שבע שנים לאצטדיון טרנר, שהפך למודל הצלחה בינלאומי

שים רבות חלמו אוהדי הכדורגל בבאר שבע על אצטדיון חדיש - ולפני שבע שנים החלום התגשם: אצטדיון טרנר נחשב לסיפור הצלחה, לא מעט בזכות ניהולו של מאיר אלפסי
send whatsapp messsage send FB messsage
המגרש החלומי של אצטדיון טרנר (צילום: The devious diesel / CC BY SA 4.0)

קשה להאמין כמה הזמן חולף מהר, אבל השבוע מציינים שבע שנים לפתיחת אצטדיון טרנר, הנחשב לאחד היפים והחדישים בישראל והוא גם ביתה של קבוצת הפועל באר שבע, אשר רושמת בשנים האחרונות הצלחה אחרי הצלחה. 

"אצטדיון טוטו באר שבע ע"ש יעקב טרנר", כך שמו הרשמי,החליף את אצטדיון וסרמיל המיושן, ממנו נפרדו בדמעה אוהדי הפועל, בטקס מרגש. האצטדיון החדיש נבנה בעלות של מעל 220 מיליון שקלים, ויש בו 16,126 מקומות ישיבה, בטריבונות נוחות המשקיפות אל מגרש ברמה בינלאומית.


אצטדיון טרנר הוא חלק מקריית הספורט, הממוקמת בצפון העיר, בין שכונה ו' החדשה לשכונה ד', אשר כוללת גם את אולם הקונכייה, היכל ספורט רב תכליתי בן 3,000 מקומות, בריכת שחייה חצי אולימפית בתכנון, ומתחם אימונים שנקרא ע"ש וסרמיל, על מנת להנציח את הילד ארתור וסרמיל אשר נרצח בשואה. מלבד התמיכה מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, עיקר המימון לבנייתו הגיע ממכירת הקרקע של אצטדיון "וסרמיל", בו מקומת בימים אלה שכונת סנטרל פארק.

חגיגה אדומה: אוהדי הפועל מרעידים את המגרש בקריאות עידוד (צילום: הפועל באר שבע)

על שמו של האצטדיון החדש הוחלט פה אחד במועצת העיר באר שבע. בכך, מוקירה העיר את תרומתו רבת השנים של יעקב טרנר לישראל בכלל. יעקב טרנר, אשר בפברואר השנה חגג את יום הולדתו ה-87,  כיהן כראש עיריית באר שבע השביעי בין השנים 1998–2008, וכמפכ"ל העשירי של משטרת ישראל בין השנים 1990–1993. לפני כן היה טייס קרב ומפקד בחיל האוויר הישראלי. 

האצטדיון נפתח לראשונה ב-16 בספטמבר 2015, לכ-4,000 מאוהדי קבוצת הפועל באר שבע שצפו באימון ראווה פומבי של הקבוצה.

המשחק הראשון שאירח האצטדיון התקיים ב-21 בספטמבר 2015 מול קבוצת מכבי חיפה שהסתיים בתוצאת תיקו 0–0, כשקודם למשחק התקיים בו טקס חנוכת בית וקביעת מזוזות בנוכחות ראש העיר. החלוץ אנתוני נוואקמה כבש את השער הראשון בתולדות האצטדיון, ב-3 באוקטובר בניצחון 5–2 על מכבי פתח תקווה.

הכניסה לטרנר (צילום: הפועל באר שבע)

ב-14 באוקטובר 2018 אירחה לראשונה נבחרת ישראל באצטדיון את נבחרת אלבניה במסגרת ליגת האומות, במשחק צפו 14,950 צופים, המשחק הסתיים בניצחונה של נבחרת ישראל בתוצאה 0–2.

אצטדיון טרנר הוא השני מסוגו בארץ בעל גג המכסה את כל יציעי האצטדיון. באצטדיון שני מסכי LED ענקיים בגודל 60 מ"ר כל אחד. האצטדיון מכיל 32 רמקולים ענקיים ואיכותיים התלויים בגג היציעים. חלקו החיצוני של האצטדיון ויציעי האצטדיון מרושתים בעשרות מצלמות במעגל סגור הנשלטים על ידי חדר בקרה מיוחד. באצטדיון 8 מזנונים  הממוקמים בלובי היציעים ומאות תאי שירותים לרווחת הקהל.

מבט אל האציטדיון (צילום: הפועל באר שבע)

מאיר אלפסי, המנהל את האצטדיון, נחשב בעיניי האוהדים ל''נשמה'' של המקום: מעבר לניהול השוטף, באהבה רבה ובאכפתיות גדולה, הוא מפקיד להכניס כל האש חידושים, להנאת האוהדים. בין היתר, נחנך לאחרונה מתחם ''FUN'', בו האוהדים יכולים להנות מדוכני מזון ומזכרות. בימי המשחקים נעשה מאמץ לוגיסטי רב, על מנת לאפשר הגעה, כניסה, יציאה ופיזור נוחים ומהירים. 

מאיר אלפסי (מימין) ומנכ''ל כיוונים, שלומי נומה

מאז נפתח האצטדיון, משחקי הכדורגל הפכו לאירוע ממנו יכולה ליהנות כל המשפחה ולא נדיר לראות במשחקים שלושה דורות יחדיו: סבים, הורים ונכדים, נשים וגברים כאחד, נהנים מאירועי ספורט ברמה בינלאומית. בזכות ניהולו של מאיר אפלסי והעבודה הקשה והאכפתית של כלל העושים במלאכה, אצטדיון טרנר הפך לדוגמא בישראל ומגיעים אליו אנשי ספורט ומנהלי מתקנים מכל הארץ, כדי להתרשם וללמוד. 

אצטדיון טרנר הוא חלק מהפעילות הרבה של אגף הספורט העירוני בחברת כיוונים,  הרואה את תפקידה בהנגשת הספורט לכל כחלק מתרבות הפנאי תוך עידוד קיום אורח חיים פעיל ובריא בכל הגילאים. אכן, לא רק כדורגל, כי אם כל קשת הספטרט, בתוכו ספורט עממי.

​​​​​​​




להעברת דיווחים מהשטח אל העורך האחראי דני בלר בטלפון 052-2394026 

על פי ''שימוש הוגן'' המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ''ברנז'ה NEWS'' מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת דוא״ל: branzanews.br7@gmail.com‬


הצטרפו אל קבוצת הווצאפ וקבלו עדכונים שוטפים>>   https://bit.ly/3J84mAm