ניצחון שמיני רצוף, 1-3 להפועל באר שבע בסכנין ו-8 נקודות הפרש!

יובל אבידור כבש בדקה ה-43, אליניב ברדה איזן בדקה ה-46. טוני וואקמה העלה ל-1-2 בפתיחת החצי השני. מהראן ראדי ירה את השלישי בדקה ה-54. הקהל האדום שלט ביציעים. בית"ר ירושלים עצרה את מכבי תל אביב על 1-1
send whatsapp messsage send FB messsage
טוני וואקמה ומאור בוזגלו מצדיעים. שער שלישי בסכנין (צילום: שי מוגילבסקי)

הפועל באר שבע עשתה הערב עוד צעד לקראת זכייה באליפות מדינה שנייה ברציפות ורביעית בסך הכל, לאחר שגברה באיצטדיון דוחא על בני סכנין 1-3, אחרי שסכנין הובילה 0-1 סמוך לסיום המחצית הראשונה. היה זה ניצחון שמיני ברציפות של החבורה של ברק בכר, שלא נותנת לסגניתה מכבי תל אביב להתקרב אליה. באר שבע שומרת, לכל הפחות, על פער 6 נקודות בפיסגה, חמישה מחזורים לסיום העונה.

כשבאר שבע סיימה לשחק, מכבי תל אביב הייתה בתיקו 1-1 במחצית המשחק עם בית"ר ירושלים בטדי, וכך גם הסתיים המשחק וההפרש צמח ל-8 נקודות! ביום שלישי, מחזור נוסף. מכבי תשחק בסכנין, באר שבע בחיפה. במוצאי שבת הבא (29/4), משחק העונה בנתניה.

הפועל באר שבע פתחה היטב את המשחק בסכנין, בהחזקת כדור בחלק המגרש של היריבה ובניסיונות תקיפה, כאשר כל שחקני השדה למעלה וחצי מגרש "למכירה". רק קהל אחד נשמע באיצטדיון, זה של האורחים מבירת הנגב. בעשר הדקות הראשונות של ההתמודדות החזקת הכדור הייתה 75 אחוז לבאר שבע, רק 25 אחוז לסכנין ו-0-4 לבאר שבע בקרנות.

ג'ון הוגו בשחקים ושיר צדק עוזר במרכז השדה מול סבני סכנין. חצי מגרש ''למכירה'' (צילום: שי מוגילבסקי)

למרות הנתונים הללו, דווקא ההזדמנות הממשית הראשונה במשחק הייתה של השחורים, בני סכנין, בדקה ה-11, כשהקשר האחורי ניר לקס הסתנן בחור במרכז ההגנה ומול חיימוב החליק מהאוויר כדור ליד הקורה. סכנין הצטופפה כולה מאחורי קו הכדור והתבססה על התקפות מתפרצות ובאר שבע התקשתה לפרוץ את המערך ההגנתי של יוסי אבוקסיס ולייצר הזדמנויות לשערים.

בדקה ה-16 חצי הזדמנות, כשמיהאי קורהוט הרים משמאל ואליניב ברדה התרומם גבוה מעל בלם ונגח בקושי ותחת לחץ ליד הקורה של מחמוד קנדיל.

אליניב ברדה נוגח לכיוון השער. ליד הקורה של קאנדיל (צילום: שי מוגילבסקי)​​​​​​​

לקראת סיום המחצית, סכנין העזה קצת לצאת קדימה ולבאר שבע נפתחו מעט שטחים לצאת להתקפות. בדקה ה-40 מבצע משולב יפה משמאל לימין, דרך המרכז, יצר מצב הבקעה, כשמאור בוזגלו שלח רוחב לתיבת החמש ואליניב ברדה נעצר ברגע האחרון על ידי השוער מחמוד קנדיל.

בדקה ה-43 סכנין יצאה להתקפה עם המגן הימני עלי עותמאן, שהרים לרחבה תוך כדי ריצה, השוער גיא חיימוב יצא לכדור הגובה, אך לא הגיע ופיראס מוגרבי נגח באין מפריע לרשת, 0-1 לסכנין.

יובל אבידור כובש לזכות סכנין. איפה גיא חיימוב? (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

המקומיים המשיכו לתקוף בהתלהבות, אך באר שבע השוותה ל-1-1 בדקה ה-46 משער מקרי. ג'ון הוגו בעט מחוץ לרחבה כדור שפגע באליניב ברדה והטעה את קנדיל, 1-1.

אליניב ברדה חוגג בסכנין. שער שיוויון מקרי (צילום: שי מוגילבסקי)​​​​​​​

באר שבע סיימה את המחצית ביתרון מובהק בהחזקת הכדור, 28-72 אחוזים; ביתרון ברור במספר ההתקפות המסוכנות, 21-65 ובמספר הקרנות 0-6, אך כל אלה לא הספיקו ליתרון בשערים. הסטטיסטיקה באדיבות fasdata.

פתיחת המחצית השנייה התעכבה בשל דבר מוזר וביזארי ולא מתאים לכדורגל מקצועני ולקבוצה אירופאית כמו הפועל באר שבע, כשלפתע התברר ששני שחקנים נושאים על גבם את הספרה 11, בוזגלו וברדה. ברדה רץ לחדר ההלבשה להחליף למספר 10. אירוע הזוי.

דקה אחת בתוך החצי השני וכבר באר שבע הפכה את התוצאה. מאור מליקסון שיגר כדור חד לעומק, מאור בוזגלו השתלט בקושי, עבר שחקן בהטעיה והעלה לרחבה ברגל שמאל, היישר לראשו של טוני וואקמה שנגח מקרוב פנימה בחופשיות, 1-2, שערו ה-14 של וואקמה בליגה.

בדקה ה-54 מהראן ראדי העלה ל-1-3 בבעיטה אדירה מכ-18 מטרים, לאחר מסירת רוחב של ווקמה. ראדי לא חגג את שערו השמיני בליגה, מאחר ושיחק בעבר בבני סכנין.

בדקה ה-63 ערך ברק בכר חילוף ראשון, במחשבה לשני המשחקים הבאים השבוע והוציא את טוני וואקמה שינוח. במקומו נכנס, אחרי תקופה, מוחמד גאדיר. בדקה ה-69 גם מאור מליקסון נשמר למכבי חיפה. מיכאל אוחנה נכנס במקומו. בדקה ה-77 חילוף אחרון. ג'ון הוגו יצא לנוח, אובידיו הובאן נכנס במקומו. בן שהר, בעל ארבעה כרטיסים צהובים, נותר על הספסל.

המשחק הסתיים ביתרון ברור של באר שבע בכל ההיבטים: 32%-68% בהחזקת הכדור, 33-104 בהתקפות המסוכנות, 3-5 בבעיטות לכיוון השער ו-2-4 למסגרת ו-0-10 בקרנות! וכמובן, 1-3 בגולים. הסטטיסטיקה באדיבות fasdata.

אוהדי באר שבע בסכנין. מילאו את היציע הצפוני (צילום: שי מוגילבסקי)​​​​​​​

לסיכום, מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, הסיק את המסקנה המתבקשת בעקבות המשחקים האחרונים בהם התקשתה הקבוצה במחצית הראשונה והעלה הרכב התקפי במשחק החוץ מול בני סכנין באיצטדיון דוחא, מאור מליקסון ומאור בוזגלו ביחד על הדשא מהפתיחה, לצדם של טוני וואקמה ואליניב ברדה הקפטן בהתקפה. אובידיו הובאן ובן שהר ירדו לספסל המחליפים. המגן השמאלי מיהאי קורהוט, התגבר על רגישות בשריר ושיחק.

הנה ההרכב המלא וציונים של ברנז'ה: גיא חיימוב 5.5; בן ביטון 5.5, מיגל ויטור 6, שיר צדק 5.5, מיהאי קורהוט 5.5; ג'ון הוגו 6.5 (אובידיו הובאן-77), מהראן ראדי 6.5, מאור מליקסון 6 (מיכאל אוחנה-69); מאור בוזגלו 6.5, אליניב ברדה 6, טוני וואקמה 7 (מוחמד גאדיר-63).

על ספסל המחליפים: דודו גורש; וויליאם סווארס, לואיי טאהא; אובידיו הובאן; בן שהר.

לא בסגל: וובה בראון (מקצועית), מתן אוחיון (פצוע), בן תורג'מן (מקצועית), ניב זריהן (פצוע).

משורות בני סכנין של המאמן יוסי אבוקסיס נעדרו שני שחקני מפתח – הקשר היצירתי ז'אורז'יניו והבלם הספרדי אברהם פאס, בגלל פציעות, בנוסף לחסרונו של עטאא ג'אבר. גם סיראז' נאסר מיודעינו לא בסגל, משום מה.

שופט ראשי: אלון יפת. קוונים: דני קרסיקוב, מתי יעקובוב. שופטי רחבה: עידן לייבה, צביקה לוי. שופט רביעי: ניסן דוידי.

אבוקות של אוהדי באר שבע בסכנין. עשן סמיך (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​

כ-900 אוהדי באר שבע, לבושים אדום ומצויידים בדגלים גדולים, לבנים ואדומים, עודדו שעה ארוכה לפני המשחק, בליווי תופים, ומשרים אווירה ביתית לקבוצה, כשהם ממלאים את היציע הצפוני באיצטדיון דוחא.​​​​​​​ האוהדים אף הדליקו אבוקות אדומות ושרו בשירה אדירה, שהאפילה על הקהל השקט והמועט של בני סכנין. בסך הכל באיצטדיון כ-2,500  צופים, כ-1,000 מבאר שבע (כ-100 ביציע המרכזי).

השחקנים האדומים חוגגים אל מול האוהדים בסיום. עוד צעד לאליפות (צילום: אסף חיימוביץ')​​​​​​​