באר שבע נשארה שביעית: תיקו 1-1 עם נתניה ועוד צריך להגיד תודה

הקהל המקומי שרק בוז צורם וזועם לקבוצתו, שנלחצה לשערה והייתה פחות טובה ממכבי נתניה. הפועל באר שבע כרגע בפליי אוף התחתון. במוצ"ש הבא – הפועל תל אביב במושבה
send whatsapp messsage send FB messsage
אוהד לויטה. הציל את באר שבע מהפסד (צילום: באדיבות הפועל ''תדיראן'' באר שבע)

מחזות כאלה לא נראו באיצטדיון טוטו-טרנר מעולם. הקהל הביתי יוצא בפומבי נגד קבוצתו בשריקות בוז צורמות וזועמות פעם אחר פעם, גם בסיום ההתמודדות. לא רק התוצאה 1-1 הכעיסה את האוהדים המקומיים, אלא צורת המשחק והרמה שהוצגה, ששיקפה את באר שבע כקבוצה חלשה שאיבדה את דרכה. זו אלופה זו?!

18 ימים אחרי שהדיחה אותה ממפעל גביע המדינה, בשלב שמינית הגמר, בניצחון 2-4 בדו-קרב פנדלים, לאחר 0-0 ב-120 דקות, מכבי נתניה שוב סיימה בתיקו עם באר שבע במשחק שדה, 1-1, הפעם באיצטדיון טרנר.

נתניה, שטרודה ברבע גמר גביע המדינה ביום שלישי הקרוב מול מכבי פתח תקווה בנתניה, נותרה מעל באר שבע בטבלה בפער של נקודה, בהתמודדות על השישייה הראשונה, המוליכה לפליי אוף העליון בתום הליגה הסדירה (עוד חמחישה מחזורים). לנתניה 30 נקודות, לבאר שבע 29 והיא תקועה במקום השביעי בדירוג.

אחרי שבשבוע שעבר הפועל באר שבע עלתה למשחק בתלבושת מוזרה, שלא קשורה לכלום – חולצות בצבע תכלת עם כתמים כחולים, מכנסיים לבנים וגרביים שחורים, היא חזרה לעצמה לתלבושת המסורתית האדומה-לבנה. זאת, ללא החלוץ דיא סבע, שחתם השבוע בקבוצתו של ערן זהבי בסין גוואנגז'ו ר.פ  וצפה במשחק בין שתי קבוצותיו האחרונות מיציע הכבוד, צמוד לאלי ברקת, בן זוגה של נשיאת המועדון, אלונה.

דיא סבע ואלי ברקת ביציע הכבוד (צילום: באדיבות אבי שון)​​​​​​​

השוער אריאל הרוש, שסובל מפציעה בברכו ושחקני ההגנה לואיי טאהא ובן ביטון, שלא הצליחו להתאמן ביום חמישי בגלל פציעות, לא נטלו חלק במשחק מול מכבי נתניה. דור אלו פתח בהרכב בעמדת המגן הימני כשבעמדת הבלם הועדף מרוואן קבאהא על פני שיר צדק.

בקישור, ג'ון הוגו חזר לדשא במקום קווין טאפוקו, שנעדר בשל צבירת כרטיסים צהובים. בחלק הקדמי ניב זריהן, שבלט באימוני השבוע, הוקפץ להרכב. נייג'ל האסלביינק נותר על ספסל המחליפים, לצד החלוץ עדן בן בסט.

עוד בטרם השלים השעון סיבוב מלא, מכבי נתניה יצרה מצב הבקעה אל מול שוער באר שבע, אוהד לויטה, אלא שהבעיטה השטוחה והחדה חמקה החוצה. נתניה הייתה טובה יותר בפתיחה, תקפה יפה והשיגה קרנות.

באר שבע התעוררה בדקה העשירית, כשהבלם חאתם עבדאל חמיד התנהל עם הכדור קדימה וסיים בבעיטה למסגרת על סף הרחבה. שוער נתניה, דני עמוס, עצר.

בדקה ה-13 היה זה בן שהר, אלא מי, שהחמיץ ממטר, כשבעט החוצה, אחרי הכנה נאה מצד ימין של המגן הפורץ, דור אלו.

דקה 14, 0-1 למכבי נתניה. המאמן סלובודאן דראפיץ' ואנשי הספסל קפצו משמחה, בעקבות שער יפהפה של פאתוס בצ'יראי, שקיבל כדור עומק ארוך ומדוד, ניער בכתפו את דור אלו כאילו לא היה, השכיב בהטעייה את הבלם המדומה מרוואן קבאהא והקפיץ קטמה מעל אוהד לויטה ולרשת.

29 שערים ספגה באר שבע ב-21 מחזורים – רק שתי האחרונות בטבלה ספגו יותר. זה שני שערים יותר מאשר ספגה הקבוצה ב-36 מחזורים בכל העונה שעברה, שהייתה הכי פחות טובה שלה מבחינה הגנתית (27 שערי חובה לעומת 18 ו-24 קודם לכן).

דקה 17, פנדל הזוי ומפוקפק לטובת באר שבע. דני עמוס יצא לכדור ונפל על הבלם שלו ואילו השופט האשדודי אלי חכמון, שהיה קרוב מאוד, פסק על עבירה של הבלם ברנקו ורגוץ על ג'ון הוגו והניף כרטיס צהוב.

דקה 18, 1-1. הפנדליסט בן שהר עמד במשימה. הוא בעט במדוייק ימינה, השוער זינק שמאלה והכדור ברשת.

מכבי נתניה ספגה אחרי 416 דקות (כולל 120 דקות בגביע מול הפועל באר שבע) ומצד שני כבשה שער זכות, לאחר שלא עשתה זאת בשלושת משחקיה האחרונים.

נתניה המשיכה לתקוף ולסכן את הגנת באר שבע החדירה ובדקה ה-24 הקהל שרק בוז חזק לקבוצה. המאמן ברק בכר ניסה להרגיע כשהקפיץ מן הספסל את תומר יוספי הצעיר ואת שיר צדק. הקהל לא נרגע, כי נתניה לא נרגעה והמשיכה לעשות כבתוך שלה ברחבת באר שבע.

האדומים-לבנים נראו אומללים בביתם, לנוכח שליטה כמעט מוחלטת של הצהובים-שחורים, ונלחצו מאוד, גם על רקע בוז צורם ורם מהקהל. עד כדי כך, שבכר ערך חילוף הגנתי בדקה ה-35, במצב של 0-7 לנתניה בקרנות! הבלם שיר צדק נכנס ושחקן ההתקפה ניב זריהן יצא החוצה כששריקות בוז מלוות את ירידתו האיטית מן המגרש.

דקה 52, החמצה מול שער ריק ריק! דני עמוס הלא יציב עשה טעות קשה ביציאה גרועה לכדור עומק והותיר כדור קשתי לראשו של בן שהר אל מול שער חשוף לחלוטין. שהר אמנם נגח, מכ-14 מטר, אך החוצה.

דקה 54, הצלה גדולה של אוהד לויטה. הבלמים חאתם עבדאל חמיד ושיר צדק "שחו" ומוטי ברשצקי קיבל הזדמנות מקרוב לבד מול השוער בתכלת, שהדף ברגלו את הבעיטה הנמהרת למרכז השער.

נתניה לא הסתפקה בתיקו בבאר שבע ובדקה ה-57 עשתה חילוף התקפי, כשהכניסה את החלוץ גיא מלמד, במקום הקשר האחורי אביב אברהם. ברק בכר הגיב שש דקות אחר כך, בחילוף של נייג'ל האסלביינק בחנן ממן.נתניה שוב השתלטה על העניינים במגרש ויצרה מצבי הבקעה.

בדקה ה-77 בכר רענן את ההתקפה בעדן בן בסט, במקום בן שהר המאכזב. בינתיים זו נתניה שהייתה קרובה להכריע את ההתמודדות בעוד מצב לבד מול השוער שבדרך נס הכדור עף מעל השער של לויטה בדקה ה-81.

בדקות האחרונות זה נראה כאילו באר שבע מבקשת לשמר את התיקו ולזכות בנקודה יקרה, כאילו מדובר במשחק חוץ. הקבוצה האיטה את הקצב ומשכה זמן והאוהדים הקנאים הגיבו בשריקות בוז זועמות.

נתניה החטיאה פעם אחר פעם ויצאה פראיירית. הפעם האחרונה שהיא ניצחה בבאר שבע הייתה לפני שש שנים וחודש, ב-5/1/13, 1-3 באיצטדיון וסרמיל.

הרכב באר שבע וציונים של ברנז'ה: אוהד לויטה 6; דור אלו 4.5, חאתם עבדאל חמיד 6, מרוואן קבאהא 4.5, אורן ביטון 5; ג'ון הוגו 5, אריק סאבו 4, מאור מליקסון 5; ניב זריהן 4 (שיר צדק-4-35), בן שהר 5 (עדן בן בסט-77), חנן ממן 4 (נייג'ל האסלביינק-63).

על ספסל המחליפים: אריאל הרוש; בן תורג'מן; בני נתן; תומר יוספי.

לא בסגל: עמית קרן, גל נבון; בן ביטון (פצוע), לואיי טאהא (פצוע), מיגל ויטור (פצוע), מתן אוחיון (פצוע); קווין טאפוקו (צבירת כרטיסים צהובים); חן עזרא ("מוקפא"), מיכאל אוחנה (פצוע).

שופט ראשי: אלי חכמון. קוונים: דביר שמעון, ולנטין קוז'בסקי. שופט ספסלים: גל לייבוביץ'.

כרטיסים צהובים לבאר שבע: מאור מליקסון (37), שיר צדק (46), חנן ממן (61), חאתם עבדאל חמיד (90/1).

קהל: 11,103 צופים בלבד באיצטדיון טרנר בבאר שבע, מהם רק כ-700 אוהדים צהובים של נתניה (ביציע הצפון-מזרחי), במוצאי שבת 2/9/19 (18:30), במסגרת המחזור ה-21 של ליגת העל לעונת 2018/19.

טקסים לפני המשחק: את השחקנים ליוו הערב ניצולי שואה, בסימן "אנחנו זוכרים". נשיאת המועדון אלונה ברקת נראתה במסכים מדברת על כך ש"לעולם השואה לא תחזור".

הפועל באר שבע אמרה תודה לשחקן העבר שלה, החלוץ גיא מלמד ממכבי נתניה, שקיבל במתנה מאלונה ברקת חולצה תכולה (!) ממוסגרת.

יש לציין, שלא הזכירו את שוקי בנאדו ז"ל, מאמן בבית הספר לכדורגל של המועדון, שהלך לעולמו בשבת שעברה.

המשחק הבא: מול הפועל תל אביב, באיצטדיון המושבה בפתח תקווה, במוצאי שבת הבא 9/2/19, בשעה 20:30, במסגרת המחזור ה-22 של ליגת העל לעונת 2018/19.