לאחר העליה לליגת העל: יניב בורגר מאמן הפועל ב''ש פוטר

בורגר: "אני מופתע ומאוכזב". יו"ר המועדון, כפיר ארזי מודה: "יש בזה סוג של כפיות טובה מצדי". המנכ"ל תומר ירון יצא לחופשה: "יש לו הרגשה רעה עם מה שקרה"
send whatsapp messsage send FB messsage
יניב בורגר מאושר רק לפני שבוע וחצי. כבר התחיל להכין את העונה הבאה... (צילום: בן בודה)

למרות שלפני כשבוע וחצי הוביל את הפועל באר שבע לעלייה היסטורית, ראשונה מאז ומעולם, לליגת העל בכדורסל (ניצחון 0-3 על קריית גת) ועל אף העובדה שהוא מחזיק בחוזה חתום לעונה הבאה והחל להתכונן אליה, המאמן יניב בורגר פוטר הערב מתפקידו, לאחר שתי עונות.

רמי הדר (בן 51) מונה במקומו לתפקיד מאמן הפועל באר שבע/בני שמעון. הדר אימן בעונה האחרונה ברומניה, את קבוצת מונצ'יפל קראיובה. ב-2016/17 אימן מעט את מכבי תל אביב בליגה וביורוליג (!) והיה אפיזודה חולפת ואחר כך פוטר גם מהפועל תל אביב. קודם לכן, בעונת 2012/13 היה שותף לאליפות מדינה היסטורית למכבי חיפה, כעוזרו של בראד גרינברג.

בורגר קיבל את ההודעה בתדהמה: "אני מופתע ומאוכזב. כבר התחלתי להתכונן לעונה הבאה. שנתיים השקעתי בפרוייקט הזה, עשיתי את הקו תל אביב-באר שבע, לא ראיתי את הילדים, הגעתי הביתה רק אחרי שנרדמו. יכלו לפטר אותי במהלך העונה וזה היה אפילו לגיטימי, אבל גילו סבלנות והתנהלו נכון. עשינו היסטוריה ביחד. זה לא שאין לי ניסיון בליגת העל, כבר הייתי בסיטואציה הזו. אני לא כועס, אבל מצפה מקולגה כמו רמי הדר להתנהג אחרת. הפועל באר שבע הוא מועדון חשוב לכדורסל ואני מקווה שהוא יידע להתנהל כמו שצריך"...

יו"ר הפועל באר שבע, כפיר ארזי, לא הסתיר שההתנהלות הזו בעייתית: "נכון, ליניב היה חוזה, הוא עמד במשימה שהצבנו בפניו ומגיע לו כל הכבוד. במכלול השיקולים הגעתי אני למסקנה שצריך לעשות שינוי לעונה הבאה בליגת העל. לקחתי על עצמי החלטה לא פשוטה. יניב מן הסתם הופתע. יש בזה סוג של כפיות טובה מצדי. אני מקווה שעשיתי את ההחלטה הנכונה. יניב הוא איש יקר".

בהודעת הרשמית נמסר: "המועדון רוצה להודות מעומק הלב ליניב בורגר, מאמן הקבוצה בשנתיים האחרונות, על תרומתו הרבה למערכת ועל ההצלחה הגדולה אליה סחף את הקבוצה העונה".

כפיר ארזי מבסוט מהעלייה לליגת העל. הגיע למסקנה שצריך לעשות שינוי (צילום: בן בודה)​​​​​​​

במקביל לחילוף המאמנים, דקות לפני ההודעה המפתיעה הודיע מנכ"ל הפועל באר שבע תומר ירון על יציאה לחופשה. גורמים שונים מדווחים, כי למעשה ירון התפטר מתפקידו, בגלל פיטוריו של בורגר. ארזי מתייחס: "בנוגע לתומר המנכ"ל, יש לו הרגשה רעה עם מה שקרה. אני מקווה שהוא יתגבר על זה, כי אני אוהב אותו והוא חשוב מאוד למערכת שלנו".