בנין בונה על ניצחון היסטורי בטרנר, בכר על המקום הראשון

רגע לפני הפליי אוף, הפועל באר שבע תרצה לשמור על המסורת מול בני סכנין ובאיצטדיון טרנר, כדי להאחז בפיסגת הטבלה. חנן ממן הפצוע בספק, התלבטות מי יחליפו והאם הסגנון ההתקפי יימשך
send whatsapp messsage send FB messsage
חנן ממן וברק בכר. עניין של מפשעה (צילום: באדיבות מועדון הפועל באר שבע)

אלופת המדינה ומוליכת ליגת העל בכדורגל הפועל באר שבע תארח הערב (20:30) באיצטדיון טרנר את ידידתה הפועל בני סכנין, שאותה ניצחה במחזור האחרון של לפני שתי עונות, בדרך לאליפות ראשונה אחרי 40 שנה.

הסכנינאים מתעבים את בית"ר ירושלים שבמקום השני בטבלה, שונאים את מכבי תל אביב שבמקום השלישי ומעדיפים שהפועל באר שבע תמשיך להיות האלופה...

בעצם, "אין להם על מה לשחק", היות והם כבר הבטיחו את הישארותם בליגה ואת מקומם בפליי אוף התחתון. אולם, ייאמר מיד: מאמנם החדש יחסית, טל בנין, שאפתן ורוצה להיות הראשון שמנצח בטרנר בליגה, אחרי 47 משחקים (36 ניצחונות ו-11 תוצאות תיקו) – מאזן משחקי הבית הכי טוב באירופה, בעקבות הפסד של ורדאר סקופיה המקדונית בתחילת השבוע אחרי 67 משחקים!

אולם, בנין יחסר שני שחקני מפתח, את המגן הימני הוותיק עלי עותמאן (מורחק) ואת מלך השערים והבישולים של הקבוצה החלוץ המהיר פיראס מוגרבי (מוצהב). עם זאת, המאמן הנועז לא יוותר על מערך התקפי וישבץ בהרכב את החלוץ המסוכן עידן שמש.

לעומת זאת, בשורות באר שבע, לא ברור אם המאמן ברק בכר ימשיך בסגנון התקפי או יחזור "לסורו" עם שלושה "גרזנים" במרכז השדה, מכיוון שהקשר היצירתי חנן ממן נפצע באימון באזור המפשעה ומיכאל אוחנה המושהה כלל לא נמצא בתוכניות המקצועיות של המועדון.

עדיין, גם אם ממן לא יוכל לשחק, יש לבכר אפשרויות אחרות לשחק התקפי, כמו לשבץ את מאור מליקסון כקשר מרכזי קדמי ולהרכיב בכנף את גיא מלמד/ניב זריהן, לצדם של בן שהר ותומאש פקהארט.

יש להזכיר: באר שבע תחסר את כוכבה ההתקפי הפצוע טוני וואקמה, שהצטרף לחלוצים הלא כשירים ממזמן מוחמד גאדיר ואליניב ברדה. בנוסף ייעדרו הקשר ההתקפי איסאק קוואנקה (יצא לספרד להתכונן לחתונתו), הבלם לואיי טאהא (מוצהב) ושחקני ההגנה מתן אוחיון ומיהאלי קורהוט (פצועים).

על פי האימון המסכם של בכר, מסתמן ש דן איינבינדר יחזור למרכז הקישור אחרי שלא שיחק בצמד המשחקים האחרונים מול קריית שמונה בגביע ובליגה, כשלצדו מרוואן קבאהא או מהראן ראדי, ליד ג'ון הוגו.

חאתם עבדאל חמיד ייכנס למרכז ההגנה במקומו של לואיי טאהא. בן ביטון יפתח כמגן ימני במקומו של דור אלו, בן שהר עשוי לפתוח כקשר שמאלי במקום ניב זריהן. בסיום האימון  חגגו יום הולדת לגיבור הניצחון במחזור הקודם בקריית שמונה, השוער גיא חיימוב, שהגיע לגיל 32. עד 120.

עשרת המפגשים האחרונים בין באר שבע לסכנין היו בשליטת האדומים מהדרום, שניצחו בשמונה משחקים ושניים סיימו בתיקו. הניצחון האחרון של בני סכנין בבאר שבע היה לפני חמש שנים, ב-16 במארס 2013, כשמוחמד כליבאת הבקיע צמד וקבע 1-2 במחזור הראשון של הפלייאוף התחתון באיצטדיון וסרמיל המיתולוגי.

אפרופו וסרמיל, בעשרת משחקי הליגה האחרונים בו באר שבע לא הפסידה ובעצם בעירה באר שבע לא מנוצחת 57 משחקי ליגה רצופים ושלוש שנים וחודשיים בדיוק, מאז 10/1/15 כשרעננה עם לואיי טאהא ניצחה כאן 0-1.

אם באר שבע תנצח הלילה, במחזור ה-26 והאחרון בליגה הסדירה, שבוע לפני פתיחת הפליי אוף העליון, היא תשמור על מקומה הראשון בוודאות ותגיע ל-57 נקודות, פחות נקודות משתי עונות האליפות האחרונות. 59 נקודות היו לה בעונה שעברה בשלב הזה ו-64 לפני שתי עונות.

אוראל גרינפלד יהיה השופט בטרנר הערב. הקוונים: רועי חסן ואבי גולדשטיין. השופט הרביעי: דוד פוקסמן.

כתבות נוספות למקרה שפספסת...