לשכוח מאירופה ולהשתלט על פיסגת ליגת העל

הזדמנות טובה לצאת מהבאסה, בניצחון על בית''ר ירושלים בטדי. הפועל באר שבע מתכוונת לצאת לדרך חדשה ולשוב למקומה הטבעי בשנתיים האחרונות. אם מאור מליקסון לא יהיה כשיר, יכול להיות שמיכאל אוחנה יוזנק להרכב
send whatsapp messsage send FB messsage
דן אייבינדר מבואס באירופה. לא בטוח שהוא יפתח בהרכב בטדי (צילום: בן בודה)

ניצחון הלילה בטדי ידחיק את האכזבה של יום חמישי באירופה ויציב את הפועל באר שבע ראשונה בודדה בראש טבלת ליגת העל, מקומה הטבעי בשנתיים האחרונות.

אחרי התיקו המצוין אמש, 2-2 בין הפועל חיפה למכבי תל אביב במשחק צמרת, שלוש נקודות על בית"ר ירושלים יעניקו לבאר שבע יתרון של שתי נקודות על פני חיפה, חמש על פני היריבה הגדולה מכבי תל אביב ושש מבית"ר ירושלים, כעבור 11 מחזורים. זו תהיה בהחלט הצהרת כוונות של ברק בכר וחניכיו, שיוכלו לצאת לדרך חדשה וממוקדת במאבקים בארץ.

בכר יודע היטב שהגישה והיכולת של שחקניו בשווייץ בהפסד 0-1 מול לוגאנו בליגה האירופית היו שליליות וכי מעתה יטילו את מלוא יהבם על הליגה המקומית, שרק ממנה יהיה ניתן להגיע לליגת האלופות בעונה הבאה.

לפיכך, ייעשה מאמץ גדול להכשיר את קשר הברומטר מאור מליקסון שעדיין סוחב פציעה ונמצא לקראת סיומה. ללא מליקסון באר שבע נראיתה אפורה בלוצרן והתקשתה לפתח משחק התקפה ראוי לשמו.

אם מליקסון לא ירגיש 100 אחוז, ייתכן שבכר יבחר לפתוח עם מיכאל אוחנה היצירתי על חשבונו של הקשר ה-50/50 דן איינבינדר, למרות שהיה הקפטן של בית"ר ירושלים בעונה שעברה וחוזר לראשונה לטדי כשחקן יריב, שצפוי לספוג שריקות בוז צורמות מן הקהל.

אפרופו קהל, הצפי הוא לכמעט 25 אלף צופים באיצטדיון של הבירה שמכיל 30 אלף מקומות, כ-5,000 מהם אדומים מבאר שבע ביציע הדרומי התלול והגבוה, מאחורי השער, מאובטחים היטב.

בקבוצה מקווים שגם חוליית ההגנה שלהם תהיה מאובטחת היטב ושהקבוצה תפסיק לספוג שערים. עד לחזרתו, בעזרת ה', של שיר צדק, המאמן מקווה לייצב את החלק האחורי ויערוך שינוי – לואיי טאהא יצטרף לבלם מיגל ויטור, במקום חאתם עבדאל חמיד שטעה קשות בשווייץ.

כמו כן, יש מצב שהמגן השמאלי מיהאלי קורהוט, שגורר פציעה במיניסקוס, ינוח ובמקומו יפתח המגן הצעיר אורן ביטון, שהיה מצוין בניצחון הליגה האחרון והחמישי ברציפות, 1-3 מול הפועל עכו.

המשחק יחל מאוחר, בתשע בערב, ויועבר בשידור ישיר בטלוויזיה, כמובן. ישפוט: לירן ליאני. הקוונים יהיו: דודו ביטון ושמעון דביר. במשחק צמרת כזה מסקרן יהיו גם שופטי רחבה, שופטים בכירים: אלון יפת ומנשה משיח. השופט ה"רביעי": עידן ירקוני.

שלושה ימים אחר כך, בחמישי בתשע בערב, שוב תשחק באר שבע, הפעם במסגרת חצי גמר גביע הטוטו, באיצטדיון בנתניה, מול מכבי חיפה ולראשונה מול מאור בוזגלו, אחד מכוכביה הגדולים ביותר בשלוש העונות האחרונות.