עם כיבוש השער  במדי קבוצתו. יחזקאל נמכר רק לאחרונה על ידי הפועל באר שבע לקבוצה התורכית. הוא שוחרר והמשטר התורכי צפוי להורות על גירושו מהמדינה. 

יחזקאל הואשם ב"הסתה לשנאה ועוינות". "זה לא נועד לכך, בדיוק ההיפך", ניסה להבהיר, אך מערכת המשפט התורכית, הסרה למרותו של הנשיא ארדוגן, מיהרה להוציא כנגד השחקן צו מעצר. משרד החוץ הישראלי וההתאחדות לכדורגל פועלים לשחרורו, בינתיים ללא הצלחה.

לאחר כיבוש השער, יחזקאל הצטלם עם תחבושת על ידו עליה כתוב ‘’100 ימים - 7.10''. הצילום, שהופץ ברשתות החברתיות, עורר סערה בתורכיה. השחקן ניסה להסביר לראשי המועדון התורכי  כי בסך הכל רצה לעשות מחווה הומניטרית לחטופים הישראלים בעזה ולציין את זה שהם 100 ימים בשבי. המועדון מהיר להתיר את חוזהו ולהתנער ממנו, אחרי שהשחקן נעצר. יחזקאל היה מודע לרגישות בתורכיה כלפי ישראל, אך לא שיער כי הפגנת הזדהות בנושא המוניטרי תשלח אותו למעצר. 

משרד החוץ הישראלי וההתאחדות לכדורגל פועלים לחילוצו של השחקן מתורכיה ומנסים לשמר את הפרשה בפרופיל נמוך, צעד קשה לאור הסערה הציבורית בתורכיה. אוהדי הקבוצה דורשים מהמועדון לסלק אותו לאלתר. בהפגנה מול משרדי המועדון מאות קראו ‘’כלב ציוני צא מאנטליהקק. המועדון חושש להסתבך עם הדיקטטור ארדוגן ועל אף שסיפק לו עורך דין מקומי, מהיר להתנער ממנו. 

 

קריקטורה אנטישמית נגד יחזקאל שפורסמה בתורכיה (רשתות חברתיות)



גם הישראלי עדן קארצב, המשחק בבשאקשהיר, קבוצת טיפוחיו של הדיקטטור  ארדוגן, שיתף פסוט תמיכה בחטופים והסתבך עם המשטר. בחשבון הטוויטר של הקבוצה נכתב: "אנחנו לא רוצים תומכים ציוניים, שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים ברשתות החברתיות".
 


יחזקאל מואשם ב"הסתה לשנאה ועוינות". "זה לא נועד לכך, בדיוק ההיפך", ניסה להבהיר, אך מערכת המשפט התורכית, הסרה למרותו של הנשיא ארדוגן, מיהרה להוציא כנגד השחקן צו מעצר. משרד החוץ הישראלי וההתאחדות לכדורגל פועלים לשחרורו, בינתיים ללא הצלחה
 





אם המשטר התורכי יתעקש ללמד את הישראלים לקח, ישראל ניצבת בפני תקרית דיפלומטית סבוכה. בישראל גם מנסים להמעיט בהתבטאויות בנושא, כדי לחלץ את השחקן מתורכיה, אך השר עמיחי שיקלי תקף את ארדוגן בעקבות מעצר הכדורגלן הישראלי שגיב יחזקאל בטורקיה: "שינהיג את דאעש", אמר.

 

הכיתוב שעורר את הסערה (רשתות)



גם ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), אמרה: ‘’טורקיה היא מדינת טרור! בזמן שארדואן נותן מחסה למחבלי חמאס, הוא עוצר שחקן ישראלי על כך שהביע תמיכה לשחרור החטופים וציין 100 ימים למלחמה.  אני קוראת למדינה לעשות הכל כדי להחזיר את שגיב יחזקאל לארץ ולעדן קארצב, ים מדר ושאר הישראלים שנמצאים בטורקיה לחזור ארצה''.

הבוקר נודע, כי הפועל באר שבע בודקת אפשרות לצרף  את שגיב יחזקאל בחזרה לשורותיה. יחזקאל נמכר בקיץ האחרון לאנטליהספור. הרכישה תתבצע בחלון ההעברות הנוכחי, אחרי חצי עונה בלבד של יחזקאל. בהפועל באר שבע מקווים כי המשטר התורכי יורה על שחרורו עוד הערב.