שוב לא מנצחים בטרנר: באר שבע לא יכולה אפילו על בני סכנין

הקשר ההגנתי ג'ון הוגו חזר להרכב הפועל באר שבע, למשחק הבית עם בני סכנין, כדי לעצור את סחף השערים שהקבוצה חוטפת ולסלול דרך לניצחון מול חבריו עד לא מכבר, מהראן ראדי ומוחמד גאדיר, אך לא הצליח. רק 1-1
send whatsapp messsage send FB messsage
ג'ון הוגו מברך. חזר לשחק והקבוצה לא חזרה לשמור על רשת נקייה (צילום: בן בודה)

בתחושות כבדות וקשות, אחרי שתי תוצאות תיקו מאכזבות בשבוע אחד (2-2 מול חדרה בבית במוצ"ש שעבר ו-4-4 בסמי עופר מול הפועל חיפה ביום שלישי), אירחה הפועל באר שבע את בני סכנין ב-18:15 (בשידור ישיר בטלוויזיה, בערוץ בתשלום, ספורט 3), במסגרת המחזור ה-13 והאחרון בסיבוב הראשון של ליגת העל בכדורגל.

אחרי שספגה שישה שערים בשני משחקים תוך שלושה ימים, אלופת המדינה בשלוש העונות האחרונות, מיהרה להחזיר לשורותיה את הקשר האחורי הטוב בליגה, ג'ון הוגו הניגרי, שנעדר משני המשחקים האחרונים, בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים ונסיבות משפחתיות. זאת, כדי לעצור את המסננת בהגנה.

יצויין, כי מתוך 15 שערי החובה שלה עד כה, באר שבע ספגה שמונה רק בשלושת המחזורים הלפני אחרונים. לשם השוואה, בעונת 2016/17 סיימה הקבוצה את הסיבוב הראשון עם שישה שערי חובה בלבד ואת העונה כולה עם 18.

אז היו לה גם 34 נקודות בתום הסיבוב הראשון, בעוד הפעם הגיעה ל-19 בלבד, כשהיא רק במקום הרביעי בטבלה בהפרש שיא של 12 נקודות מהמקום הראשון. בפיסגה נמצאת מכבי תל אביב הבלתי מנוצחת, שתשחק מול השנייה בדירוג, בני יהודה תל אביב, בשעה 20:30.

המאמן ברק בכר העלה בהרכב כמגן שמאלי את מתן אוחיון, במקומו של מיהאלי קורהוט הההונגרי ששוב נעדר בגין פציעה. שיר צדק, שהיה חלש במשחק האחרון, הודח אל ספסל המחליפים. החלוץ עדן בן בסט כלל לא היה בסגל, בגלל פציעה.

מנגד, עמד מול האדומים-לבנים הקשר מספר 7 שעשה איתם שלוש אליפויות היסטוריות, מהראן ראדי כשלפניו בחוד ההתקפה של סכנין עוד שחקן מוכר, החלוץ מוחמד גאדיר, שעזב את באר שבע לא מכבר.

באר שבע, באדום-לבן, פתחה לכיוון השער הצפונים, אל מול השחורים מסכנין. ההזדמנות הראשונה במשחק הייתה דווקא של סכנין, כשמוחמד גאדיר הנרגש נותר חופשי על מפתן הרחבה, אך בעט גבוה מעל השער של אריאל הרוש, בתלבושת תכולה.

בדקה ה-11 הרוש הציל את באר שבע מספיגה, לאחר שגאדיר המהיר עשה בית ספר לחאתם עבדאל חמיד ולואיי טאהא ואיפשר לעטא ג'אבר לבעוט חזק מתוך הרחבה, אך הרוש ניצב איתן והדף.

בצד השני, נייג'ל האסלביינק, שתופקד באגף שמאל (של טוני וואקמה...) יצר מספר מצבים, שהוחמצו ע"י בן שהר ואריק סאבו.

דקה 26, פנדל לבאר שבע. בלם סכנין, סארי פלאח, שנכנס רק דקה קודם "הכשיל" ברחבה את בן שהר. אלון יפת, שהיה מאחור, שרק לפנדל והוציא כרטיס צהוב לבלם. שהר בעט ימינה שטוח, מוחמד קאנדיל זינק לצד השני, 0-1 לבאר שבע בדקה ה-27.

שער ליגה שביעי לבן שהר, שלישי בשלושה משחקים בשבוע אחד, ה-42 במדי באר שבע בעונתו הרביעית והוא ברשימת עשרת הכובשים הגדולים של הקבוצה בכל הזמנים.

בן שהר אחרי שכבש פנדל. כבר שערו השביעי העונה וה-42 במדי באר שבע בעונתו הרביעית (צילום: בן בודה)​​​​​​​

בדקה ה-48 אריק סאבו ירה כדור מקפץ חזק למסגרת, וקאנדיל הדף. דקה אחר כך האסלביינק החריב התקפה מתפרצת כשלא מסר לבלם העולה לואיי טאהא ואיבד כדור ברשלנות.

דקה 60, כרטיס אדום לסכנין, למגן השמאלי של סכנין, איהאב שאמי, שתפס את מאור מליקסון בדרכו לרחבה.

רק בדקה ה-69 הכניס ברק בכר שחקן מהיר לכנף ימין, כדי לנצל חסרונו של מגן שמאלי. חן עזרא נכנס במקום החלוץ הכובש בן שהר. מליקסון הוסט ימינה.

אבל, באר שבע לא הייתה טובה ולא דומיננטית, אל מול עשרה בלבד, שהביכו את באר שבע. דקה 76, פנדל לסכנין. השחורים יצאו להתקפה מתפרצת משמאל, כדור בחצי גובה נשלח לרחבה והכדור הוסט לידו הגבוהה של חאתם עבדאל חמיד. השופט, אלון יפת, שרגע קודם התעלם מנגיעת יד ברורה ברחבת סכנין, שרק לפנדל. לואיי טאהא חטף עצבים ונראה יורק מרחוק מאוד לכיוונו של נייג'ל האסלביינק, שלא הגיב כלל וספק אם חש בכך.

דקה 78, 1-1. תחת לחץ גדול ושריקות בוז צורמות, שלומי אזולאי בעא מהנקודה הלבנה בנון-שלאנטיות, שטוח וחלש לפינה השמאלית, בניגוד לכיוון התנועה של אריאל הרוש.

סכנין המשיכה ללחוץ גבוה ולהגיע להזדמנויות. ברק בכר הגיב בחילוף התקפי, כשוויתר על הקשר ההגנתי אריק סאבו לטובת הקשר ההתקפי חנן ממן, בדקה ה-82. בדקה ה-85 עוד חילוף נואש, החלוץ ניב זריהן במקום המגן מתן אוחיון. באר שבע הלחוצה מאוד התקשתה לתפקד ואיבדה כדורים פשוטים בניסיון להכריע את ההתמודדות.

שוער סכנין מחמוד קנדיל התיישב לו על הדשא כפצוע לאחר זינוק סרק לבעיטה מחוץ למסגרת של חנן ממן והשופט הוסיף 6 דקות זמן פציעות במקום 5.

בדקה ה-95 בעט דיא סבע כדור מתוחכם מימין לשמאל, היישר לקורה. זה לא הספיק לבאר שבע, שרושמת תיקו שלישי רצוף. ככה לא שומרים על אליפות...

בסיכומו של דבר, הפועל בני סכנין היא יריבה אהודה ונוחה לבאר שבע, ש"נתנה" לה לזכות באליפות הראשונה אחרי 40 שנה, במחזור האחרון של עונת 2015/16 באיצטדיון טרנר החדש.

ב-12 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל היום, הפועל באר שבע שלטה, כשניצחה בתשעה וסיימה עוד שלושה בתיקו. כמאמן, ברק בכר עדיין לא הפסיד לבני סכנין. המאזן ב-17 משחקים שלו עומד על 11 ניצחונות ושש תוצאות תיקו.

הניצחון האחרון של בני סכנין בבאר שבע היה לפני כחמש שנים ותשעה חודשים, ב-16 במארס 2013, אז מוחמד כליבאת כבש צמד וקבע 1-2 באיצטדיון וסרמיל המיתולוגי, במחזור הראשון של הפליי אוף התחתון.

הרכב באר שבע וציונים של ברנז'ה: אריאל הרוש 6; בן ביטון 5.5, חאתם עבדאל חמיד 5.5, לואיי טאהא 5.5, מתן אוחיון 5.5 (ניב זריהן-85); ג'ון הוגו 6, אריק סאבו 5.5 (חנן ממן-82) דיא סבע 5.5; מאור מליקסון 6, בן שהר 6 (חן עזרא-69), נייג'ל האסלביינק 5.5.

על ספסל המחליפים: אוהד לויטה; שיר צדק; מרוואן קבאהא, יונתן אליאס.

לא בסגל: עמית קרן; דור אלו, מיגל ויטור, מיהאלי קורהוט, אורן ביטון; ז'וליאן סטו, בני נתן; מיכאל אוחנה; עדן בן בסט.

שופט ראשי: אלון יפת. קוונים: קיריל באליקין, אבי גולדשטיין. שופט ספסלים: גל לייבוביץ'.

כרטיסים צהובים לבאר שבע: אריק סאבו (50), ג'ון הוגו (52).

קהל: 14,000 צופים בלבד באיצטדיון טרנר בבאר שבע, מהם כ-150 אוהדים בלבד של סכנין, חלקם מהנגב, ביציע הצפון-מזרחי, במוצאי שבת 8/12/18 (16:15), במחזור ה-13 והאחרון בסיבוב הראשון של ליגת העל לעונת 2018/19.

טקסים לפני המשחק: אוהדי באר שבע ערכו קבלת פנים חמה למהראן ראדי, שרו את שירו ומחאו לו כפיים. השחקן הודה לאוהדים ביציע הדרומי וגם התחבק והתנשק עם חבריו לשעבר.

נשיאת המועדון אלונה ברקת העניקה מגן הוקרה לראדי וגם למוחמד גאדיר והאוהדים הגיבו במחיאות כפיים סוערות. מיד אחר כך הוקרן סרטון על המסכים עם ביצועיהם של ראדי וגאדיר במדי באר שבע.

הרב ניצן מבית חב"ד התכבד להדליק את הנר השביעי של חנוכה בשירה. הקהל השיב בלחן: "אאאמן".

ילדות פרוייקט "דרום אדום" עלו לכר הדשא עם השחקנים בתלבושת הקבוצה. כאות הזדהות עם מאבק להעלאת המודעות לאלימות כלפי נשים, שחקני הקבוצה שיחקו כשפס אדום על פניהם.

אריק סאבו עם פאס אדום על הפנים. כאות הזדהות עם המאבק נגד אלימות כלפי נשים (צילום: בן בודה)​​​​​​​

משחק הבית הבא: במוצ"ש הבא, 15/12, ב-20:30, מול הפועל קריית שמונה, שסיימה בתיקו 2-2 משחק חוץ עם מכבי חיפה.

משחק ראווה: מחר, יום ראשון, 9/12, ב-11:00, יתקיים בטרנר משחק של הפועל באר שבע מול נבחרת משטרת באר שבע, לזכרו של רז שווימר. רז ז"ל היה אוהד הקבוצה, והמועדון החל לפני שנתיים במסורת להנצחת זכרו.